ervaringen draagarm optisch opknappen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hammerite dekt ook niet zo lekker als het oppervlak niet roestig is en geeft erg snel kwaststrepen. Idd ook best hard.Gydomatra schreef : Ik ben zelf niet zo fan van hammerite. Heb in het verleden wel eens een subframe gedaan maar was niet tevreden mbt stootvastheid en dus ook roestbestendigheid.
JW: Deze brantho-verf lijkt mij ook goed spul. Maar de semi flexibele topcoat blijft dat plakkerig of hard dit wel uit? Ik wil namelijk dit spul ook gebruiken voor de motorruimte(bespaar ik weer kosten bij het spuitbedrijf), en daar heb ik het liefst geen kleverige toplaag ivm vuil, sleutelen, etc. Ik zag dat er verschillende kleuren te krijgen zijn dus mat/zijdezwart lijkt mij mooi voor de motorrruimte.
De 3-1 verf is de stootvaste variant en droogt wel volledig op, blijft dus niet plakkerig zoals bitumen ed. De 3-1 variant is wat dikker dan Nitrofest, die laatste is gemakkelijker strak te krijgen met een kwast. Heb ik afgelopen zomer delen van een Iveco intercooler mee geverfd (met Nitrofest) en die verf zit er zonder bijzonder primer, voorbehandeling oid strak op. Is mat dus als je die glanzend wil hebben kun je er nog een glazuur/vernis over doen. 3-1 is zijdeglans en laat wat sneller kwaststrepen staan. Die verf heb ik nu op de wielkastranden en lijkt er goed te blijven zitten, ook als test wat stukjes roestige draagarm gedaan en dat zit er nog steeds op 2 jaar later.
Hier haal ik heb: <a href=" www.tbs-aachen.de/Brantho-Korrux_3_in_1_c2354.htm ">TBS-Aachen
Om de beste keuze te maken uit al die soorten kun je ook goed op de <a href=" www.branth-chemie.de/ ">site van de fabrikant terecht, die heeft ook heel uitgebreide gegevensbladen en toepassingsvoorbeelden.
Zelf erg tevreden over deze verf, heb een tijd van alles geprobeerd en deze blijft er zeker bij. Zeker omdat ie ook bij minder dan perfecte ondergrond goed werkt, om in een hobbysituatie de ondergrond 1000% goed te krijgen lijkt niet zo snel. Er blijft altijd wel iets achter, soms is dat niet eens erg want Volvo heeft op veel delen al hele goeie lak gesmeerd dus als je die grotendeels kunt laten zitten is dat ook een voordeel.
- G. Los
-
- Premium lid
-
Maar blijkt het spul ineens 50 euro per liter te kosten bij de detailhandel... en op de site van tbs-aachen ongeveer 26 euro per liter. Is dit normaal dat verf een keer over de kop gaat zodra het de groothandel verlaat? Voor die 50 euri p/l is voor mij de lol eraf.
Ga wel even bestellen bij onze oosterburen.
Gr. Gideon