LPG lampje brandt niet. Motor start niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe je eenvoudig het brandstofrelais zou kunnen checken. Ik heb hem indertijd gewoon doorgesoldeerd. Daarna werkte alles weer en ik heb daaruit de conclusie getrokken dat die dus gehaperd had.
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Is wel k*t als je weer op een fietsje naar de dichtsbijzijnde pomp kan rijden en je zoveelste jerrycan kan kopen omdat je die laatst nog "even" uit de auto gehaald had. Ik heb er nu 3 of 4 thuis staan.
@ TS,
Plotseling uitvallen tijdens het rijden kan een goede indicatie zijn dat je brandstofrelais aan het aftakelen is. Precies hetzelfde gehad, een nieuwe aangeschaft (20 Euries) en het is daarna niet meer voorgekomen. De oude heb ik nog eens goed bekeken en inderdaad waren de soldeerpunten niet fris meer. Doorsolderen is zeker een optie maar ik wilde zekerheid vandaar de nieuwe. Het oude en doorgesoldeerde relais ligt overigens in de auto, je weet maar nooit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Allemaal bedankt voor het meedenken.
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedoel je met "contact" dat metalige puntje in het eind van de sensor (aan het andere eind dan weer de stekker zit) ? Officieel is het geen contact in de zin dat het ergens tegenaan komt (zoals een contact in een schakelaar), het is de opnemer die via inductie en gaten in het vliegwiel "meet" wat de positie van de krukas is.krs schreef : Opgelost! Relais bekeken, alle soldeersels in orde. Vervolgens bdp sensor gechecked, kabel goed maar contact verder erg vies. Gereinigd en contact beetje opgeschuurd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat het LPG lampje niet brandt lijkt me eerder een elektrische oorzaak te hebben. Zijn je accukabels Ok? Soms worden ze gaar, net na de klemmen op de polen. Ik dacht dat de massa van de LPE (LPG computer) via de bevestigingsboutjes loopt. Zijn de nog mooi schoon? Alle massakabels rond de motor zijn nog in goede staat? Er horen in ieder geval 2 achterop het blok naar het schutbord te lopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bovendien ervaarde ik ongeveer een jaar geleden dat mijn auto afsloeg tijdens het rijden. Ik lees in draadjes op het forum dat dit zou kunnen duiden op een brandstofrelais probleem. Echter zag het relais er nog wel goed uit toen ik m eruit heb gehad...