Achteras diesel/benzine
- V700 register
- Nieuw lid
-
1 vraagje namelijk:
zit er ook verschil in de achteras van een diesel of benzine?
Door droog staan van de differentieel is deze stuk gelopen, kan er nu 1 krijgen van een 740 diesel maar weet niet als de vertanding ook hetzelfde is of niet.
Hoor het graag,
Mvg. Rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
de overbrengingen zijn: 3,31:1 3,54:1 3,73:1 3,91:1 en 4,10:1 Hangt er ook nog van af of je een automaat...
Zoals al gezegd: uitzoeken wat de overbrenging is (moet een plaatje opstaan anders opmeten) en eenzelfde as zoeken of naar keuze als je dat wilt.
Robert
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Alle starre achterassen passen volgens mij, maar, je moet dan wel de juiste overbrengingsverhouding hebben. Heb zef ook een turbodieselas onder mijn auto (B230FK) zitten, had toevallig dezelfde verhouding en als extra een sperdif. Bij mij zit het stickertje dus links.
gr. Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er moet een reken tabel zijn hier op het forum kan hem alleen niet vinden.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
links/rechts troelala
(ik weet even niet hoe dat in me opkomt)
Ik heb op mijn speurtocht naar een andere achteras voor mijn diesel wel een stuk of tien achterassen bekeken. In (bijna) ALLE gevallen (op een na dacht ik) zit de sticker aan de linkerachterkant. Meestal onder een (hele) dikke laat coating.
Als je een keer weet waar je ongeveer kijken moet kan je die coating daar met bv een plamuurmes wat afschrapen en dan met wasbenzine en een sponsje of doek de sticker zichbaar maken. Let wel op dat je die sticker er niet afschraapt.
Ik ben geen enkele keer een sper tegengekomen dus dat verhaal gaat niet op.
Als je ga vervangen moet je ook op het volgende letten. Het snelheidsmetersignaal van een ABS-er schijnt te verschillen van een niet-ABS-er. Ik weet nog niet hoe je dat aan de as zelf kan zien.
Overigens heb ik een 3.74 achteras liggen, kant en klaar gedemonteerd.
Stuur maar een PB als je interesse heb, vanavond reageer ik wrsch niet meer.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
En er zit ook een sper onder de 740 TD '86 uit Litouwen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat hoor/lees ik voor het eerst. Maar als je het plaatje gevonden hebt kun je ook kijken wat voor nummer er op staat. 1030 is (meestal) een gewoon open diff. en 1031 ook. 1041 is een Eaton sper. De overbrengingsverhouding staat (zoals eerder vermeld) ook op dat plaatje. Meer info <a href="/node/29969" target="_blank">hier</a>.Chris B schreef : Soms zit de sticker ook wel eens bij het linkerachterwiel, dat is volgens mij het geval als er een sperdif onder zit.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Tom,TGTF schreef : Er moet een reken tabel zijn hier op het forum kan hem alleen niet vinden.
Tom.
Ik kwam <a href="/node/35590" target="_blank">de tabel</a> toevallig tegen