bendix remklauwen niet te ontluchten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 22:46 #1375286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Remt ie nu nog goed, of deed
Remt ie nu nog goed, of deed hij dat voor de ombouw dan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2012 10:38 #1375306
door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Hoi!
bedankt voor het
Hoi!
bedankt voor het meedenken allemaal en voor de PB's.
de auto remde voorafgaand aan het vervangen van de hoofdremcilinder wel en trok niet scheef. Ik heb de wagen echter niet op de remmentestbank gehad. Alleen bij stilstaan en zacht duwen kon je het rempedaal verder dan normaal naar beneden trappen. Daarbij brandde het brake failure (!) lampje. Aanvankelijk alleen branden bij het remmen later continue.
De ontluchtingsnippels zitten niet verstopt want ik heb ze getest op doorgankelijkheid met de luchtspuit en een stuk lasdraad.
De rubberleidingen zien er inderdaad wel oud uit. Dus hier zou het probleem kunnen zitten waardoor er verstopping in de klauw is opgetreden.
Vraag:
1. zijn deze rubberslangen universeel en dus bij de normale autohandel te verkrijgen?
2. het probleem zit volgens jullie lager dan de koperleiding, dus deze zou ik kunnen laten zitten?
3. hoe kan ik de remklauw reinigen zonder meteen een revisieset te moeten komen? (heb een beetje mn buik vol van wachten op onderdelen die vervolgens niet passen)
Mijn plan de campagne voor vanochtend is: rubber leidingen los halen bij de klauw en kijken of deze normaal doorgankelijk zijn. Zo ja, dan zal het probleem daar achter zitten (dus in de remklauw).
Grtn
Ruben
bedankt voor het meedenken allemaal en voor de PB's.
de auto remde voorafgaand aan het vervangen van de hoofdremcilinder wel en trok niet scheef. Ik heb de wagen echter niet op de remmentestbank gehad. Alleen bij stilstaan en zacht duwen kon je het rempedaal verder dan normaal naar beneden trappen. Daarbij brandde het brake failure (!) lampje. Aanvankelijk alleen branden bij het remmen later continue.
De ontluchtingsnippels zitten niet verstopt want ik heb ze getest op doorgankelijkheid met de luchtspuit en een stuk lasdraad.
De rubberleidingen zien er inderdaad wel oud uit. Dus hier zou het probleem kunnen zitten waardoor er verstopping in de klauw is opgetreden.
Vraag:
1. zijn deze rubberslangen universeel en dus bij de normale autohandel te verkrijgen?
2. het probleem zit volgens jullie lager dan de koperleiding, dus deze zou ik kunnen laten zitten?
3. hoe kan ik de remklauw reinigen zonder meteen een revisieset te moeten komen? (heb een beetje mn buik vol van wachten op onderdelen die vervolgens niet passen)
Mijn plan de campagne voor vanochtend is: rubber leidingen los halen bij de klauw en kijken of deze normaal doorgankelijk zijn. Zo ja, dan zal het probleem daar achter zitten (dus in de remklauw).
Grtn
Ruben
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-12-2012 13:12 #1375312
door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Vanochtend dus de rubberen
Vanochtend dus de rubberen remslangen losgehaald bij de wartel bij de koperenleiding: daar kwam de remolie uit. Vervolgens losgehaald op de klauw, geen olie. Dus de diagnose lijkt toch te zijn, zoals jullie al opperden, gezwollen/verteerde remslangen.
Bij de automaterialen handel hadden ze 2 slangen en zometeen kan ik de andere 2 halen. Dan monteren en ontluchten en hopen dat alles klaar is.
Mogelijk konden de voorwielen nog wel remmen doordat er bij hoge druk (hard trappen) er toch nog enige drukoverdracht plaats had.
Wordt vervolgd.
Grtn
Bij de automaterialen handel hadden ze 2 slangen en zometeen kan ik de andere 2 halen. Dan monteren en ontluchten en hopen dat alles klaar is.
Mogelijk konden de voorwielen nog wel remmen doordat er bij hoge druk (hard trappen) er toch nog enige drukoverdracht plaats had.
Wordt vervolgd.
Grtn
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-12-2012 05:03 #1375356
door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Eind conclusie
Na montage van nieuwe rubberslangetjes kon ik drie van de vier punten ontluchten. Met luchtdruk bleek bij dat ene punt zowel bij de aanvoer als afvoer niet doorgankelijk, eveneens met een stukje lasdraad niet. Uiteindelijk die plunjer van de remklauw eruit getrokken. Met lasdraad van weerszijde toch de boel weer doorgankelijk gekregen. Ontluchten en ik had weer een keihard rempedaal ivm eerder. Tevens was de brake failure verlichting uit. Uiteindelijk denk ik dat de hoofdremcilinder niet lek is geweest en dat het hoofdprobleem bij deze rubberslangen lag.
Grtjs
Grtjs
Moderators: Jerry Stam