Ruiten ijsvrijmaken, stationaire motor en radiator afdek karton

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 18:21 #1372921 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4 bestellen!
Doe je ze in de zomer om de banden voordat je de weg op gaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2012 18:47 #1372926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stilstaan

JP Elverding schreef :  dat de motor misschien sneller zou opwarmen als ik tijdens dat ijsvrij maken een stuk karton voor de grille zou plaatsen. Dus niet tijdens het rijden zoals dat vroeger gebeurde met de MB van mijn vader maar alleen bij die eerste paar minuten.

laat ik de discussie over stationair warm-worden ook maar niet oprakelen maar als één ding als een paal boven het vrieswater staat, is dat jouw kartonnetje niets bijdraagt aan het sneller warmworden van je motor, gezien jouw keuze dit stilstaand te doen. Los van het feit dat er dan nog helemaal geen koelwater door de radiator loopt, zou je ook de onderkant moeten afdekken voor enig resultaat.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-11-2012 00:10 #1372972 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De visco fan
De visco fan eraf halen in de winter, dan warmt je motortje een stuk sneller op.

Kartonnetje voor de grill helpt zeker wel, mede omdat de visco-fan dan veel minder ijskoude lucht langs je blok slingert.

(In geval van electrische fan, inderdaad, nutteloos)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2012 22:44 #1373045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft geen nut Gerben. Als
Heeft geen nut Gerben. Als de thermostaat dicht staat dan komt er geen warme koelvloeistof door de radiator. En dan heeft het demonteren van de ventilator geen effect.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2012 16:11 #1373077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeg

JP Elverding schreef :

struis schreef : Zou er geen verwarmde voorruit bestaan? Zoals in de meeste Ford's geleverd.

<a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/857396?WT.mc_id=Mail&insert=NB ">Ik zag dit bij Conrad in de aanbieding
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar875.000 en alweer meer.

En dan lege accu s morgens hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2012 16:44 #1373080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Warm
De motor wordt warm als ie arbeid moet leveren.

Een (oude) automaat kan je in de 'D' of 'R' gewoon stationair warm laten worden.
Bij schakel is het even een beetje krabben, heeeeeel langzaam in de één de straat uit rijden,
weer parkeren en al stationar de rest wegkrabben.

Nog beter is een verwarmingselemet plaatsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2012 10:41 #1373192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pingi zakje

Pietjeprecies schreef : Ik heb nu al een paar jaar een <a href=" pingi.com/index.php/nl/producten/74-pingi-zakje-250-gram " target="_blank">Pingi in de auto liggen, was een goede investering. Af en toe in de magnetron om te regenereren, werkt perfect. Nooit condens in geparkeerde auto. Desalniettemin slaat de voorruit 's winters toch dicht tijdens de eerste minuten rijden. Volgens mij komt die condens uit de ventilatiekanalen. Je moet bij het ijsvrij maken dus ook zorgen dat er vooral geen sneeuw/ijs op de paravent blijft liggen.

Ik heb inderdaad ook al een tijdje zo Pingi zakje, eentje voor en eentje achter en werkt tot nu toe prima. Ik laat hem er ook snachts in zitten en als ik sochtends weg rij heb ik er geen last van. Op hun site geven ze ook een aantal tips die wel werkte.

Moderators: Jerry Stam