LPG lampje brandt niet. Motor start niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 13:32 #1351868 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Misschien een open deur; maar zit er wel voldoende benzine in de tank?
Eerlijk gezegd weet ik niet hoe je eenvoudig het brandstofrelais zou kunnen checken. Ik heb hem indertijd gewoon doorgesoldeerd. Daarna werkte alles weer en ik heb daaruit de conclusie getrokken dat die dus gehaperd had.
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 13:51 #1351869 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Hi hi
Is mij nog noooit overkomen

Is wel k*t als je weer op een fietsje naar de dichtsbijzijnde pomp kan rijden en je zoveelste jerrycan kan kopen omdat je die laatst nog "even" uit de auto gehaald had.  Ik heb er nu 3 of 4 thuis staan.

@ TS,
Plotseling uitvallen tijdens het rijden kan een goede indicatie zijn dat je brandstofrelais aan het aftakelen is.  Precies hetzelfde gehad, een nieuwe aangeschaft (20 Euries) en het is daarna niet meer voorgekomen.  De oude heb ik nog eens goed bekeken en inderdaad waren de soldeerpunten niet fris meer.  Doorsolderen is zeker een optie maar ik wilde zekerheid vandaar de nieuwe.  Het oude en doorgesoldeerde relais ligt overigens in de auto, je weet maar nooit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 17:36 #1351883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost! Relais bekeken,
Opgelost! Relais bekeken, alle soldeersels in orde. Vervolgens bdp sensor gechecked, kabel goed maar contact verder erg vies. Gereinigd en contact beetje opgeschuurd. Vervolgens de stekker schoongemaakt met remmenreiniger, hier zat allemaal groene pasta in... En toen, starten en lopen als een tietje!
Allemaal bedankt voor het meedenken.

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 19:05 #1351892 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Mooi
Mooi dat het weer werkt, zeker als het "niets" kost.  Zo leer je je auto steeds beter kennen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 20:43 #1351926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contact

krs schreef : Opgelost! Relais bekeken, alle soldeersels in orde. Vervolgens bdp sensor gechecked, kabel goed maar contact verder erg vies. Gereinigd en contact beetje opgeschuurd.

Bedoel je met "contact" dat metalige puntje in het eind van de sensor (aan het andere eind dan weer de stekker zit) ? Officieel is het geen contact in de zin dat het ergens tegenaan komt (zoals een contact in een schakelaar), het is de opnemer die via inductie en gaten in het vliegwiel "meet" wat de positie van de krukas is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 21:41 #1351939 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben ook niet zo technisch,
Ben ook niet zo technisch, je weet wat ik bedoel en het werkt in ieder geval weer. Tevens heb ik net een lekkere proefrit gemaakt, blijkt dat het schokkerige rijden op lpg ook ineens is verdwenen. Yess! Dat scheelt ff een bom duiten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2012 12:59 #1361889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG lampje brandt niet. Motor start (weer) niet!
Vandaag weer hetzelfde probleem. Vorige keer alles nagekeken. Brandstofrelais zag er goed uit, bdp schoongemaakt. Is het een optie om maar een nieuw relais erin te zetten of een nieuwe bdp aan te schaffen? Binnenkort op vakantie en dan moet ie het natuurlijk niet af laten weten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2012 13:01 #1361890 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk, had ik de voeler niet
Henk, had ik de voeler niet moeten opschuren? Heb dit trouwens maar heel licht gedaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2012 13:15 #1361892 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opschuren
Opschuren moet wel kunnen, dat mag geen problemen geven.
Dat het LPG lampje niet brandt lijkt me eerder een elektrische oorzaak te hebben. Zijn je accukabels Ok? Soms worden ze gaar, net na de klemmen op de polen. Ik dacht dat de massa van de LPE  (LPG computer) via de bevestigingsboutjes loopt. Zijn de nog mooi schoon? Alle massakabels rond de motor zijn nog in goede staat? Er horen in ieder geval 2 achterop het blok naar het schutbord te lopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2012 14:28 #1361896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is hier op moment
Het is hier op moment baggerweer buiten. Zal het morgen even nakijken, maar volgens mij zij ze allemaal bevestigd, mooi schoon en heb ik ze int verleden ook al eens behandeld met wat contact spray.
Bovendien ervaarde ik ongeveer een jaar geleden dat mijn auto afsloeg tijdens het rijden. Ik lees in draadjes op het forum dat dit zou kunnen duiden op een brandstofrelais probleem. Echter zag het relais er nog wel goed uit toen ik m eruit heb gehad...

Moderators: Jerry Stam