Kleppen-renovatie V90
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nogmaals bedankt, wordt vervolgd.
Groet,
Frans.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
Beetje jammer is wel dat hij nu warm niet mooi stationair loopt. Denk op vijf cilinders. Laatst maakte ook de aanzuiging van lucht een raar geluid als ik stilstaand even gas gaf (met raam open). Dat zal dus wel iets anders zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
is dat een beetje een zielig trompetterig geluid?mvloo schreef : Laatst maakte ook de aanzuiging van lucht een raar geluid als ik stilstaand even gas gaf (met raam open). Dat zal dus wel iets anders zijn.
- Mark van Loo (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet,
Frans, lid 555 (V90 '97; 240 '93).
- V700 register
- Nieuw lid
-
en de klepseals vervangen dan? ik denk niet dat je veel 6 cilinders zult vinden die na 15 jaar of meer niet ook even hard klepseals nodig hebben...FWelsch schreef : dan blijven er 2 dingen over: exit V90 of van motor wisselen.
dan heb je 3 opties
Op 850 forum zie ik bedragen van ongeveer 500 euro langskomen voor wisselen klepseals, dat viel me nog mee, had verwacht dat het duurder zou zijn. Gelijk riem, spanrollen en wat andere seals en je bent weer voor een hele tijd klaar (fingers crossed!).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik nog was vergeten: er volgt een 2e meting (compressie/naar lekkages) nadat de auto weer enige kilometers erop heeft zitten (<1000km.).
De oorzaak te weten van de koolafzetting zou interssant zijn. Het is niet ondenkbaar dat zo'n grote motor op de Nederlandse wegen te weinig belast wordt. Ofwel, eventjes 'flink blazen' op de D-autobaan zou de motor goed doen. Andere methode is wellicht de motor wat vaker met 3000 toeren/min. laten rijden, dus in een lagere versnelling rijden. Alles met gevoel natuurlijk. Aangaande de geadviseerde olie: daar kom ik nog op terug.
Frans.
- V700 register
- Nieuw lid
-
No hard feelings, niet rot bedoeld.. Maar volgens mij begrijp je niet wat er gezegd wordt.
Uitgeharde klepseals ga je niet vinden met een lektest of compressietest.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
ja, ik meen dat er dan een lekje in het luchtfilterhuis zit. Hoe meer gas, des te beter waar te nemen. Bij heel weinig gasgeven niet.mvloo schreef : Ja! Soort oude toeter, vond ik. Bekend?