versnellingsbak naar de gallemiezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2012 20:55 #1367444
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met
Met 2 740's in je signature is het niet duidelijk welke je bedoelt als je "de 740" met storingen omschrijft. Die met de B230K zal zeker een mechanische koppeling hebben, die andere misschien dus niet. Kijk even op het reservoir van de rembekrachtiging. Als aan de zijkant van het reservoir (links, als je achter het stuur zit en naar voren zou kijken) onderaan een slangetje naar beneden loopt dan is dat het slangetje van de hydraulische koppeling. Je kunt ook langs de zijkant (bestuurderszijde) van de auto knielen, thv de voordeur, en kijken of je een cilinder op de bak kunt zien zitten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2012 21:20 #1367447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic signatuur
Henk, ik had het ook gezien dat mijn signatuur niet meer duidelijk is. In mijn profielinstellingen staat de sedan met een 230k doorgestreept. dat is mijn vorige volvo. ik heb het signatuur aangepast. Ik zal morgen eens kijken of ik iets kan zien aan het reservoir. ik las in een andere post trouwens dat de hydraulische koppeling vanaf 1992 is toegepast. ik zie ook een mooie kabel vanaf de koppelingspedaal via motorruimte naar de versnellingsbak lopen. of is die ook aanwezig bij de hydraulische koppeling?
Ik heb me trouwens opgegeven voor de sleuteldag van aanstaande zaterdag in Ees.
zie net dat je daar al op hebt gereageerd. zal even contact opnemen met henk. Dank!
Lennert
Ik heb me trouwens opgegeven voor de sleuteldag van aanstaande zaterdag in Ees.
zie net dat je daar al op hebt gereageerd. zal even contact opnemen met henk. Dank!
Lennert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2012 21:22 #1367449
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, bij een hydraulische koppeling heb je geen kabel maar een slang. Die '92 verbaast me een beetje, dacht dat hydraulisch al eerder was ingevoerd. Maar als jij dat hebt gelezen denk ik dat dat wel klopt en dat ik er naast zat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2012 22:25 #1367452
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerder
Die zijn al eerder ingevoerd de hydraulische cillinders,
De meesten vanaf modeljaar 88 hebben al geen kabel meer(uitzonderingen daar gelaten dan)
Tom.
De meesten vanaf modeljaar 88 hebben al geen kabel meer(uitzonderingen daar gelaten dan)
Tom.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-09-2012 22:56 #1367460
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic nou..
Mijn 88'er 16V GLT had ook hydraulische koppeling.
De '88er van mijn ouders heeft weer een mechanische.
Het kan dus wel eens wissellen...
Groeten,Gerben
De '88er van mijn ouders heeft weer een mechanische.
Het kan dus wel eens wissellen...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 21:37 #1369575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppeling
Toch deze oude post maar weer eens naar boven halen.
Op de sleuteldag bij Koops bleek idd dat de koppeling aan vervanging toe is. Daarna nog een paar keer met de volvo op pad geweest, maar dat wordt, eufemisisch gesproken, werkelijk een uitdaging. voor het stoplicht en in de versnelling moet ik de rem ook ingedrukt houden, want hij wil ineens wel heel graag weg
. koppeling komt niet meer goed vrij dus. De tip van het dubbel-clutchen van Gerben komt ook steeds meer van pas 
27 oktober is de sleuteldag bij Bosscha. Henk (Huisman) heeft me overtuigd, en dan gaat er dus een nieuwe koppelingsset, druklager en toplager onder. heb ook gelezen dat gelijk de achterste krukaskeerring vervangen kan worden, omdat je er dan toch goed bij kan.
Nog meer tips waar ik rekening mee moet houden?
Lennert
Op de sleuteldag bij Koops bleek idd dat de koppeling aan vervanging toe is. Daarna nog een paar keer met de volvo op pad geweest, maar dat wordt, eufemisisch gesproken, werkelijk een uitdaging. voor het stoplicht en in de versnelling moet ik de rem ook ingedrukt houden, want hij wil ineens wel heel graag weg
27 oktober is de sleuteldag bij Bosscha. Henk (Huisman) heeft me overtuigd, en dan gaat er dus een nieuwe koppelingsset, druklager en toplager onder. heb ook gelezen dat gelijk de achterste krukaskeerring vervangen kan worden, omdat je er dan toch goed bij kan.
Nog meer tips waar ik rekening mee moet houden?
Lennert
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 21:45 #1369577
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic :)
Goed dat je hem gaat vervangen, hij jankte er behoorlijk over de vorige keer bij Ees.

Het schakelen zal dan een heel stuk gemakklijker gaan.
Als je besluit de achterste krukas kering Toch te gaan vervangen markeer/noteer/onthoud alsjeblieft precies hoe het vliegwiel erop zat en er weer op moet, monteer je hem daarna verkeerd, dan start je motor never nooit meer.
(als die achterste krukaskering trouwens Niet lekt, zou ik hem lekker laten zitten, het is vaak gebeurt dat men hem Wel verving en dat ie dan ineens wel begon te lekken. Don't fix it it if it ain't broken.)
Groeten,Gerben
Het schakelen zal dan een heel stuk gemakklijker gaan.
Als je besluit de achterste krukas kering Toch te gaan vervangen markeer/noteer/onthoud alsjeblieft precies hoe het vliegwiel erop zat en er weer op moet, monteer je hem daarna verkeerd, dan start je motor never nooit meer.
(als die achterste krukaskering trouwens Niet lekt, zou ik hem lekker laten zitten, het is vaak gebeurt dat men hem Wel verving en dat ie dan ineens wel begon te lekken. Don't fix it it if it ain't broken.)
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-10-2012 23:57 #1369602
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Diagnose
Wat een diagnose!
Een beetje auto monteur, stelt dat toch direct bij het wegrijden vast?
Vorige week nog een klant bij me met een 1 jaar oude VW bus, hij kon niet weg rijden zonder dat de motor af sloeg..........
Dealer zegt; menneer U moet wennen............
Hij is inderdaad een technische NO NO.
Ik rijden; Die koppeling was raarrrr.
Alles uitmekaar; hardings fout in de hefboom; krom en uitgeleuterd.
Een beetje auto monteur, stelt dat toch direct bij het wegrijden vast?
Vorige week nog een klant bij me met een 1 jaar oude VW bus, hij kon niet weg rijden zonder dat de motor af sloeg..........
Dealer zegt; menneer U moet wennen............
Hij is inderdaad een technische NO NO.
Ik rijden; Die koppeling was raarrrr.
Alles uitmekaar; hardings fout in de hefboom; krom en uitgeleuterd.
Moderators: Jerry Stam