Aircolampje knippert en blower doet het dan niet. (Gevonden )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2012 23:53 #1372417
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb volgens mij nog wel zon
heb volgens mij nog wel zon weerstand goed 2ehands!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2012 23:58 #1372418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vraag
je daarvoor ?
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2012 12:54 #1372433
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic relais
Als ik op de afbeelding kijk die jij bijgevoegd hebt Frits zou dat relais zich ergens boven de accu bevinden en ik vraag mij af of daar een relais hangt om de blowermotor aan te sturen.
Ik heb overigens vanmorgen wat boodschappen gedaan en geen last gehad. Heb jij al eens geprobeerd alleen het contact aan te zetten met de blowerstand niet op auto maar op een vaste snelheid, bij mij gaat de blower dan namelijk altijd draaien, als ik dan doorstart wordt de blower onderbroken net als de koplampen, daarna gaan de koplampen altijd weer branden maar de blower gaat daarna soms niet draaien met een knipperend airco lampje als waarschuwing.
Ik heb ook geen idee wat er voor zorgt dat er verbruikers uitgaan tijdens het starten, of daar de mogelijke oorzaak kan liggen.
Ton.
Ik heb overigens vanmorgen wat boodschappen gedaan en geen last gehad. Heb jij al eens geprobeerd alleen het contact aan te zetten met de blowerstand niet op auto maar op een vaste snelheid, bij mij gaat de blower dan namelijk altijd draaien, als ik dan doorstart wordt de blower onderbroken net als de koplampen, daarna gaan de koplampen altijd weer branden maar de blower gaat daarna soms niet draaien met een knipperend airco lampje als waarschuwing.
Ik heb ook geen idee wat er voor zorgt dat er verbruikers uitgaan tijdens het starten, of daar de mogelijke oorzaak kan liggen.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2012 14:28 #1372428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zit
Het zit hem in de plafond unit ( binnenverlichting )
Als ik stekker van voeler los haal knippert ecc lampje maar werkt blower wel.
Mischien zat stekker er niet goed in.
Vooralsnog werkt het weer zoals het moet.
Update :
Toch niet het euvel want hij deed het weer niet.
Als ik stekker van voeler los haal knippert ecc lampje maar werkt blower wel.
Mischien zat stekker er niet goed in.
Vooralsnog werkt het weer zoals het moet.
Update :
Toch niet het euvel want hij deed het weer niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2012 14:40 #1372438
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ton,
Dat relais op eerste pagina is van de fan voor de radiator.
Heeft inderdaad niks met relais vd blower te maken zoals ik eerst dacht.
Kom net bij Volvo dealer vandaan want hij was weer in storing.
Helaas konden ze hem niet uitlezen. Kap onder dasboardkastje weggehaald tikje op kachelweerstand en hij deed het weer.
Denk toch voor 99% dat het mijn kachelweerstand is die gaat weigeren als hij warm wordt en weer afkoelt.
Maakt bij niks uit op welke stand blower staat en/of airco aan of uit is.
ls hij het doet ( met alleen contact aan )dan doet ie het ook als ik doorstart zoals jij omschrijft.
Als ik start gaat groene ecc lampje aan en als alles goed is gaat hij weer uit. ( dan staat airco niet aan )
Als het gelijk fout is gaat hij knipperen en heb ik geen blower. Auto opnieuw starten ed verhelpt het probleem niet.
Heeft inderdaad niks met relais vd blower te maken zoals ik eerst dacht.
Kom net bij Volvo dealer vandaan want hij was weer in storing.
Helaas konden ze hem niet uitlezen. Kap onder dasboardkastje weggehaald tikje op kachelweerstand en hij deed het weer.
Denk toch voor 99% dat het mijn kachelweerstand is die gaat weigeren als hij warm wordt en weer afkoelt.
Maakt bij niks uit op welke stand blower staat en/of airco aan of uit is.
ls hij het doet ( met alleen contact aan )dan doet ie het ook als ik doorstart zoals jij omschrijft.
Als ik start gaat groene ecc lampje aan en als alles goed is gaat hij weer uit. ( dan staat airco niet aan )
Als het gelijk fout is gaat hij knipperen en heb ik geen blower. Auto opnieuw starten ed verhelpt het probleem niet.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 08:37 #1372730
door Ton Visser (GAST)
Frits,
Ik heb inmiddels contact gehad met iemand op een zweeds Volvo forum, hij had vrijwel hetzelfde probleem, met foutcode 2-3-3, ik heb geen foutcodes uitgelezen, jij wel?
Zoals je kunt zien is hij zelfs met temperatuurgeleidende pasta aan de gang geweest, maar uiteindelijk twijfelt hij aan het nut daarvan.
Het hele verhaal komt er op neer dat hij er vrijwel zeker van is dat het aan de stekkeraansluitingen ligt, met name verdenkt hij de gele.
Nou heb ik de kachelweerstand afgelopen voorjaar ook uitgebouwd, opengemaakt en schoongemaakt en de hele zomer geen last meer gehad, dus die slechte stekkerverbinding moeten we ook nog maar afwachten maar ik informeer nog wel eens bij hem hoe het nu gaat.
Weet jij overigens of Volvo ze nog levert?
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oplossing?
Frits,
Ik heb inmiddels contact gehad met iemand op een zweeds Volvo forum, hij had vrijwel hetzelfde probleem, met foutcode 2-3-3, ik heb geen foutcodes uitgelezen, jij wel?
Zoals je kunt zien is hij zelfs met temperatuurgeleidende pasta aan de gang geweest, maar uiteindelijk twijfelt hij aan het nut daarvan.
Het hele verhaal komt er op neer dat hij er vrijwel zeker van is dat het aan de stekkeraansluitingen ligt, met name verdenkt hij de gele.
Nou heb ik de kachelweerstand afgelopen voorjaar ook uitgebouwd, opengemaakt en schoongemaakt en de hele zomer geen last meer gehad, dus die slechte stekkerverbinding moeten we ook nog maar afwachten maar ik informeer nog wel eens bij hem hoe het nu gaat.
Weet jij overigens of Volvo ze nog levert?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2012 09:37 #1372738
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic uitlezen
De dealer kon hem niet uitlezen
Dacht wel dat het in de weerstand zat
( een gebruikte is onderweg)
Zijn nog nieuw te koop bij dealer
Straks maar kijken wat er gebeurt als andere weerstand erin zit
Dacht wel dat het in de weerstand zat
( een gebruikte is onderweg)
Zijn nog nieuw te koop bij dealer
Straks maar kijken wat er gebeurt als andere weerstand erin zit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2012 18:35 #1373008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstand
Weestand vervangen vandaag. Blower vandaag niet meer in storing geweest.
Zat hem dus kennelijk toch in de weerstand.
Zat hem dus kennelijk toch in de weerstand.
Moderators: Jerry Stam