Hoe kom ik aan de volgende onderdelen?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Voor de typen met splitpen heb je ook geen dop nodig want dan zou je het veel te vast zetten. Het afstellen van de lagering doe een beetje op het gevoel.gerryberrie schreef : Apart, bij mij was ie echt 36. Heb de dop nog speciaal moeten kopen omdat die niet in mijn sleutelset zat. Haha. Weer wat geleerd. Groeten, Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoell je met op gevoel afstellen:
aandraaien tot het wiel merkbaar moeilijker gaat draaien en dan een kwartslag of een halve slag terug?
Soms is het montagevoorschrift:
met een bepaald koppel aandraaien en dan een X aantal graden terug.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
alleen bij de volvo zit niet zo'n stelplaatje.
nog even een losse vraag naar aanleiding van een prive berichtje: is de rubberen vulslang die direct aan de tank zit bij een 940 hetzelfde als bij de 740?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Op gevoel in deze is de moer aandraaien zodat de lagering speling vrij loopt daarna zoeken op welke plaats de splitpen er door heen kan. Dit kan iets losser zijn maar ook iets strakker. Met een laag moment (ik weet eens niet hoe laag) kan het ook wel maar het probleem met de splitpen en gevoel blijft. Te vast is niet goed en te los ook niet dus ---Jaap_Zijpe schreef : @Timen
Bedoell je met op gevoel afstellen:
aandraaien tot het wiel merkbaar moeilijker gaat draaien en dan een kwartslag of een halve slag terug?
Soms is het montagevoorschrift:
met een bepaald koppel aandraaien en dan een X aantal graden terug.
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-