Hoe krijg ik een lichter koppelingspedaal?

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-09-2012 00:27 #1368722 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic bak
okee, ik ben eruit:  het word een automaat!

Ik heb in verleden diverse volvo's gereden (300/700/900-serie) en vond altijd de koppeling wat zwaarder gaan dan bv mercedes.  Ik heb me er nooit zo aan gestoord, tot aan de laatste jaren toe. Ik woon in de stad dus schakelen is een must de eerste paar km's en dat word ik gewoon een beetje beu.  Ik wil gewoon gas geven en gaan met die toekomstige 200 pk bak. Qua verbruik zal het in de stad iets meer zijn, maar zodra ik op de snelweg ben zal ik bij 120 km/h met mijn 3.31-as en aw71-bak ongeveer 2400 toeren draaien. En dat vind ik erg relaxed. Eenmaal op snelheid zal het verbruik gelijk zijn een een handbak verwacht ik.
Dus als iemand nog een M90L2 bak zoekt, dan hoeft diegene niet verder te zoeken.
Maar wat ik wel een beetje vreemd vind is de 3.31 as die onder mijn 1986 740GL estate zit. Ik dacht dat turbo versies wel de lange asoverbrengingen onder de auto hadden omdat ze meer vermogen en koppel hebben . Maar een simpele 110 pk B230K motor met een 3.31 as?  Misschien komt het omdat de auto geimporteerd is uit zweden , en dat ze daar dus meerdere opties hadden qua uitvoeringen.
Zou hier in Nl de 3.31. as alleen onder de turbo uitvoeringen gemonteerd zijn?
En de 3.15 as, die zie je niet  vaak toch?
Iemand een idee hierover?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam