Volvo 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 17:19 #1090837
door V700 register
Volvo 760 is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers,
Ik overweeg de aankoop van een mooie Volvo 760 van 1982 met nog geen 70.000 km en een V6 benzine motor. Ik hoor wel allerlei negatieve berichten over de V6 motor, zoals koelingsproblemen en problemen met de kop. Ik heb geen ervaring met deze motor en vraag me af of die echt problemen geeft. Ook heb ik geen idee of deze motor hoge onderhoudskosten geeft. Ook zou ik graag weten wat een redelijke prijs is voor zo 'n Oldtimer, die er heel mooi uitziet (als nieuw) en met zo weinig kilometers.
Ik zie jullie antwoorden graag tegemmoet.
vrgr,
Gerard
Ik overweeg de aankoop van een mooie Volvo 760 van 1982 met nog geen 70.000 km en een V6 benzine motor. Ik hoor wel allerlei negatieve berichten over de V6 motor, zoals koelingsproblemen en problemen met de kop. Ik heb geen ervaring met deze motor en vraag me af of die echt problemen geeft. Ook heb ik geen idee of deze motor hoge onderhoudskosten geeft. Ook zou ik graag weten wat een redelijke prijs is voor zo 'n Oldtimer, die er heel mooi uitziet (als nieuw) en met zo weinig kilometers.
Ik zie jullie antwoorden graag tegemmoet.
vrgr,
Gerard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 17:40 #1343125
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Hoi Gerard,
ik denk dat een
Hoi Gerard,
ik denk dat een 760 uit '82 met (maar) 70.000 km op de teller een soort van natte Volvoisten droom is...
Ik moest echter wel direct denken: als het bijna te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. 70.000 gedeeld door 30 jaar komt op 2.333 km per jaar, lijkt me erg ongeloofwaardig, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb zelf ook een 760 gehad, uit '88 met de V6 motor (PRV) met ruim 300.000 km op de teller.