965 in de fik, nu in onderdelen te koop...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2012 21:17 #1368980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Hallo Mathy,
Daar heb je helemaal gelijk in, die zijn er weldegelijk. Maar op een of andere manier (misschien omdat ik Nederlander ben) voelt het hier wat prettiger.
Ook de wijze waarop een aantal leden mij in het verleden geholpen hebben vond ik erg aangenaam. Vandaar dat ik toch elke keer weer hier op het forum eindig als ik iets wil weten of delen.
Gr, Reinout

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2012 00:00 #1368994 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Intergreren
Zo intergreer je nooit.........in Sweden

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2012 11:52 #1369011 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic plug and play
Ook de kabelbomen hoeven geen probleem te zijn met een net exemplaar van een sloper. Bij de a-stijl zitten een aantal stekkers. Gaat de schade niet verder het schutboard in dan moet dat te doen zijn.
www.volvo700vereniging.nl/node/42548

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2012 13:27 #1369014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ...
Maak je over mijn integratie hier maar geen zorgen. Of je wil integreren bij de figuren die op garaget.org te vinden zijn is een keuze die iedereen voor zich moet maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2012 13:33 #1369015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zou goed kunnen
Dat zou goed kunnen Adrian, maar in mijn huidige situatie is het geen goed idee om aan een dergelijk project te beginnen. Daarbij ben ik met het mechanische nog wel handig, maar zodra er elektra draadjes aan zitten kan ik beter hulp inschakelen van anderen. Tot op heden heb ik ook altijd de keuze gemaakt om de auto bij Volvo te laten onderhouden. Wellicht niet het meest ekonomisch, maar paste mij het beste. Nu de auto laten repareren door Volvo, al dan niet met sloop onderdelen, is financieel gewoon dom. Zeker als je kijkt waarvoor je hier een andere koopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2012 20:51 #1372163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic armsteun
mijn eerste post, helaas in een droevig topic. Wanneer je zeker weet dat je geen herstel pogingen gaat doen ben ik geintresseerd in een aantal interieur delen.
Ik heb een 960, die laatst ook een beetje te heet werd ivm een defecte radiator, met een beige leren interieur. Van dat interieur is vooral de armsteun aan vervanging toe omdat de sluiting van de armsteun kapot is. hierdoor is het erg lastig de beker houders voor de achterbank naar achteren te klappen en het is gewoon een irritant gebrek.
Ik vroeg me af of je armsteun ook pluche is of van leer.
bijvoorbaatdank

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2012 11:37 #1373847 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Rubber mof
Het meest waarschijnlijk is een backfire, en een van de rubber moffen in het inlaatspruitstuk die lek was. De whiteblock zespitters zijn eigenlijk niet zo best, en hebben een paar standaard ouderdomskwaaltjes die tot zelfvernietiging leiden: die rubber mofeen worden hard en gaan lekken, wat arm lopen tot gevolg heeft. Daar volgt uiteindelijke een lekke klep uit, met een backfire tot gevolg. Dit kan nog verergerd worden door de rampzalig slechte bedrading naar de bobines: die kan niet tegen de hitte onder het bobinedeksel en de isolatie verbrokkelt waar je bijstaat, waarna je storing in de bobine krijgt. En er loopt daar onder die moffen een prachtige benzineslang, die ook al hard kan zijn geworden en mogelijk iets zweet.
Dan nog, niet gerelateerd, de warmtewisselaar onder de motor: als de pakkingen gaan zweten hangt er constant een druppel olie aan een koelwaterslang, die daardoor zacht wordt en een keer plotsklaps de geest geeft. Allemaal meegemaakt met mijn V90 die ook door motorbrand geeindigd is, en op de draadboom na inmiddels ook allemaal aangepakt bij de 960 van mijn moeder. Prachtige auto's, zolang het onderhoud heel degelijk gedaan is, maar beslist niet bestand tegen enige verwaarlozing zoals een 940.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2012 13:15 #1373854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nooit goed
Moffen zijn nooit ergens goed voor geweest.
en die Rubberen al helemaal niet.
Alhoewel Zweden in de tweede wereldoorlog neutraal was ...

Moderators: Jerry Stam