Koelvloeistof (motorblok) niet op temperatuur
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 23:10 #1347257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B234F stookt snel warm
Ik rij mijn 16V vrij rustig warm, zet meestal na 3min ongeveer de kachel volledig open. Heb zeker binnen 10 minuten warme lucht. Stadsverkeer gaat het opwarmen iets sneller.
Ding mag dan zuipen als een tank, krijg er wel heerlijke warme lucht voor terug
Heb alleen gemerkt dat olietemperaturen op de snelweg amper de 70 graden halen (bij 130 km/u). Koelwater is verder altijd rond de 85-90 graden (in het midden dus).
Mijn thermostaat is geloof ik 86 graden en 1 jaar oud.
Ding mag dan zuipen als een tank, krijg er wel heerlijke warme lucht voor terug
Heb alleen gemerkt dat olietemperaturen op de snelweg amper de 70 graden halen (bij 130 km/u). Koelwater is verder altijd rond de 85-90 graden (in het midden dus).
Mijn thermostaat is geloof ik 86 graden en 1 jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 08:36 #1347281
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Na toepassing van de adviezen
Met de ECC op koud rijd ik de wagen warm net binnen de 10 km. Hij staat dan nog een fractie links van het midden.
Daarna de ECC aan op automotisch voor 18 graden en zakt dan niet. Hij stijgt langzaam verder tot neutraal/midden.
Iets om zorgen over te maken? Of lekker afwachten tot beter weer omdat veel van ons klaarblijkelijk last van hebben en het enige aanpassing vergt.
Daarna de ECC aan op automotisch voor 18 graden en zakt dan niet. Hij stijgt langzaam verder tot neutraal/midden.
Iets om zorgen over te maken? Of lekker afwachten tot beter weer omdat veel van ons klaarblijkelijk last van hebben en het enige aanpassing vergt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 10:02 #1347287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Had
Had je die nieuwe thermostaat al geprobeerd ? Die van mij staat binnen 3km (met 50 km/h) al op een uurtje of 10, en binnen 5 a 6 km al in het midden. Ik laat dan ECC uit. Als ik harder rijd (vrijwel meteen de snelweg op ga) dan staat hij na 3 a 4 km op 12 uur (weer met ECC uit). Die van jou wordt dus echt (te) langzaam warm, langzamer dan nodig is.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 10:52 #1347290
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dus toch inderdaad
Kijken of ik vanmiddag dat ding kan wisselen.
Groet
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 11:39 #1347298
door V700 register
Daarna moest de kachel vrij vlot omlaag trouwens, om niet de auto uitgestookt te worden. Heerlijk. En die collega's maar klagen dat ze het niet warm konden krijgen in hun Fiat/Peugeot/Focus/Ctiroën.
[edit: en mijn auto slaapt gewoon buiten, wat voor thermostaat er in zit weet ik niet]
Beantwoord door V700 register in topic Tijd / afstand
Gistermorgen bij -11°C geklokt in mijn auto: De wijzer stond na 8 minuten, +/- 3 km in de stad al op iets na twaalven, met de kachel (MCC) vol aan.henk 940LPT schreef : Die van mij staat binnen 3km (met 50 km/h) al op een uurtje of 10, en binnen 5 a 6 km al in het midden. Ik laat dan ECC uit.
Daarna moest de kachel vrij vlot omlaag trouwens, om niet de auto uitgestookt te worden. Heerlijk. En die collega's maar klagen dat ze het niet warm konden krijgen in hun Fiat/Peugeot/Focus/Ctiroën.
[edit: en mijn auto slaapt gewoon buiten, wat voor thermostaat er in zit weet ik niet]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 14:42 #1347306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tempje
Bij dat hok van mij duurt het allemaal langer dan bij jullie!
Met de D24T duurt het wel tot 10 minuten voordat hij op een kwart staat, echter laat ik hem eerst 5 minuten voor de deur stationair draaien is hij met 5 minuten op temp(dus 12 uur) maar ga ik dus direct rijden en de eerste 5 KM is de snelheid max 80, als ik dan de snelweg op duik dan rij ik 20 km lang zo rond de 100km/h
Inmiddels heb ik een Thermostaat van 89C en een nieuwe radiator, koelwater pomp moet nog gedaan worden.Maar mijn radiator word ook niet warm die is gewoon ijs en ijs koud, ook heb ik er een kachel met aansturing van een 92er 944 die een D24 had er in zitten, Koelvloeistof wat in het tankje zit word ook niet schrikbarend warm met deze tempraturen heb verder ook geen druk opbouw of koelvloeistof verlies op +/-15.000km heb ik er 200 ml bij gevuld gisteren dus dat valt ook mee(voor een motor die al ver over de 500.000 km is).
Tom.
Met de D24T duurt het wel tot 10 minuten voordat hij op een kwart staat, echter laat ik hem eerst 5 minuten voor de deur stationair draaien is hij met 5 minuten op temp(dus 12 uur) maar ga ik dus direct rijden en de eerste 5 KM is de snelheid max 80, als ik dan de snelweg op duik dan rij ik 20 km lang zo rond de 100km/h
Inmiddels heb ik een Thermostaat van 89C en een nieuwe radiator, koelwater pomp moet nog gedaan worden.Maar mijn radiator word ook niet warm die is gewoon ijs en ijs koud, ook heb ik er een kachel met aansturing van een 92er 944 die een D24 had er in zitten, Koelvloeistof wat in het tankje zit word ook niet schrikbarend warm met deze tempraturen heb verder ook geen druk opbouw of koelvloeistof verlies op +/-15.000km heb ik er 200 ml bij gevuld gisteren dus dat valt ook mee(voor een motor die al ver over de 500.000 km is).
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2012 15:59 #1347309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960 ook (b6304)
Bij mij hetzelfde verhaal. Winter thermostaat is een goede oplossing, maar stuk karton voor de radiator gaat ook prima!
Moderators: Jerry Stam