Wat zijn POLYRIEMEN van een Volvo V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sobat / Volvo V90
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bij een polyriem of multiriem heb ik nog nooit zo'n sticker gezien, die stickers worden bij distributieriemen meegeleverd om aan te duiden op welke datum en kilometerstand voor het laatst de distributieriem is vervangen.
groetjes jens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Michael Oud schreef : Dus polyriem is multiriem. Dat woord is wat verder ingeburgerd, zegmaar.
Dat ding heet officieel "hulp aggregaten riem" maar op een rekening bij ons staat gewoon riem, nummer 9458411, voor 28,80 ex btw.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als een riem meer dan één hulpaggregaat aandrijft vanaf de krukaspoelie heet de riem ookwel een multiriem. Dus volgens mij is mijn bewering niet fout, daar zowel multi als poly aangeeft dat er meer dan één hulpaggregaat angedreven wordt. Het zijn beide woorden die als prefix "meer dan één" betekenen.krots4 schreef : Dat ding heet officieel "hulp aggregaten riem" maar op een rekening bij ons staat gewoon riem, nummer 9458411, voor 28,80 ex btw.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Bij de introductie van dit type riem in de industrie, werdt er geclaimd dat deze aanzienlijk minder wrijvings verliezen zou hebben tov een gewone V-Riem.
- kan hogere toerentallen aan
- kleinere radius om de pouly, meer ontwerp vrijheid.
- nooit of veel minder naspannen.
Kijk maar eens wat de laatste ontwikkelingen zijn, die moderne dingen kan je niet eens meer spannen, als tie te slap staat/slipt, moet je hem gewoon vervangen.
Hier heb je dan weer een speciaal gereedschapje voor nodig (duur)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-