Ruiten ijsvrijmaken, stationaire motor en radiator afdek karton
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij conrad heb ik twee zakken met herbruikbare kristallen of gel gekocht die het interieur droger zouden moeten houden. Daarmee hoop ik dat de voorste ruiten de eerste paar kilometer niet dichtcondenseren. Als het blijft zitten gebruik ik ook nog een ijsdeken dus een en ander zou de verkeersveiligheid moeten vergroten. (Voor de goede lezer: ik klaag niet over de koude, vaak geniet ik van die paar momenten natuurbeleving. Helemaal als de uitlaatgassen de andere kant op gaan)
Nu bedacht ik me dat de motor misschien sneller zou opwarmen als ik tijdens dat ijsvrij maken een stuk karton voor de grille zou plaatsen. Dus niet tijdens het rijden zoals dat vroeger gebeurde met de MB van mijn vader maar alleen bij die eerste paar minuten.
Zou dat een snellere opwarming van de motor mogelijk maken of is het verwaarloosbaar.
En dan voor de korte stukken in de zeer koude dagen: grille geheel, gedeeltelijk of helemaal niet afdekken tijdens de rit (zeg maar 2 x 6 kilometer naar de winkels)
Ik ben benieuwd naar de tips, meningen en ervaringen.
Alvast een mooie winter toegewenst!JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
wat wel goed helpt zijn een echte standkachel.
of optie bosscha en zelf heb ik dan nog een klein kacheltje in het interieur met een timer half uur werkt super.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nu al een paar jaar een <a href=" pingi.com/index.php/nl/producten/74-pingi-zakje-250-gram " target="_blank">Pingi in de auto liggen, was een goede investering. Af en toe in de magnetron om te regenereren, werkt perfect. Nooit condens in geparkeerde auto. Desalniettemin slaat de voorruit 's winters toch dicht tijdens de eerste minuten rijden. Volgens mij komt die condens uit de ventilatiekanalen. Je moet bij het ijsvrij maken dus ook zorgen dat er vooral geen sneeuw/ijs op de paravent blijft liggen.JP Elverding schreef : Bij conrad heb ik twee zakken met herbruikbare kristallen of gel gekocht die het interieur droger zouden moeten houden. Daarmee hoop ik dat de voorste ruiten de eerste paar kilometer niet dichtcondenseren.
Ik heb dacht ik ook wel eens gehoord dat er vocht condenseert op de aircoverdamper. Wanneer de kachel warm begint te worden verdampt dat vocht, wordt tegen de koude voorruit geblazen en condenseert daar weer
Ergo: Een vochtvreter helpt wel tegen vocht in het interieur (als de ramen beslagen zijn nadat hij een nachtje heeft gestaan) maar niet tegen het beslaan van de voorruit 's morgensvroeg bij het wegrijden.
Radiateur of grille afdekken heeft volgens mij alleen nut als de thermostaat niet werkt (maar dan moet je hem gewoon vervangen) of bij luchtgekoelde motoren. Ik herinner me de 2CV's nog wel met zo'n dekje over de grille in de winter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb ik hier nog liggen nieuw is de doos (hij is alleen geel verkleurd,wat weer zonde is)
Doe en bod....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Frans (lid 555, V90 '97).
- André Struis
- Nieuw lid
-
Motor is in No-Time op temperatuur, maar de ramen beslaan soms toch nog bij vochtig weer.
Zou er geen verwarmde voorruit bestaan? Zoals in de meeste Ford's geleverd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.conrad.nl/ce/nl/product/857396?WT.mc_id=Mail&insert=NB ">Ik zag dit bij Conrad in de aanbiedingstruis schreef : Zou er geen verwarmde voorruit bestaan? Zoals in de meeste Ford's geleverd.
JohnPeter (JP) Elverding -lid 700 -Blauwe Geweldenaar 945 aut. Bj 95 lpt aut, lpg, polar875.000 en alweer meer.