Lager stuurkolom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 00:03 #1354099 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mischien
Mischien dat ik onzin uitkraam nu maar,
Is het bij alle late 940ers zo of alleen diegene die de sports editie hebben die last van het knakken hebben?Ik vraag mij dit namelijk zo eens af als ik dit zo lees.Als de onderdeel nummers het zelfde zijn maakt het volgens mij geen ene fluit uit of je een 91er of een 98er monteerd.En zoals Rolf aangeeft de kruiskoppeling is vaak ook een boosdoener doordat daar speling op kan komen te zitten gaat zicht dat op de rest uitwerken, en knakken komt meestel uit een kruiskoppeling die onder spanning staat.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2012 09:02 #1354101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je bedenkt
dat de stuusas in het schutboord is gelagerd. In het stuurhuis 1 of twee keer is gelagerd, kan je , als je spanning bemerkt bij het bevestigen van de ophangbeugel, dit opvangen met ringen als opvulmatriaal.??
De stuuras lijkt mij een starre constructie. Als je het bulletin gaat geloven, Waarom gaat bv bdan het schutboordlager niet wringen.
Wat mij wel is opgevallenis dat de stuurhuislager(s)  gewoon droog zijn. Het schutboord lager heb ik nog niet droog gezien.
Volvo is niet dom, maar wij ook niet..
?????????????  Rolf

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
04-04-2012 23:23 #1354279 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic waarschijnlijk

Chris B schreef : Dan vraag ik me af, zijn alle 940ers dan geleverd met de steun die verkeerde voorspanning geeft op het lager? Tot nu toe heb ik alleen mensen met een late 940 met klachten gehoord. Wat zou het verschil kunnen zijn tussen een vroege en een late 940 waardoor dit probleem optreed?

dit heeft waarschijnlijk datde oudere geen airbag hebben, en die hadden tot 94 een andere stuuras, waarschijnlijk heeft dat invloed op het geheel maar zeker weten doe ik dat ook niet.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 20:42 #1354716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knak vervolg
@ Chris hier in documentatie zie je de stalen veer net zitten op pagina 11
Die veer bedoelde ik
Je ziet hem net zitten achter de beugel waar A en B op staat.
Die heb ik ingespoten met wd40 o.i.d en daarna geen knak meer gehoord

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2012 09:43 #1354958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sports editie kwaal?
Ik rijd in een sports editie ('97) en die knakt ook...die van m'n vriendin (ook '97, maar geen sports editie) heeft 't niet. Dus in ons geval zou je gelijk hebben.
Lijkt me niet waarschijnlijk dat het voor alleen de sports editie op gaat, die hebben toch geen andere stuurinrichting vergeleken met de overige versies?
Groet,
Eric

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2012 10:14 #1354959 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Klusje
De mijne is geen sports edition, denk niet dat het daar wat mee te maken heeft. Mijn vorige 940 was ook een 97-er en die had hetzelfde kwaaltje en dat was ook geen sports edition.
Ondertussen heb ik een gebruikte beugel en lagerhuis binnen van een 95-er met airbag. Zodra ik tijd heb zal ik dit klusje doen en daarbij goed kijken of ik met het blote oog een of ander ontwerpverschil zie.
We'll keep you posted!
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2012 13:16 #1354969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slijtage
Mijn LPT uit 98 had vroeger soms ook last van een tik , maar nu hoor ik het eigenlijk niet meer. Het lijkt alsof door slijtage dit probleem zichzelf op heeft gelost. Ook heeft de stuurkolom een poosje echt gekraakt, maar dat is inderdaad met wat WD40 verholpen.Rob

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-04-2012 15:33 #1354977 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic lager
Mijn 740 had zelfs last van een kreunend stuurlager...lager was compleet aan gort.
Groeten,Gerben

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2012 21:26 #1357032 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Tering
Jantje, wat een klus! Uit en thuis, 6 uur doorgeploeterd.
Eindconclusie, heb beide beugels goed bestudeerd en naast elkaar gehad. Geen verschil te zien.
Het oude knakkende lagertje had flink wat ruimte, de "nieuwe" tweedehandse is spelingsvrij. het knakken is nu weg. Heb nu echt een heeeelll sterk vermoeden dat Volvo gewoon een serie slechte lagertjes ingekocht/gemonteerd heeft. Ben benieuwd hoe lang het nu wegblijft, hopelijk voor de rest van het resterende autoleven.
Voor het uitvoeren is het servicebulletin duidelijk genoeg, een aanvullende how to is dus niet nodig. Kan deze klus niet aanbevelen, wat een rotwerk! Morgen ga ik nog even aan de slag om alles na te lopen en alles 100% netjes achter te laten, Sommige bedrading ligt me nu niet naar mijn zin en ik ben een torxje van de knipperlichtschakelaar kwijt.
In de strijd is jammergenoeg de srs contactring gedeeltelijk gesneuveld, zit nu een scheurtje in, zie mijn gezocht advertentie.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2012 21:29 #1357033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het
Is het een standaard lager, wat evt ook vervangen kan worden (met hergebruik van het huis) ?? Staat er iets van een typenummer oid op ?

Moderators: Jerry Stam