Betrouwbaarheid Volvo automaten (940/960)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heel veel meer baggageruimte Jeroen? Heb je maten? En waarom zoek jij dan een 850? Het geluid van de 5 cilinder is heerlijk. Die roffel als je gas geeft (wat je in dit geval ook echt doet), die is prima. Maar heeft iemand de maten van de baggageruimtes van de V70 Classic en de 940 om te vergelijken? Ik heb van allebei wel de folders uit de tijd dat ze nieuw waren, maar dan moet ik mijn halve zolder overhoop halen...
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Of hier natuurlijk:
<a href=" www.autoweek.nl/autotestindex.php ">Link 2
Overigens klinkt een zescilinder nog lekkerder
855/V70:
Inhoud: 960-1490 liter
945:
Inhoud: 992-1705 liter
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens heb ik me laten vertellen dat de 5-pitters dezelfde blokken zijn als de 6-pitters (960/V90) maar dan, zegmaar, ingekort.
Als je comfort en ruimte met meer dan 4 pitten wil, neem er dan gelijk 6 zou ik zeggen. Meer bagageruimte, achterwielaandrijving, niet dat irritantie blik-op-op-de-weg-geroffel - zeker op een bepaald toerental resonerend zeer aanwezig (dat kan ik hier wel zeggen hoop ik...) en je komt minder petdragende sjaken en sjorsen tegen in dezelfde kist. Nadelen van de 960 zijn dat het onderhoud, in lijn met de cilinders, minimaal 1,5 hoger is. Wil je goedkope kuubs rijden, neem je een degelijke 940 lpt met onderhoudshistory. De automaten zijn doorgaans betrouwbaar en goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Mocht dat nog eens voorkomen, zet er dan een bericht in dat je richt aan het moderatorenteam, waarin je vraagt of iemand van ons het wil wissen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef : er zijn 'harde' bagageafdekdingen die niet rollen maar vouwen in drie delen (heb ik) die 10 cm hoger zijn, en waardoor je bovendien het thuisbrengertje, of hoe dat ding ook genoemd wordt, rechts rechtop kan zetten zodat je een 77ltr lpgtankt in het reserverwielcompartiment kwijt kan met behoud van vlakke laadvloer. Daarbij (ik weet niet waar jij woont) heb ik dat dit altijd open/opgeklapt staan omdat goedkope dieven dan kunnen zien dat er niets te halen valt, dus hoe nuttig is de afdekking in de stad werkelijk?
Ook mijn idee, laat men maar zien wat erin staat hoor.Heb zelf een reserveband en een kratje met olie etc. erin staan, verder ook een paraplu. En op vakantie zit hij tot het dak vol, en vanaf de Ikea naar huis ook. Het afdekscherm vind ik toch redelijk nutteloos. Maar dat is persoonlijk. Kan mij ook voorstellen dat het mooier lijkt, al vind ik dat zelf niet.
Ben wel nieuwsgierig wat er nu in de bagageruimte moet wat niemand mag zien
Met vriendelijke groet,Alwin Braam
360.000 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3