Volvo 760
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 11:07 #1343191
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic hij lust wel iets meer...
Ik denk dat je een verbruik zal hebben van 1 op 6 tot 1 op 7 km per liter lpg. Het is natuurlijk wel een 3 liter motor en er zit niet een moderne geregelde lpg-installatie op neem ik aan. Mooie wagen de 164 met een zeer klassieke uitsraling (vooral de voorkant..)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 11:18 #1343195
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic verbruik
Een 164 loopt op LPG idd iets van 1 op 6 á 7. Een 760 moet je ook rekenen dat ie niet zuinig is ook iets van 1 op 5 á 6... dus als je een zuinige auto zoekt heb je met die twee precies de verkeerde. Zoals Ziko al zegt: 3 liter motoren hè
- G. Los
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 11:45 #1343198
door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic geen Ziko...
Geen Ziko...Volvo164 schreef : Zoals Ziko al zegt: 3 liter motoren hè
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 14:09 #1343210
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb bij mijn 760 de v6
Ik heb bij mijn 760 de v6 eruit gehaald puur omdat de auto voor dagelijks gebruik is en de v6 kwa onderhoud niet de vriendelijkste motor is. Sleutelen aan de v6 valt niet altijd mee en wat al genoemd is sommige onderdelen zijn niet meer te krijgen. Ik had bijvoorbeeld een voedpakking bij de luchtweger nodig nergens te vinden de rubbere ringen van de injectoren waren ook een probleem. Verder loopt een v6 insderdaad erg mooi en is zeer krachtig. Mocht je op lpg willen gaan rijden dan is een systeem met een mengstuk niet de beste oplossing. Ik had heeeel veel verlies in vermogen.
Ik zeg voor hobbie gebruik is de v6 prima voor dagelijks gebruik zou ik hem niet aanraden
Ik zeg voor hobbie gebruik is de v6 prima voor dagelijks gebruik zou ik hem niet aanraden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 15:48 #1343218
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 164
Hoeveel kilometers ga je maken?
Die 82er is wel uniek,en als het er één is van April of Mei dan is hij helemaal uniek.
En kijk uit als hij is Gemert te koop staat (he Ton?)
M.a.w : Suc ( v ) 6 met de keuze .
Die 82er is wel uniek,en als het er één is van April of Mei dan is hij helemaal uniek.
En kijk uit als hij is Gemert te koop staat (he Ton?)
M.a.w : Suc ( v ) 6 met de keuze .
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 18:20 #1343249
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Wat mijn voorgangers
Wat mijn voorgangers schrijven is inderdaad wat je mag verwachten. Ik rijd zelf een 164 met 4 bak zonder overdrive en haal rond de 1 op 6. Mijn motor is niet helemaal jofel meer dus 1 op 7 moet ook wel haalbaar zijn. Een automaat is uiteraard nog een stukje dorstiger.
Je kunt dan natuurlijk wel heel erg mooi vertellen dat je een 3 liter onder de kap hebt
Je kunt dan natuurlijk wel heel erg mooi vertellen dat je een 3 liter onder de kap hebt
Met vriendelijke groet, Ziko
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 18:31 #1343250
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic 3 liter
Dat geldt niet alleen voor zes cylinders hoor. Mijn 2.3(4 cyl.) turbo loopt ook 1 op 6Als je een zuinige auto wil dan moet je een lelijke eend op lpg kopen......ja ze bestaan ook nog.
Voor intensief dagelijks gebruik zou ik em inderdaad niet adviseren die V6 maar als je der als een natte krant mee rijdt(zoals de meeste) en met goed onderhoud dan zou het wel moeten kunnen. Als je em rustig warm rijdt en dan nuet voor stukjes van 5km per rit gebruikt dan zal hwt best wel goedkomen. Het verbuik zit puur in je rechtervoet. Ik vind een auto met veel pk en koppel nou niet echt uitnodigen tot 'rustig' rijden......maar ik wens je er sterkte mee
Voor intensief dagelijks gebruik zou ik em inderdaad niet adviseren die V6 maar als je der als een natte krant mee rijdt(zoals de meeste) en met goed onderhoud dan zou het wel moeten kunnen. Als je em rustig warm rijdt en dan nuet voor stukjes van 5km per rit gebruikt dan zal hwt best wel goedkomen. Het verbuik zit puur in je rechtervoet. Ik vind een auto met veel pk en koppel nou niet echt uitnodigen tot 'rustig' rijden......maar ik wens je er sterkte mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 20:03 #1343264
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaja Leon, als je van
Jaja Leon, als je van stoplicht naar stoplicht vliegt ja;-) Maar automaat+LPG is geen zuinige combinatie. Ik zou zelf ver weg blijven van de V6, mocht je zo ver willen gaan tot een motorwissel kun je best een B230F(
ofzo in gooien en dan ben je lekker betrouwbaar onderweg met voldoende vermogen voor slome ritjes rond de kerk
Vergeet niet dat een 760 uit 1987 (met de B280E/F motoren) wss ook nog belastingvrij gaan worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 22:06 #1343287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
Fatsoenlijke afstelling in je 760 Leon, dat zou al een stuk schelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-01-2012 20:53 #1343413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is hem : ( denk ik )
Moderators: Jerry Stam