Stuurbekrachtiging snelheids afhankelijk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet iemand of er bij een Volvo 940 1992 iets van een regeling in zit die er voor zorgt dat bij hogere snelheden de bekrachtiging van het stuur minder werkt?
Ik heb op een of ander manier het idee dat sinds gisteren op eens het stuur lichter gaat op de snelweg dan eerder.
Terwijl ik niks veranderd heb.
Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hooguit een CM naar links of rechts.....
Lijkt me stug dat dat goed op te merken is.
Nieuwe banden, harder opgepompte banden?
Voor zover ik weet geen snelheidsafhankelijke regeling, als het er in die tijd al was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar als je regelmatig iets boven de advies snelheid
Nee banden niet op gepompt.
Alleen beide remklauwen vervangen , maar kan mij niet voorstellen dat dat uitmaakt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Remklauwen zou niet uit moeten maken nee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou dat voelt lichter nu, auto lijkt daardoor ook wat instabieler boven de 150 zo die kant op.
Nu weet ik wel dat met de motor als je een slalom oid doet dat met de achter rem in de motor stabieler is.
Misschien omdat de rem nu niet meer aanloopt voor dit een ander gedrag geeft?
Mijn schijven waren vrij warm na het rijden en nu met de nieuwe klauwen niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Simpel omdat er dan niets "te bekrachtigen" valt. (Gooi de riem er maar eens af)
Meer of minder as-kanteling kan er voor zorgen dat de auto anders aanvoeld op snelheid.
Tenzij er een scharnier/draaipunt erg zwaar draait.
Heb je bij het werk aan de remmen niet per ongeluk iets gesmeerd of gangbaar gemaakt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben ik het niet mee eens.struis schreef : Geen enkele stuurbekrachtiging werkt boven de 20 á 30 Km p/U.
Simpel omdat er dan niets "te bekrachtigen" valt. (Gooi de riem er maar eens af)
Meer of minder as-kanteling kan er voor zorgen dat de auto anders aanvoeld op snelheid.
Tenzij er een scharnier/draaipunt erg zwaar draait.
Heb je bij het werk aan de remmen niet per ongeluk iets gesmeerd of gangbaar gemaakt?
Stap eens in een auto zonder stuurbekrachtiging en stap eens in dezelfde met, en of je verschil merkt op de rijksweg.
Veel directer en beter contact en natuurlijk zwaarder en dat is op de rijksweg prettiger(vind ik).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nog nooit Anerikaan of Citroën CX gereden zeker ?struis schreef : Geen enkele stuurbekrachtiging werkt boven de 20 á 30 Km p/U.