Aanschaf 760 in 2013

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 20:39 #1347926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Diesel ook

hdalhuisen schreef : Koop een 760 uit 1988
A = nieuwe type ( zeg maar Mark 3)
B= goede V6 motor B280E Of de F met Cat.

Maar goed ,laat ze hier maar lullen oven en wel of geen goed V 6 blok
Als je het niet onderhoud dan gaat alles kapot ook een 4 cil Red Blok .
Suc(V) 6 met de keuze....
Er rijden hier een paar V6ssen rond op gas zonder problemen.
maar ja dat zeg ik .......onderhoud......!

Ik hoor al wel dat er zelfs bij de "experts" verschillende meningen zijn.Gelukkig heb ik nog een jaar de tijd om te beslissen, maar denk wel dat het een V6 gaat worden.
Maar U heeft helemaal gelijk, Onderhoud is behoud van alles, en speciaal van auto's. Maar dat onderhoud zal bij mij, als ex-automonteur< niet echt het probleem worden. Het zijn toch mijn kindjes, en vertroetel ze graag...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 22:53 #1347943 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Vóór 1987

mbroeren schreef : U weet dat er een opslag geldt voor LPG als het na 1986 betreft, maw, niet geheel belastingvrij? Of loop ik achter?

Hij wil een auto van vóór 1987. Die blijven volledig belastingvrij.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2012 23:45 #1347945 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic Op zich zijn die B230
Op zich zijn die B230 motoren bere sterk, en niet kapot te krijgen.
Ik heb jaren (was welliswaar een 945) met een B230FT rond gereden, totdat ik hem inruilde met 785000 km op de teller, op LPG-G3. origineel blok, alleen de kleppen waren toen uitgesteld.
En nu rijd ik ook rond in een 965, een zescylinder op LPG-G3, en daar staat inmiddels ook al bijna een half miljoen op.
Alles staat of valt met goed onderhoud.....distributie op tijd, olie en beurtjes op tijd, dan zijn ze onverwoestbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2012 08:17 #1347947 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hm

bodejodel schreef :

mbroeren schreef : U weet dat er een opslag geldt voor LPG als het na 1986 betreft, maw, niet geheel belastingvrij? Of loop ik achter?

Hij wil een auto van vóór 1987. Die blijven volledig belastingvrij.

apart dat ik daar overheen las, dacht toch echt dat er wat anders stond. Maar goed, vóór 1987: dus geheel belastingvrij

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2012 18:13 #1348508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reactie

wim de jong schreef : Op zich zijn die B230 motoren bere sterk, en niet kapot te krijgen.
Ik heb jaren (was welliswaar een 945) met een B230FT rond gereden, totdat ik hem inruilde met 785000 km op de teller, op LPG-G3. origineel blok, alleen de kleppen waren toen uitgesteld.
En nu rijd ik ook rond in een 965, een zescylinder op LPG-G3, en daar staat inmiddels ook al bijna een half miljoen op.
Alles staat of valt met goed onderhoud.....distributie op tijd, olie en beurtjes op tijd, dan zijn ze onverwoestbaar.

Excuus voor de late reactie, had even last van een computer crasch... :$
Dank U allen voor de reacties, ik zal jullie allemaal op de hoogte houden van mijn zoektocht.
@ Wim de Jong: Die kilometerstanden dar hou ik van. Ben bij Volvo ook niet bang voor de kilometers... die ervaring had ik al met mijn 740 toen der tijd... ;)

Moderators: Jerry Stam