bendix remklauwen niet te ontluchten
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 15:45 #1095692
door ruben geerse
bendix remklauwen niet te ontluchten is gemaakt door ruben geerse
Hallo allen,
ik heb een probleem bij mijn 760 td uit 1984 met bendix voorste remklauwen met 288mm schijven. Heb vandaag een hoofdremcilinder van de sloop gehaald om dat het brakefailure lampje brandde, het pedaal soms langzaam zakte en het remvloeistofpeil niet daalde. Een bestelde revisieset paste helaas niet vandaar dus maar een gebruikte. Het gaat om een ATE zonder ABS. Het probleem is nu dat ik van achter prima heb ontlucht maar aan de voorzijde (2 nippels per kant) geen remvloeistof uit wil komen. Zelfs als de gehele nippels eruit gedraaid zijn kwam er niets? Ik heb wel opgemerkt dat de oude remvloeistof erg vies was en de oude hoofdremcilinder vervuild was. Remmen doen de voorste klauwen overigens nog wel. Is het systeem vervuild of is er een trucje voor het ontluchten aan de voorzijde?
Grtn
Ruben
ik heb een probleem bij mijn 760 td uit 1984 met bendix voorste remklauwen met 288mm schijven. Heb vandaag een hoofdremcilinder van de sloop gehaald om dat het brakefailure lampje brandde, het pedaal soms langzaam zakte en het remvloeistofpeil niet daalde. Een bestelde revisieset paste helaas niet vandaar dus maar een gebruikte. Het gaat om een ATE zonder ABS. Het probleem is nu dat ik van achter prima heb ontlucht maar aan de voorzijde (2 nippels per kant) geen remvloeistof uit wil komen. Zelfs als de gehele nippels eruit gedraaid zijn kwam er niets? Ik heb wel opgemerkt dat de oude remvloeistof erg vies was en de oude hoofdremcilinder vervuild was. Remmen doen de voorste klauwen overigens nog wel. Is het systeem vervuild of is er een trucje voor het ontluchten aan de voorzijde?
Grtn
Ruben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 15:52 #1375249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das nu net een van de dingen
Das nu net een van de dingen die ik nieuw zou kopen.
Mijn nieuwe bendix klauwen (nou revisie) waren zo ontlucht.
Kan mij voorstellen dat een sloop onderdeel al erg lang ongebruikt is.
Ik heb een vacuum pompje voor dit soort dingen , heb je die hoofd rem pomp van die sloper al een keer goed door gespoeld dan met verse remolie?
Maar, nu remmen de klauwen wel ? of was dat met de oude hoofdrem cilinder?
Mijn nieuwe bendix klauwen (nou revisie) waren zo ontlucht.
Kan mij voorstellen dat een sloop onderdeel al erg lang ongebruikt is.
Ik heb een vacuum pompje voor dit soort dingen , heb je die hoofd rem pomp van die sloper al een keer goed door gespoeld dan met verse remolie?
Maar, nu remmen de klauwen wel ? of was dat met de oude hoofdrem cilinder?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 15:55 #1375250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als er geen olie
uit de open ontluchtingsgaten komt, kan de rem niet werken..
Het lijkt dat als de olie er niet kan komen, er een beste verstopping in het leidingwerk zit.
Vaak zijn de rubberen slangen verstopt.
Maak maar een rubberen leiding los op de rem en kijk of de olie komt.
Daarna haal je de rubberen leiding weg en kijk.
Succes, Rolf
Het lijkt dat als de olie er niet kan komen, er een beste verstopping in het leidingwerk zit.
Vaak zijn de rubberen slangen verstopt.
Maak maar een rubberen leiding los op de rem en kijk of de olie komt.
Daarna haal je de rubberen leiding weg en kijk.
Succes, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 15:58 #1375251
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sowieso
Als er vuile olie uit komt, zou het ook nie gek zijn om eens een keer die slangen te vervangen en ja helaas wel 4 bij ons systeem.
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 15:59 #1375252
door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Hoi!
bedankt voor het
Hoi!
bedankt voor het meedenken.
Ik begrijp dat je een dergelijke nieuw zou kopen echter als deze lucht/oliedicht is ben ik ook geholpen. En een nieuwe was vandaag niet meer te krijgen.
Er is niks mis met de hoofdremcilinder voorzover ik heb kunnen beoordelen. Ik heb de hoofdremcilinder ontlucht voorafgaand aan de montage. Daarna gemonteerd en vervolgens het gehele systeem gaan ontluchten. Ben begonnen rechts achter en ben via links achter naar links voor gegaan (is niet helemaal normale volgorde). Desalniettemin zou er wel remvloeistof uit de ontluchtingsnippels op de voorste klauwen moeten komen. Maar dit is bij alle vier de nippels niet het geval.
Het reservoir zit overigens vol.
Grtn
Ruben
bedankt voor het meedenken.
Ik begrijp dat je een dergelijke nieuw zou kopen echter als deze lucht/oliedicht is ben ik ook geholpen. En een nieuwe was vandaag niet meer te krijgen.
Er is niks mis met de hoofdremcilinder voorzover ik heb kunnen beoordelen. Ik heb de hoofdremcilinder ontlucht voorafgaand aan de montage. Daarna gemonteerd en vervolgens het gehele systeem gaan ontluchten. Ben begonnen rechts achter en ben via links achter naar links voor gegaan (is niet helemaal normale volgorde). Desalniettemin zou er wel remvloeistof uit de ontluchtingsnippels op de voorste klauwen moeten komen. Maar dit is bij alle vier de nippels niet het geval.
Het reservoir zit overigens vol.
Grtn
Ruben
- ruben geerse
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 16:03 #1375253
door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Ah jullie waren mij net
Ah jullie waren mij net voor. Maar dan zou je verwachten dat er toch nog iets uit zou komen. Maar leidingen los halen is mss niet eens zo gek.
Grtn
Grtn
11-12-2012 16:07 #1375255
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Bijna zeker je leidingen,
Bijna zeker je leidingen, zelfde met een 145 gehad die 8 jaar stil had gestaan. was met geen mogelijkheid te ontluchten
alles op vernieuwd uiteindelijk werkt allemaal perfectos nu
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Fred Schukkink (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 19:35 #1375269
door Fred Schukkink (GAST)
Beantwoord door Fred Schukkink (GAST) in topic Helaas zijn onze
Helaas zijn onze remleidingsystemen deels voorzien van rubber slangdelen.
Wanneer deze slangen wat ouder worden zullen ze, onder invloed van olie of vloeistof langzaam beginnen uit te zetten.
Hierdoor zal een en ander langzaam verstopt raken, dit gebeurd vooral als er sprake is van staande olie, losse deeltjes gaan hechten en al snel is de verstopping een feit.
Voorkomen is niet altijd mogelijk, uitstel wel, wanneer je met de voorgeschreven regelmaat de vloeistof vevangt zul je langer met de slangen doen, echter pas op te oude slangen worden vanaf de buitenkant poreus, door inwerking van invloeden van buitenaf, en vergroten de kans op lekkage of breuk.
Groet Fred
Wanneer deze slangen wat ouder worden zullen ze, onder invloed van olie of vloeistof langzaam beginnen uit te zetten.
Hierdoor zal een en ander langzaam verstopt raken, dit gebeurd vooral als er sprake is van staande olie, losse deeltjes gaan hechten en al snel is de verstopping een feit.
Voorkomen is niet altijd mogelijk, uitstel wel, wanneer je met de voorgeschreven regelmaat de vloeistof vevangt zul je langer met de slangen doen, echter pas op te oude slangen worden vanaf de buitenkant poreus, door inwerking van invloeden van buitenaf, en vergroten de kans op lekkage of breuk.
Groet Fred
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 21:10 #1375276
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon even vervangen!
Ben
Gewoon even vervangen!
Ben je er voor jaren weer vanaf
Ben je er voor jaren weer vanaf
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2012 22:28 #1375285
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic De zuigers
De remwerking is nog goed schrijf je. Dan kan het haast niet anders dat de kanaaltjes naar de ontluchtschroeven verstopt zitten.
Moderators: Jerry Stam