Hoe kom ik aan de volgende onderdelen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
gisteren heb ik de brandstoftank van mijn 740 gl estate gedemonteerd omdat de brandstofleiding vervangen moet worden en deze deels boven de tank loopt. nu waren uiteraard de slanklemmen dermate verroest dat ik ze door moet zagen maar daar kon ik niet bij terwijl de tank nog onder de auto zat. dus heb ik alles los kunnen krijgen behalve de rubberen vulslang, die heb ik doorgesneden.
inmiddels heb ik nieuwe slangklemmen voor het geheel maar de vulslang is hier de grote afwezige. ik heb op diverse sites gekeken, ben naar svala en naar universele automaterialenzaken gegaan, maar ze hebben niets wat past en kunnen het ook niet bestellen tenzij ik een hele haspel koop. (zie hier...rijsbergen).
wie weet waar ik de juiste slang kan bestellen. het is prima als het universele slang is, hoeft echt niet orgineel volvo te zijn, maar het moet er wel op.
dan nog de volgende vraag, ik heb vooraan girling naven met remschijf eraan vast, dat zit vast met een kroonmoer en geborgd met een splitpen. ik kan nu zo snel niet bij de auto komen maar ik moet weten hoe groot die kroonmoer is, 30mm 32 mm? wie weet het! tevens de maat van de splitpen.
ik heb voor vandaag weer genoeg nee op het request gekregen van de automaterialenzaken (zoals gewoonlijk..lees rijsbergen...je hebt weinig andere keus hier in leiden) dus als iemand wat weet hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Kan je er wel ook bij kopen..haha..(onee, lees net dat je geen Sedan hebt)
Je kan Jan-Geert wel eens een Pb doen, die heeft dat wel, zon vulleiding.
Dit soort spul hebben landbouw / mechanisatie bedrijven vaak ook wel liggen! Dat is net allemaal "ietsjes" groter dan de automobiel branche.
(Enkele onderdeeltjes op mijn Volvo's heb ik ook gewoon bij een landbouw/mechanisatie bussiness weg, de andere bedrijven hadden het niet en konden er niet aan komen.)
De kroonmoer is maat 36.
Je kan het onderdeelste deel van je veerpoot trouwens vervangen voor een modernere versie, met losse remschijf en ander wiellager.
Mijn 760 uit '84 heeft nu voorpoten (het onderste deel dan) van een 945 van '98.
Losse schijven!
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Je hebt er goed kijk op de moer heeft een s.w. van 27Menerik schreef : dank voor de snelle reactie, overigens de kroonmoer is bij mij zeker weten niet maat36, hij is kleiner
De splitpen is 3.5* 48
- V700 register
- Nieuw lid
-
thomkins schreef : op de maaldrift, langs de rijksstraatweg zit een zeer goed gesorteerde ijzerzaak.
in leiden? is dat richting wassenaar? ik ga zowiezo wat bouten en moeren vervangen (M8 sw12 word m8 sw13, dan is het wat universeler voor mij.
ik heb wel wat kijk op metalen delen zoals bouten en moertjes, heb ik tenslotte vier jaar voor gestudeerd
- Constant Thomkins
- Nieuw lid
-
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Daar zit ook nog sloper waar je uit nood nog langs zou kunnen of naar de gebroeders Opdam, even terug onder de A44 door, links voor de Haagse schouw en precies voorbij de Kwantum.
Hartwijk bij molen De Valk zou je ook nog wel eens uit de brand kunnen helpen, je kunt het zo gek niet verzinnen of die gasten hebben nog weer wat liggen.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Haha. Weer wat geleerd.
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-