Wat is beter achterwiel of voorwiel aandrijven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een 940 omdat het de "laatste" achterwiel aangedreven volvo is.
Als ik een wat jongere auto ( lees Volvo ) zou willen hebben dan kom ik in een voorwielaan drijver terecht.
Ik heb in mijn jonge jaren een slipcursus gedaan bij de ANWB dat was in de winter en toevallig ook nog op ijs.
Aan het einde van mijn cursusdag slipte ik met mijn toen Toyota Carina om pionnetjes heen zonder ze te raken.
Maar dat was wel een achterwielaandrijver.
Ik heb daar ook geslipt met een voor wielaangedreven auto en ik ben toen tot de conclusie gekomen als je met een voorwiel aandrijver in een slip komt ( wat meestal in een voorwielslip is ) dan is het over en uit, want je kan niets meer. Alleen bidden dat de kreukelzones het redden.
Ik zou graag eens weten wat jullie hier van vinden en hierover te vertellen hebben.
Groeten John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Met een voorwielaangedreven kom je ook wel uit de slip (gas los laten) en uiteindelijk zijn onze 940's ook zo uitgelegd dat ze over de voorwielen richting de sloot/boom/muur/tegenligger/ree/vangrail glijden...Dat is nou eenmaal veiliger dan drie keer in de rondte en een boom in je bestuurdersdeur!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mercedes en bmw hebben nog steeds achterwielaandrijving. Door de moderne techniek hebben deze auto,s niet de nadelen die onze oudere volvo,s dan wel weer hebben met achterwiel aandrijving.
Wat is beter ???
Met veel vermogen is achterwiel aandrijving mijn eerste keuze maar dit geeft weer andere problemen met bv mijn 740 turbo op sneeuw of nat wegdek.
260 pk op de voorwiellen van mijn T-5R is ook niet ideaal.
Al met al lijkt een voorwiel aangedreven auto een betere keus voor de normale automobilist.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een Toyota Carina en achterwielaandrijving?? Dat met echt een ouwetje zijn dan, volgens mij had alleen model '80 - '81 achterwielaandrijving.johnvang schreef : Aan het einde van mijn cursusdag slipte ik met mijn toen Toyota Carina om pionnetjes heen zonder ze te raken.
Maar dat was wel een achterwielaandrijver.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is te groot om op de site te plaatsen, wil je het hebben mail me dan even.
berts@stoproest.nl
Groet
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
vooral in de winter rijden we vaak vol driftend hier bij de gamma rond het parkeer terrein waar ieder ander voorzichtig het zelfde schone spoortje volgt.
een achterwiel aandrijving is voor mij het enige ware je kunt spelen met de auto.
voorwiel aandrijving is voor mensen die niet kunnen rijden (oei oei oei wat zeg ik nu
en 4x is ook leuk maar iets te stabiel voor veel lol (of er moet veel power achter zitten)
kortom je moet nemen wat jou het beste ligt en waar jij het beste mee tot recht komt !
maar voor mij is het het moet duwen en niet trekken :} .
groet en succes will
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar als je een achterwielaandrijver goed beheerst kun je je er heel veilig in voelen.
Je blijft wel zelf meer gevoel houden en controle uit te kunnen voeren.
Mijn voorkeur blijft achterwiel aandrijving, in dit landje althans.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Achterwielaandrijving heb je meer controle (en geen 'torque steer' (zoals dat word genoemd en je wel last van hebt bij wagens met 'hoge' vermogens op de voorwielen (al heeft een Golf Dieseltje met 60 PK er zelfs al last van))
Achterwielaandrijving is leuker en 'meer' autorijden.
En je hebt een veeeel kleinere draaicirkel dan een voorwielaandrijver!
(Helemaal leuk om te oefenen als het glad is/er sneeuw ligt)
Groeten,Gerben