"Oude" benzine en reiniger
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 20:18 #1363005
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Valt mee tot op heden.
Tot op heden nog nooit problemen gehad. Niet met de S90 en niet met de Mercedes 280SE. Beiden één tank per jaar benzine erin( resp. 80 en 96 liter). De Volvo loopt na 7 jaar nog steeds perfect op benzine en de Mercedes al 11,5 jaar. Gewoon af en toe minimaal 30 km op benzine en de tank goed vol houden, vooral in de winter vanwege condensvorming. Verder op tijd een vers brandstoffilter en dat is tot op heden voldoende. Met de komende toevoegingen met bio-brandstof weet ik niet of dat zo blijft. Dat zal de tijd leren. Maar dan komen de fabrikanten vast wel weer met toevoegingen die je door de brandstof kunt gooien om ellende te voorkomen.
Groeten, Jan
Groeten, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
02-07-2012 20:56 #1363014
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Mijn 780 staat al 10 jaar bijna stil.
En de motor is gewoon starten lopen. En de vorige eigenaar heeft em echt niet gereinigd of ververst.
Vrees dat het allemaal een beetje overdone is.
Broodje aap misschien zelfs.
Ook mijn C70 zet ik in oktober in de garage en die start ik ook niet voor april. Sleutel omdraaien en niets aan de hand hoor.
Vrees dat het allemaal een beetje overdone is.
Broodje aap misschien zelfs.
Ook mijn C70 zet ik in oktober in de garage en die start ik ook niet voor april. Sleutel omdraaien en niets aan de hand hoor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 16:30 #1363095
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ligt
Ligt eraan hoe oud de benzine is.
De goede olie raakt op.
Benzine van 25 jaar geleden is 25 jaar goed te houden.
Moderne meuk moet met allerlei truukjes nog een beetje bruikbaar gemaakt worden.
De goede olie raakt op.
Benzine van 25 jaar geleden is 25 jaar goed te houden.
Moderne meuk moet met allerlei truukjes nog een beetje bruikbaar gemaakt worden.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 17:47 #1363109
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic grasmaaier motor.
In een "moderne" injectie motor met electronische onsteking, pingel sensoren, aanpassingen e.d zal het gerust goed gaan.
Het punt waar het volgens mij om ging, was grasmaaiers e.d.
Die zijn een stuk simpeler en hebbben ook Geen klopsensor, geen EZK/ECU die de boel bijhoud en aanpast.....oude benzine kan daar dus meer "misdoen" dan bij een auto-motor met electronische feedback en aanpassing.
Groeten,Gerben
Het punt waar het volgens mij om ging, was grasmaaiers e.d.
Die zijn een stuk simpeler en hebbben ook Geen klopsensor, geen EZK/ECU die de boel bijhoud en aanpast.....oude benzine kan daar dus meer "misdoen" dan bij een auto-motor met electronische feedback en aanpassing.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2012 23:53 #1363150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lopt
Hij loopt mischien wat beroerd en start wat beroerd maar als er een carb op zit is het prima te doen hoor, die draaien toch over het meerendeel op de damp van de Benzine,
Heb een tomos brommer in de schuur staan ding staat al met al ik denk zo'n 3 jaar stil, vanmorgen 2X op de kick starter met oude benzine en gewoon lopen, wel beroerd maar nadat hij wat warmer werd was er weinig aan de hand( en nog de 70kmh halen wat hij toen ook haalde).
Tom.
Heb een tomos brommer in de schuur staan ding staat al met al ik denk zo'n 3 jaar stil, vanmorgen 2X op de kick starter met oude benzine en gewoon lopen, wel beroerd maar nadat hij wat warmer werd was er weinig aan de hand( en nog de 70kmh halen wat hij toen ook haalde).
Tom.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2012 23:48 #1363199
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Op den duur...
Stinkt het nog naar benzine, maar het wil niet meer ontsteken dmv een bougie vonkje.
NB 25 jaar geleden was dat ook al zo bij normale benzine.
Benzine motoren op bv zoutstrooiers (Bernard of M.A.G.) moesten aanvankelijk op normale benzine draaien.
Toen er wat aan de samenstelling van de "normale" benzine veranderd was, werden er hele carburateurs opgevreten.
Super erin, probleem was opgelost.
NB 25 jaar geleden was dat ook al zo bij normale benzine.
Benzine motoren op bv zoutstrooiers (Bernard of M.A.G.) moesten aanvankelijk op normale benzine draaien.
Toen er wat aan de samenstelling van de "normale" benzine veranderd was, werden er hele carburateurs opgevreten.
Super erin, probleem was opgelost.
Moderators: Jerry Stam