wat is de beste behandeling voor de kokerbalken ed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
M'n 940je ligt in stukken uit elkaar, morgen komt de oudijzerboer voor het karkas.
Er liggen ook wat rubbers uit van de kokerbalken en daar is wel wat beginnende roest te zien.
Je zou zeggen dat is niet gek na 16 jaar, maar ik het een 940 gekocht wel met weinig kmters maar die toch ook 15 jaar jong.
Dus lijkt het mij dat er ook wel wat aan de hand kan zijn.
Wat is de beste behandeling voor de kokerbalken ed. bij pril beginnende roest???
Laat eens weten hoe jullie hier over denken.
Groet John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ook goed is: Mike Sanders Vet alleen moet je met een frituurpan en speciale apparatuur om het in de holle ruimtes aan te brengen aanschaffen. Je kunt het alleen warm verwerken, of je gaat naar een dealer van MS en die blazen je de holle ruimtes vol tegen een vergoeding.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De enige manier om roest te stoppen is verwijderen. Wegslijpen of stralen.
Ik ben ook wel benieuwd wat nu wel echt werkt in een kokerbalk want daar kun je moelijk bij met je straalapparaatje.
Welk middel stopt de roest echt?
- christina de haan
- Nieuw lid
-
Gr Christina
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus je kan niet zomaar door de onderste gaten waar het wateruit moet lopen alles vol sproeien met een goedje, je moet alles met een dunneslang op de stofzuiger helemaal stofvrij maken. Of de stofzuiger op het gat aansluiten bij het voorwiel en het rubber uit het gat bij het achterwiel halen en dan met de luchtslang alles losblazen door de andere gaten dan wordt het vanzelf door de stofzuiger opgezogen. Dat is dan al weer een stuk beter lijkt mij.
Het ziet er bij die 940 van 16 jaar niet echt slecht uit vind ik, ik denk dat er als het goed word gedaan nog wel 16 jaar tegen aan kunnen.
Maaaaaaaaar met welk middel hé, want er zit nu aan de binnenkant helemaal niets.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je moet wel even door de foto´s heenlopen dan zie je ook foto´s die ik genomen binnenin de kokerbalk , foto´s genomen toen deel vloerplaat eraf was en gsm in de kokerbalk gehouden en willekeurig foto´s genomen.
<a href=" www.mijnalbum.nl/Album-JE7BWN4N-Foto's-van-Auto's-Volvo.html "> www.mijnalbum.nl/Album-JE7BWN4N-Foto's-van-Auto's-Volvo.html
Inmiddels wel stuk kokerbalk weg en nieuw stuk ingelast.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat komt omdat je na de rx5 er rx7 of rx10 over moet doen!petervr schreef : Van die RX5 had ik ook hoge verwachtingen maar het helpt helaas niet veel. Na een jaar komt de roest er gewoon weer doorheen. De enige manier om roest te stoppen is verwijderen. Wegslijpen of stralen.
Het beste is natuurlijk wegslijpen of stralen maar dan kan niet op alle plekken waar zich roest bevindt.
Volvo 745 B230K AW71L 1986