Betrouwbaarheid Volvo automaten (940/960)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 16:42 #1343639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Michael. Dat maakt
Bedankt Michael. Dat maakt waarschijnlijk weinig tot niets uit met de hoogte van de laadruimte onder het zeiltje bij de V70. Mocht je in de buurt van je auto komen met een meetlint, zou je het dan voor mij eens willen meten? Dat zou ik erg op prijs stellen. Ben in de buurt al even wezen kijken, maar er staan hier geen 9 series.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 16:48 #1343640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, klopt. De V70 Classic is
Ja, klopt. De V70 Classic is moderner. Aanzienlijk moderner. En geen achterwiel aandrijver. Meer Volvo? Dat weet ik niet. Misschien wel. Ik vind de V70 Classic ook nog wel veel Volvo hoor. Ben zelf eigenlijk pas afgehaakt bij de S40V50 serie toen ze die iele stoeltjes gingen monteren. XC60 van mijn ouders is dan wel weer leuk. Maar goed, terug on-topic.
Heel veel meer baggageruimte Jeroen? Heb je maten? En waarom zoek jij dan een 850? Het geluid van de 5 cilinder is heerlijk. Die roffel als je gas geeft (wat je in dit geval ook echt doet), die is prima. Maar heeft iemand de maten van de baggageruimtes van de V70 Classic en de 940 om te vergelijken? Ik heb van allebei wel de folders uit de tijd dat ze nieuw waren, maar dan moet ik mijn halve zolder overhoop halen...

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 17:20 #1343647 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hier kan je de info vinden
<a href=" www.volvocars.com/nl/sales-services/serv...766%20-%2797%29.aspx ">Link
Of hier natuurlijk:
<a href=" www.autoweek.nl/autotestindex.php ">Link 2
Overigens  klinkt een zescilinder nog lekkerder

855/V70:
Inhoud: 960-1490 liter
945:
Inhoud: 992-1705 liter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 18:10 #1343654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas geven deze links niet
Helaas geven deze links niet de hoogte onder de rol cover/bagagezeiltje dinges aan. En dat is voor ons het belangrijkste. De breedte van de achterklep staat er wel in, of de liter inhoud van de kofferruimte, maar daar gaat het niet om. Het gaat er om dat wij altijd iets achterin de auto hebben liggen van 43 cm hoog. In de Peugeot die wij hebben gaat dat prima. In de V70 Classic is het zeiltje met  40cm net te laag. Maar hoe zit dat in een 940?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 19:54 #1343663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoogheid
er zijn 'harde' bagageafdekdingen die niet rollen maar vouwen in drie delen (heb ik) die 10 cm hoger zijn, en waardoor je bovendien het thuisbrengertje, of hoe dat ding ook genoemd wordt, rechts rechtop kan zetten zodat je een 77ltr lpgtankt in het reserverwielcompartiment kwijt kan met behoud van vlakke laadvloer. Daarbij (ik weet niet waar jij woont) heb ik dat dit altijd open/opgeklapt staan omdat goedkope dieven dan kunnen zien dat er niets te halen valt, dus hoe nuttig is de afdekking in de stad werkelijk?
Overigens heb ik me laten vertellen dat de 5-pitters dezelfde blokken zijn als de 6-pitters (960/V90) maar dan, zegmaar, ingekort.
Als je comfort en ruimte met meer dan 4 pitten wil, neem er dan gelijk 6 zou ik zeggen. Meer bagageruimte, achterwielaandrijving, niet dat irritantie blik-op-op-de-weg-geroffel - zeker op een bepaald toerental resonerend zeer aanwezig (dat kan ik hier wel zeggen hoop ik...) en je komt minder petdragende sjaken en sjorsen tegen in dezelfde kist. Nadelen van de 960 zijn dat het onderhoud, in lijn met de cilinders, minimaal 1,5 hoger is. Wil je goedkope kuubs rijden, neem je een degelijke 940 lpt met onderhoudshistory. De automaten zijn doorgaans betrouwbaar en goed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 20:28 #1343681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ho
laatmaar

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 20:54 #1343689 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat bedoel je?
wat bedoel je met ho laat maar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2012 23:15 #1343714 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic foutje
Ik postte iets dat ik niet wilde posten, maar ik kon de post niet verwijderen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 01:00 #1343721 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wij kunnen dat wel!
Hallo Michael
Mocht dat nog eens voorkomen, zet er dan een bericht in dat je richt aan het moderatorenteam, waarin je vraagt of iemand van ons het wil wissen.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2012 21:53 #1343709 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afdekken!

mbroeren schreef : er zijn 'harde' bagageafdekdingen die niet rollen maar vouwen in drie delen (heb ik) die 10 cm hoger zijn, en waardoor je bovendien het thuisbrengertje, of hoe dat ding ook genoemd wordt, rechts rechtop kan zetten zodat je een 77ltr lpgtankt in het reserverwielcompartiment kwijt kan met behoud van vlakke laadvloer. Daarbij (ik weet niet waar jij woont) heb ik dat dit altijd open/opgeklapt staan omdat goedkope dieven dan kunnen zien dat er niets te halen valt, dus hoe nuttig is de afdekking in de stad werkelijk?

Ook mijn idee, laat men maar zien wat erin staat hoor.Heb zelf een reserveband en een kratje met olie etc. erin staan, verder ook een paraplu. En op vakantie zit hij tot het dak vol, en vanaf de Ikea naar huis ook. Het afdekscherm vind ik toch redelijk nutteloos. Maar dat is persoonlijk. Kan mij ook voorstellen dat het mooier lijkt, al vind ik dat zelf niet.

Ben wel nieuwsgierig wat er nu in de bagageruimte moet wat niemand mag zien :-)

Met vriendelijke groet,Alwin Braam
360.000 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3

Moderators: Jerry Stam