Vraag over niet werkende cruise control
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 13:20 #1376578
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voortgang, nog geen oplossing..
Ok,
Ik heb het geprobeerd met alleen de schakelaar van het koppelingspedaal uitgeschakeld, met negatief restultaat. Net zo met alleen de schakelaar van het rempedaal. Alleen aansluiten vanaf de pomp levert ook een negatief resultaat.
Daarna geprobeerd met de mond aan te zuigen vanaf de plek onder bij de pedalen: negatief, balgje beweegt wel, maar blijft niet staan.
Volgende stap is geweest vanaf dezelfde plek zuigen, maar nu T stukje bij pomp eraf en T stukje met een vinger dichthouden (niet mijn vinger dus, zo lang zijn m'n armen niet). DAN ZUIG IK HET BALGJE IN EN HET BLIJFT IN!
Kennelijk is er dus iets met de pomp en/of het vacuum daar niet in orde. Kan ik de pomp testen bij stilstaande auto?
Ik heb het geprobeerd met alleen de schakelaar van het koppelingspedaal uitgeschakeld, met negatief restultaat. Net zo met alleen de schakelaar van het rempedaal. Alleen aansluiten vanaf de pomp levert ook een negatief resultaat.
Daarna geprobeerd met de mond aan te zuigen vanaf de plek onder bij de pedalen: negatief, balgje beweegt wel, maar blijft niet staan.
Volgende stap is geweest vanaf dezelfde plek zuigen, maar nu T stukje bij pomp eraf en T stukje met een vinger dichthouden (niet mijn vinger dus, zo lang zijn m'n armen niet). DAN ZUIG IK HET BALGJE IN EN HET BLIJFT IN!
Kennelijk is er dus iets met de pomp en/of het vacuum daar niet in orde. Kan ik de pomp testen bij stilstaande auto?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-12-2012 17:33 #1376597
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij is de pomp niet te testen met stilstaande auto/zonder stroom erop en is het normaal dat je lucht via de pomp aan kunt zuigen. Maar ik kan er naast zitten.
- Koen Wiegink
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-12-2012 20:37 #1376770
door Koen Wiegink
Beantwoord door Koen Wiegink in topic Je kunt het pompje en het
Je kunt het pompje en het vacuumsysteem testen door de plus kabel op de pluspool van de accu te zetten en de 2 massa Kabels op de min pool. Kleuren van de 3 kabels die naar het pompje gaan weet ik zo niet. Dit kun je het bests doen bij draaiende motor, Dan hoor je de motor op toeren. Als je een van de 2 massa kabels los haalt zal hij op het opgetoerde toerental blijven staan. Als je de ander los haalt zal de vacuumdruk wegzakken waardoor het toerental zakt. Zoals ik zij weet ik de kleuren zo niet
Koen
Koen
Moderators: Jerry Stam