Koelvloeistof (motorblok) niet op temperatuur
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 11:57 #1091298
door Peter van Luijk
Koelvloeistof (motorblok) niet op temperatuur is gemaakt door Peter van Luijk
Vanmorgen doet zich het volgende voor zonder enige vorm van problemen afgelopen week.
Ik stal in een vorstvrije garage en rijd op het moment continu op benzine. Wel LPi installatie ni de wagen, maar nog niet gerepareerd.
Vanmorgen op pad de koude in rond half acht. Motor komt niet op temperatuur, blijft op elf uur steken. ECC stond op automatisch. Na deze uit te hebben gezet klimt de temperatuur langzaam op en staat dan netjes in het midden. Maar bij inschakelen van de ECC daalt de motortemperatuur zelfs weer. Alleen ventilatiestandje 1 kon gehandhaafd worden.
Koelvloeistof niveau is goed. Geen harde slangen. Geen slecht lopende motor. Ook geen vermoedenIs dit mogelijk een thermostaat die open blijft staan of moet ik dit ergens anders zoeken? Pomp, dichte slang of anders?
Graag hoor ik van u.
Peter
Ik stal in een vorstvrije garage en rijd op het moment continu op benzine. Wel LPi installatie ni de wagen, maar nog niet gerepareerd.
Vanmorgen op pad de koude in rond half acht. Motor komt niet op temperatuur, blijft op elf uur steken. ECC stond op automatisch. Na deze uit te hebben gezet klimt de temperatuur langzaam op en staat dan netjes in het midden. Maar bij inschakelen van de ECC daalt de motortemperatuur zelfs weer. Alleen ventilatiestandje 1 kon gehandhaafd worden.
Koelvloeistof niveau is goed. Geen harde slangen. Geen slecht lopende motor. Ook geen vermoedenIs dit mogelijk een thermostaat die open blijft staan of moet ik dit ergens anders zoeken? Pomp, dichte slang of anders?
Graag hoor ik van u.
Peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 12:00 #1347177
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thermostaat
ik zou beginnen met de thermostaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 12:34 #1347181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niks mis
Is redelijk normaal bij deze temperaturen.
Heb hier al meerdere vragen/ telefoontjes over gehad.
En zie het bij mn eigen auto's ook.
Door de kachel warm te laten blazen ontrek je warmte aan de koelvloeistof (via je kachelradiateur), en dus koelt hij af.
Vrij logisch allemaal.
Heb hier al meerdere vragen/ telefoontjes over gehad.
En zie het bij mn eigen auto's ook.
Door de kachel warm te laten blazen ontrek je warmte aan de koelvloeistof (via je kachelradiateur), en dus koelt hij af.
Vrij logisch allemaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 12:49 #1347183
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 10 kms max
Nou, 25 km is best wel lang.
Wellicht helpt het als je eerst de motro op temp laat komen en daarna de verwarming aan zet.
Of een kartonnetje voor de radiateur, net als vroeger?
En de thermostaat is inderdaad een verdachte.
Wellicht helpt het als je eerst de motro op temp laat komen en daarna de verwarming aan zet.
Of een kartonnetje voor de radiateur, net als vroeger?
En de thermostaat is inderdaad een verdachte.
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 12:55 #1347182
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Afstand van 25 km? Edit
Net van amsterdam naar blaricum gereden, 25 km.
Bij de afrit was de zooi op temperatuur.
Met de ECC op ventilatiestand nul, dus geen kachelgebruik. Of moet ik dan ook de temperatuurmeter op blauw zetten?
Is dat echt normaal. Ik geef toe, de laatste ritjes gedurende de koudste dagen afgelopen weekend waren kort en niet op de thermostaat gelet. Maar afgelopen donderdag, leiden-amsterdam, geen probleem.
Is 25 km niet toch een beetje lang?
Bij de afrit was de zooi op temperatuur.
Met de ECC op ventilatiestand nul, dus geen kachelgebruik. Of moet ik dan ook de temperatuurmeter op blauw zetten?
Is dat echt normaal. Ik geef toe, de laatste ritjes gedurende de koudste dagen afgelopen weekend waren kort en niet op de thermostaat gelet. Maar afgelopen donderdag, leiden-amsterdam, geen probleem.
Is 25 km niet toch een beetje lang?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 13:04 #1347184
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Stervenskoud
Heb net gisteren in de stervende kou een thermostaat gewisseld, brrr, heb t nog koud! Heb een gasinstallatie met verdamper en had een vrij koude thermostaat, ik meen 84c of 86c.
Daarmee kwam de boel niet op temperatuur, kachel was lauw en meter kwam niet naar het midden.
Nu vandaag lekker warme kachel en metertje mooi in het midden, zit nu een 92c thermostaat in. Ik zou dus gewoon je thermostaat wisselen, dikke kans dat het dan opgelost is.
Succes! Chris
Daarmee kwam de boel niet op temperatuur, kachel was lauw en meter kwam niet naar het midden.
Nu vandaag lekker warme kachel en metertje mooi in het midden, zit nu een 92c thermostaat in. Ik zou dus gewoon je thermostaat wisselen, dikke kans dat het dan opgelost is.
Succes! Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 14:36 #1347194
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thermostaat
Ik denk ook thermostaat. Bij mij 940 komt alles ook langzamer op temperatuur dan normaal en ik geloof dat het extra geboorde ontluchtingsgaatje in de thermostaat er ook geen goed aan doet. Maar na 2, 3 kilometer staat de meter keurig in de grbuikelijke stand, zelfs met de kachel vol open. Of die nu vanaf het starten of pas later open gezet wordt, maakt eigenlijk niet heel veel uit.
Overigens ontrekt een LPi installatie geen warmte van het koelsysteem.
Rob
Overigens ontrekt een LPi installatie geen warmte van het koelsysteem.
Rob
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 14:39 #1347195
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Precies
LPi had ik ook om die reden genoemd, die doet dus inderdaad niet mee in de warmtewisseling. Los van het feit dat ik op het moment dus op benzine rijd.
Heb nog wel 86 graden thermostaat liggen geloof ik. Niet direct de voorkeur, maar maar wel even proberen dus.
U hoort weer van mij.
Heb nog wel 86 graden thermostaat liggen geloof ik. Niet direct de voorkeur, maar maar wel even proberen dus.
U hoort weer van mij.
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 15:26 #1347196
door van Kuijk
Beantwoord door van Kuijk in topic Koelvloeistof op temperatuur
Misschien niet vergelijkbaar omdat mijn auto een diesel is maar mijn koelvloeistofmeter staat na ca. 1 km. al in het midden, de kachel is dan ook te gebruiken. Verder geen problemen, het wordt vrij snel (te) warm in de auto.Het was me al eerder opgevallen dat de koelvloeistof snel op temperatuur is, dat was bij geheel andere buitentemperaturen. Wat me verbaasde is dat de koelvloeistof, ondanks de zeer lage buitentemperaturen, ook zo snel op temperatuur is. Thermostaat is er een van 87 graden.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-02-2012 15:44 #1347201
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn diesels Niet
Bij Mijn 760, waar heel veel aan gebeurd is aan het koelsysteem (o.a nieuwe waterpomp, nieuwe thermostaat, radiator, leidingen, flushen X 6) duurt het echt wel minimaal 6 KM's voordat de wijzer in het midden staat..
Kachel moet ik van te voren echt niet aanzetten, anders word ie helemaal niet warm.
Ga ik bv 50 rijden..dan zakt de wijzer weer richting 11 uur....
Bij de 940, die 30 DKM geleden compleet gereviseerd is, duur het zelfs wel 15 KM voordat de tempmeter in het midden staat.
ECC ook maar uit houden, word gewoon niet warm anders.
Hier ook, ga je weer 50 rijden, dan zakt ie ook weer terug richting 10 uur.
Apart verhaal,maar ze koelen erg goed.
(Met Nieuwe, dichte thermostaat)
Groeten,Gerben
Kachel moet ik van te voren echt niet aanzetten, anders word ie helemaal niet warm.
Ga ik bv 50 rijden..dan zakt de wijzer weer richting 11 uur....
Bij de 940, die 30 DKM geleden compleet gereviseerd is, duur het zelfs wel 15 KM voordat de tempmeter in het midden staat.
ECC ook maar uit houden, word gewoon niet warm anders.
Hier ook, ga je weer 50 rijden, dan zakt ie ook weer terug richting 10 uur.
Apart verhaal,maar ze koelen erg goed.
(Met Nieuwe, dichte thermostaat)
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam