Waarom vervangen we de waterpomp?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 19:06 #1350549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi.

Petervanluijk_740-1992 schreef :  
Vervolgens kun je de pomp over de bovenste  bout hevelen terwijl je aan het buisgedeelte van de pomp (waar je slang nog op bevestigd moet worden) omhoog trekt. Mijns inziens een goede hevel waarbij ik de rubber ring goed samengeperst zag worden.
Vervolgens paste de andere onderste bouten ook perfect en het is nog steeds kurkdroog na zo'n 250 km ondertussen.

En waar is het fotoverslag en de uitleg pagina "Een waterpomp vervangen doe je zo..."............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 21:05 #1350572 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Ach Bas
Zoals ik dit geschreven heb laat het toch niets meer aan de verbeelding over?
Daarbij (en belangrijker) had ik er zo de p#stp$kk@n in dat het zaterdag gebeurde en ik me liever op mijn lpg probleem richt, dat ik geen moment heb gedacht aan foto's maken.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2012 21:27 #1350574 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Bas, nou blij?

Baseman schreef : En waar is het fotoverslag en de uitleg pagina<a href="/hier"> "Een waterpomp vervangen doe je zo..."............

</a>

Zo goed? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 10:12 #1350626 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blij
Ik heet geen Bas, maar ik ben wel altijd blij als iemand een nette informatiepagina inlevert. Ik denk alleen dat de link in de quote <a href="/node/43257" target="_blank">hier</a> naartoe moest wijzen?
(edit: ik zie net dat dat de link ook in de TS staat en naar dezelfde infopagina verwijst)

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 10:41 #1350628 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Correct
Is klaarblijkelijk iets fout gegaan bij het ctrl c-en en ctrl v-en. De link bovenin en die van Pietjeprecies zijn de juiste.
Succes ermee.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 10:44 #1350629 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic poelie
Goede instructie Peter! maar ik mis eerst de poelie verwijderen en daarna de waterpomp los maken. Enfin ik ga komend weekend maar eens verder met die van mij.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 11:15 #1350634 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic goede toevoeging
Is reeds aangepast.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2012 17:33 #1350678 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snaar
De oorzaak is vaak een onnodig "te" strak gepannen V-riem.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 16:18 #1351239 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic waterpomp -Lomwel in de bocht
Vandaag de waterpomp vervangen dat ging opzichzelf redelijk totdat er een bout meer blijkt te zijn dan in het verhaal vermeld staat.... dacht eerst dat de pomp vastgeroest zat of iets dergelijks maar goed nog een boutje dus. Pasvlakken echt goed schoongeschraapt en gereinigd. Pomp er tussen gehesen en alles vast gedraaid to ik bij de onderste bout aankwam en hij bij de laatste tik afbrak.............Shitttttttttttttttt! Dat gaat dus lekken. Wat water toegevoegd en ja hoor het loopt er gewoon langs op de plek van de onderste bout. Wat nu? ik heb geen linkse tap om dat boutrestant eruit te halen.  

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 16:49 #1351242 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic te link

RVL schreef : Vandaag de waterpomp vervangen dat ging opzichzelf redelijk totdat er een bout meer blijkt te zijn dan in het verhaal vermeld staat.... dacht eerst dat de pomp vastgeroest zat of iets dergelijks maar goed nog een boutje dus. Pasvlakken echt goed schoongeschraapt en gereinigd. Pomp er tussen gehesen en alles vast gedraaid to ik bij de onderste bout aankwam en hij bij de laatste tik afbrak.............Shitttttttttttttttt! Dat gaat dus lekken. Wat water toegevoegd en ja hoor het loopt er gewoon langs op de plek van de onderste bout. Wat nu? ik heb geen linkse tap om dat boutrestant eruit te halen.  

Ik zal maar niet vragen hoe krijg je het voor elkaar!
Met een linkse tap heb ik nog nooit succes gehad.
Gelukkig kun je er nog aardig goed bij.
Als je nog meer geluk hebt zit het afgebroken stukje draad niet vast en krijg je het er zo uit.
Het boutje zal wel niet in de schroefdraad vastgelopen zijn maar door een tr groot moment gebroken.
In het midden centeren en met een boortje van 3 voorboren daarna met een boor van 4.8 naboren. Een machinetap van M6 doet de rest.

Moderators: Jerry Stam