Volvo 760
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 17:19 #1090837
door V700 register
Volvo 760 is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers,
Ik overweeg de aankoop van een mooie Volvo 760 van 1982 met nog geen 70.000 km en een V6 benzine motor. Ik hoor wel allerlei negatieve berichten over de V6 motor, zoals koelingsproblemen en problemen met de kop. Ik heb geen ervaring met deze motor en vraag me af of die echt problemen geeft. Ook heb ik geen idee of deze motor hoge onderhoudskosten geeft. Ook zou ik graag weten wat een redelijke prijs is voor zo 'n Oldtimer, die er heel mooi uitziet (als nieuw) en met zo weinig kilometers.
Ik zie jullie antwoorden graag tegemmoet.
vrgr,
Gerard
Ik overweeg de aankoop van een mooie Volvo 760 van 1982 met nog geen 70.000 km en een V6 benzine motor. Ik hoor wel allerlei negatieve berichten over de V6 motor, zoals koelingsproblemen en problemen met de kop. Ik heb geen ervaring met deze motor en vraag me af of die echt problemen geeft. Ook heb ik geen idee of deze motor hoge onderhoudskosten geeft. Ook zou ik graag weten wat een redelijke prijs is voor zo 'n Oldtimer, die er heel mooi uitziet (als nieuw) en met zo weinig kilometers.
Ik zie jullie antwoorden graag tegemmoet.
vrgr,
Gerard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 17:40 #1343125
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Hoi Gerard,
ik denk dat een
Hoi Gerard,
ik denk dat een 760 uit '82 met (maar) 70.000 km op de teller een soort van natte Volvoisten droom is...
Ik moest echter wel direct denken: als het bijna te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. 70.000 gedeeld door 30 jaar komt op 2.333 km per jaar, lijkt me erg ongeloofwaardig, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb zelf ook een 760 gehad, uit '88 met de V6 motor (PRV) met ruim 300.000 km op de teller.
Een nadeel van deze motoren is dat er nauwelijks onderdelen voor te krijgen zijn, en er wordt vaak door experts gezegd, zolang de motor het doet, niet aankomen! Wat ik wil zeggen is dat het best goede motoren zijn, maar dat ze wel hun gevoeligheden hebben, zoals bv de koeling en de eigenlijk te nauwe oliekanalen. Marr wanneer je deze motor met respect behandeld heb je er een hele fijne aan, ze lopen prachtig en zijn lekker krachtig. Dus als je voor een schappelijke prijs een mooie 760 met zo weinig km kan bemachtigen, zou ik zeggen: DOEN!
ik denk dat een 760 uit '82 met (maar) 70.000 km op de teller een soort van natte Volvoisten droom is...
Ik moest echter wel direct denken: als het bijna te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook zo. 70.000 gedeeld door 30 jaar komt op 2.333 km per jaar, lijkt me erg ongeloofwaardig, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ik heb zelf ook een 760 gehad, uit '88 met de V6 motor (PRV) met ruim 300.000 km op de teller.
Een nadeel van deze motoren is dat er nauwelijks onderdelen voor te krijgen zijn, en er wordt vaak door experts gezegd, zolang de motor het doet, niet aankomen! Wat ik wil zeggen is dat het best goede motoren zijn, maar dat ze wel hun gevoeligheden hebben, zoals bv de koeling en de eigenlijk te nauwe oliekanalen. Marr wanneer je deze motor met respect behandeld heb je er een hele fijne aan, ze lopen prachtig en zijn lekker krachtig. Dus als je voor een schappelijke prijs een mooie 760 met zo weinig km kan bemachtigen, zou ik zeggen: DOEN!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 17:50 #1343128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
Helemaal mee eens. Het zijn prachtige motoren en lopen ouderwets mooi.
Die van mij is uit 1986 en heeft Jetronic injectie wat nog beter is. Nu ook Prins dampgas injectie en helemaal super.
Inderdaad motor met respect en rust behandelen dan gaat het eindeloos mee.
Het genot om met zo'n 6 cilinder te toeren is niet te beschrijven.
Als het klopt met die 70.000 dus zeker doen.
m vr gr Chris
Die van mij is uit 1986 en heeft Jetronic injectie wat nog beter is. Nu ook Prins dampgas injectie en helemaal super.
Inderdaad motor met respect en rust behandelen dan gaat het eindeloos mee.
Het genot om met zo'n 6 cilinder te toeren is niet te beschrijven.
Als het klopt met die 70.000 dus zeker doen.
m vr gr Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 18:06 #1343130
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B28E
Hé hallo .
Ik zeg doen!
Als je de motor netjes behandeld is er niets aan de hand. Op tijd nieuwe olie er in ( volgens het boekje om de 5000 km.) wel doen !! anders kunnen de oliekanaaltjes in het blok dichtslippen met versleten nokkenassen tot gevolg.Voor de rest....de roest voorblijven maar met maar 70000km. op de teller zal dat geen probleem zijn .
Ga je er veel mee rijden ? of wordt het een hobby auto?
Dan wil ik ook nog weten welke kleur het is
met een foto erbij natuurlijk.!!!
Oh ja het verbruik zal zo,n 1 op 8 gemiddeld zijn ,da,s weer wat minder dan.....
Maar als je in zo,n limo stapt de sleutel omdraait en gaat rijden dan ...........zucht........dat geluid van die v6 .... glans van de motorkap al dat chroom....zo jaren 80 !
Ik zeg doen!
Als je de motor netjes behandeld is er niets aan de hand. Op tijd nieuwe olie er in ( volgens het boekje om de 5000 km.) wel doen !! anders kunnen de oliekanaaltjes in het blok dichtslippen met versleten nokkenassen tot gevolg.Voor de rest....de roest voorblijven maar met maar 70000km. op de teller zal dat geen probleem zijn .
Ga je er veel mee rijden ? of wordt het een hobby auto?
Dan wil ik ook nog weten welke kleur het is
Oh ja het verbruik zal zo,n 1 op 8 gemiddeld zijn ,da,s weer wat minder dan.....
Maar als je in zo,n limo stapt de sleutel omdraait en gaat rijden dan ...........zucht........dat geluid van die v6 .... glans van de motorkap al dat chroom....zo jaren 80 !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 18:09 #1343132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Vraag ton 760 gle eens om ervaringen met een v6 die net 60/70 k heeft gelopen....
(Heeeeele) dure hobby als je het mij vraagt...
(Heeeeele) dure hobby als je het mij vraagt...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 21:26 #1343162
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi hoor!
Als de prijs OK is en de carosserie zou ik het doen.. En die V6-en.. Ik heb er letterlijk tonnen mee gereden en nog nooit problemen mee gehad. Behalve: de koppakkingen. Geeft niet, is zelf vrij goed te vervangen in een weekend en dan gaat-ie weer 10-15 jaar mee. Mijn ervaring met die motoren zijn: niet stuk te krijgen en nooit wat mee aan de hand. Je leest ook nauwelijks, eigenlijk nooit, problemen met die motoren op dit forum dus dat zegt al genoeg want er zijn genoeg V6 rijders....
De oudere V6-en uit de 264 (B27E en B27A), en in de Peugeot 604 hadden wat nauwere oliekanalen maar dat is al opgelost bij de B28 meen ik.
Succes,
Robert
De oudere V6-en uit de 264 (B27E en B27A), en in de Peugeot 604 hadden wat nauwere oliekanalen maar dat is al opgelost bij de B28 meen ik.
Succes,
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 22:31 #1343168
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760
Ik sta voor de keus de 760 prijs rond de 6000 euro, of een 164E voor pakweg 4000 euro. Twee heel verschillende auto 's met een 164 die echt op een Oldtimer lijkt en de 760 met veel meer luxe.
De 164E rijdt op gas dus voordeliger (1:9 schat ik) en makkelijker onderhoud de 760 op benzine 1 : 7. Ik worstelmet de keuze.
De 164E rijdt op gas dus voordeliger (1:9 schat ik) en makkelijker onderhoud de 760 op benzine 1 : 7. Ik worstelmet de keuze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 22:33 #1343169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik vrees...
dat ik alles bij elkaar in 1 jaar tijd meer dan 8000 euro heb uit gegeven aan mijn mooie rode dame.
Heeft nu inmiddels 82000 km. gereden, maar heeft naar mijn idee te langh stil gestaan.
Heb werkelijk al van alles vernieuwd wat er maar te vernieuwen viel/valt.
Overigens verder wel een droom van een auto, met een geweldige motor.
Zeg nooit, nooit, maar gaat in principe nooit meer weg.
Heeft nu inmiddels 82000 km. gereden, maar heeft naar mijn idee te langh stil gestaan.
Heb werkelijk al van alles vernieuwd wat er maar te vernieuwen viel/valt.
Overigens verder wel een droom van een auto, met een geweldige motor.
Zeg nooit, nooit, maar gaat in principe nooit meer weg.
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
07-01-2012 22:42 #1343171
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic 1 op 9 op gas met een 164
1 op 9 op gas met een 164 is wel erg optimistisch hoor.
Met vriendelijke groet, Ziko
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2012 00:09 #1343175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verbruik
Ziko,
Wat mag ik dan verwachten ?
Wat mag ik dan verwachten ?
Moderators: Jerry Stam