Wat zijn POLYRIEMEN van een Volvo V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat zijn Polyriemen? Toen ik mijn Volvo V90 kocht vertelde de vorige eigenaar dat de distributieriem was vervangen bij 238000km. In het onderhoudsboekje staat dat de "Polyriemen" zijn vervangen. Is dat hetzelfde? Bij twijfel laat ik de riem vervangen. Enig idee of dat een grote of dure klus is?
Groet,
sobat // Volvo V90
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Deze polyriem staat geheel los v.w.b. de distributiriem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Een pluim voor de monteur! Die weet waar hij over schrijft!Michael Oud schreef : Het lijkt mij de poelie (pulley) riemen. Ofwel de V-snaren aan de voorzijde van het blok. Het is natuurlijk best een lastig woord. Volgens mij heeft een B6304 nog geen multiriem toch? Zo wel, dan kan de schrijver wellicht het woord multi hebben verwisseld voor poly. Poly is immers ongeveer hetzelfde als multi. Maar dan moet je wel een bijzonder erudiete monteur hebben gehad.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De prijzen kunnen behoorlijk uiteen lopen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik denk dat de topic-starter het vervangen van de distributie voor ogen heeft. Hij schrijft n.l. dat in het onderhoudsboekje staat dat de polyriem vervangen is, maar twijfel heeft over de distributie.JW schreef : die multi-v-belt oftewel multiriem oid is niet veel werk om te vervangen. 15 minuten bij een 850, zeg ik uit het hoofd. Misschien zelfs korter. spanner induwen met gereedschapje, ouwe riem er af, nieuwe er mooi recht op, weer spanner los laten. Bij 960 is er nog meer ruimte, lijkt me dus geen dure klus.
We horen het wellicht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
wp001 schreef :
Ik denk dat de topic-starter het vervangen van de distributie voor ogen heeft. Hij schrijft n.l. dat in het onderhoudsboekje staat dat de polyriem vervangen is, maar twijfel heeft over de distributie.
We horen het wellicht.
ja, klopt, dat lijkt me plausibeler bij nader inzien. die riem kost aanzienlijk meer tijd.