Simons uitlaat defect

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2012 19:01 #1092415 door V700 register
Simons uitlaat defect is gemaakt door V700 register
Carlo van VOMD heeft voor mij een ( nieuwe ) SIMONS uitlaat van voor tot achteren op mijn 740 gemonteerd,incl. nieuwe vlampijp en voorste demper.Het geluid wat er uit kwam na montage was om te huilen.Stationair en met ligt gas geven lijkt het wel alsof de volvo scheten laat ( hele lange ).Klinkt smerig, een heel blikkerig geluid.Wanneer hij op toeren is, komt er een mooi ''vol'' geluid uit, niet overdreven, maar gewoon stevig / vol / dik.Carlo heeft voor mij een nieuwe SIMONS laten overkomen vanuit Zweden.Deze is er onder gezet, maar met het zelfde geluid.Vervolgens zijn beide sets onder een 940 gezet, ook hierbij het zelfde resultaat.Motor van mij is een B230E SIMONS uitlaat is voor een non-turbo, dus dat is het probleem niet.Wanneer je de uitlaat inkijkt van het eindstuk / demper dan zie je ''verwrongen'' metaal tegen de uitlaatgassen in omhoogstaan.Om deze ''flappen'' terug te douwen is niet mogelijk, je kan er niet bij komen, en je kan nergens kracht op zetten.
Beide SIMONS's set's gaan terug naar Zweden voor onderzoek.Heeft iemand hier ervaring mee ???????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2012 19:31 #1355645 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
een kameraad van me heeft dat ook gehad, die heeft het opgelost door de nieuwe einddemper bovenop geheel los te slijpen en al die dempingschotjes er tussenuit te halen en daarna de einddemper weer rondom dicht te lassen.
Resultaat: een perfect mooi vol geluid, zoals een Simons hoort te klinken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2012 20:07 #1355656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Prut
Daarom uitlaatje op maat ;)

Net zoveel (of zo weinig) herrie als jij wilt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2012 20:26 #1355661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Jelmar..Ik heb nog een Lincoln voor je staan waar ik een andere uitlaat onder wil hebben..Per PB krijg ik geen contact met je, mocht er wat te regelen zijn....Wat betreft de volvo.. volgende week komt er een normale volvo uitlaat onder.Bedankt Dirk, maar dat is iets wat ik niet kan begrijpen.Een kant en klare uitlaat kopen die aangepast moet worden Ben benieuwd wat ze in Zweden ervan zullen gaan zeggen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2012 22:16 #1355692 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Pb's werken niet feilloos hier.

Stuur anders een mailtje naar jelmar86@gmail.com , dat werkt beter ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2012 07:54 #1355728 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies

Jelmar86 schreef : Daarom uitlaatje op maat ;) Net zoveel (of zo weinig) herrie als jij wilt.

Beste advies jelmar en ook helemaal mee eens.
@Frank, ik weet het dat het raar klinkt om een nieuwe uitlaat aan te passen maar bij de Simons uitlaten gebeurt het wel vaker hoor en niet alleen bij de 700 series.  Klinkt raar, maar is gewoon zo.  Dat is ook een van de reden dat ik er bij mij nooit een onder wil hebben (buiten dat het niet past op me dieseltje).
Er zijn overigens nog wel meer van die 'tuning'merken waar ik huiverig van ben om te monteren, precies met dezelfde reden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2012 12:14 #1355757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaatje
Frank,
Onder mijn V8 wordt door Jelmar op dit moment een leuk uitlaatsysteem (RVS + Flowmaster Dempers) geknutseld.
Als ik de auto terug heb wil ik je uitnodigen om eens te komen kijken / luisteren.
Heb je gelijk een idee voor je Lincoln ........

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2012 18:19 #1355785 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Waar?
Waar blijven nu die mensen die bij het minste of geringste elke andere uitlaat afkraken die niet van Simons is??

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-04-2012 18:30 #1355786 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic geen ervaring mee..
Ik zal niks afkraken, ik heb pas 1 Simmons geinstaleerd onder mijn eigen wagen....klonk perfect.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2012 19:32 #1355798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Houwe zo Gerben, Zolang je er maar tevreden mee bent.Ik werd er helemaal gek van ''in een lift staan en dan een harde scheet laten, en iedereen weet dat jij het bent geweest''Zo voelden ik me met die uitlaat  @Jelmar, ik zal je zo even een berichtje sturen.@Roy, Ik kom zeker even langs.Ik heb al een Flowmaster 40 serie demper voor klaar liggen, maar dat kan ik er zelf niet onder zetten.Daar de gehele pijp vervangen ( zou ) moeten worden.

Moderators: Jerry Stam