Voorwiel lagers 960: zelf te doen?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2012 09:34 #1369639
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Heel verhaal
Bert
Ik had ook al een heel verhaal klaar staan! Het probleem isdus ook wel bekend.
Bij mijn weten wordt het lager niet los geleverd en krijg je een complete wielnaaf. Alleen de moer S.W 36 wordt er bijgeleverd.
Ik heb hier al diverse plaatjes van gezien!
En met het monteren pas maar op. Het gedeelde twee rijige hoekcontact lager kan uit elkaar komen. Wanneer je de delen tijdens het op de as schuiven niet bij elkaar houdt gaat het goed fout. De kogels in het lager komen dan klem te zitten , met de grote moer s.w 36 kun je de boel wel vastzetten.De kogels komen ook wel weer in hun baan terecht!, maar de baan is wel beschadigd. Dit foutieve monteren ben ik vele malen tegengekomen en natuurlijk zelf ook al eens leergeld betaald.!!
Ik had ook al een heel verhaal klaar staan! Het probleem isdus ook wel bekend.
Bij mijn weten wordt het lager niet los geleverd en krijg je een complete wielnaaf. Alleen de moer S.W 36 wordt er bijgeleverd.
Ik heb hier al diverse plaatjes van gezien!
En met het monteren pas maar op. Het gedeelde twee rijige hoekcontact lager kan uit elkaar komen. Wanneer je de delen tijdens het op de as schuiven niet bij elkaar houdt gaat het goed fout. De kogels in het lager komen dan klem te zitten , met de grote moer s.w 36 kun je de boel wel vastzetten.De kogels komen ook wel weer in hun baan terecht!, maar de baan is wel beschadigd. Dit foutieve monteren ben ik vele malen tegengekomen en natuurlijk zelf ook al eens leergeld betaald.!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2012 22:03 #1369717
door V700 register
Door hem van boven naar onderen te "schudden" zoals jij dat noemt, voel je de speling van alleen het lager. En alleen als je hééél sterk bent, ook die van de fuseekogel. Daar heb je eigenlijk een stevige bandenlepel voor nodig. Die fuseekogel ligt volgens mij veel meer voor de hand volgens mij als ik je zo hoor.
Die dop 36 met eventueel verloop naar een standaard momentsleutel vierkant, kost al gauw 60 euro als je voor kwaliteit kiest en kan je dus ook lenen. Mijn 740 heeft 750.000 gelopen en ze zijn nog niet stuk dus zo vaak zal je die dop niet nodig hebben.
Beantwoord door V700 register in topic Zeikerd..:-)
Nou ben ik natuurlijk een zeikerd, maar ik heb vroegah altijd geleerd dat je op die manier de speling op de stuurkogels, het stuurhuis én het lager "voelt".(opkrikken en wiel van links naar rechts proberen te schudden)
Door hem van boven naar onderen te "schudden" zoals jij dat noemt, voel je de speling van alleen het lager. En alleen als je hééél sterk bent, ook die van de fuseekogel. Daar heb je eigenlijk een stevige bandenlepel voor nodig. Die fuseekogel ligt volgens mij veel meer voor de hand volgens mij als ik je zo hoor.
Die dop 36 met eventueel verloop naar een standaard momentsleutel vierkant, kost al gauw 60 euro als je voor kwaliteit kiest en kan je dus ook lenen. Mijn 740 heeft 750.000 gelopen en ze zijn nog niet stuk dus zo vaak zal je die dop niet nodig hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2012 00:09 #1369878
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervanging lagers
Allen bedankt voor de reacties; ik heb de nieuwe onderdelen voor m'n 960 besteld, ze zullen hier over enkele weken zijn. Zo lang zullen ze het nog wel uithouden. Ik zal de fusee kogels ook na laten kijken als de naven er in gaan. Ik ben blij met goed advies van tegen voeters!
Groeten, Erik, NSW, Australie
Groeten, Erik, NSW, Australie
Moderators: Jerry Stam