Hoe stuurbekrachtiging spoelen? En krakend stuurhuis. [Lijkt opgelost!]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2011 22:28 #1335385 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update: kruiskoppeling

André Swart schreef : ...Morgen tijdens het ritje naar de APK maar eens kijken hoe soepel het stuurt...

Nou, het stuurde soepeler, maar nog wel met wat stroefheid op bepaalde punten. Was ook een afkeurpuntje ('stuurbekrachtiging kraakt' o.i.d.) en de garagist dacht dat inspuiten met siliconenspray net achter het stuur goed zou helpen. Op de terugweg WD40 gekocht en de eerste kruiskoppeling meteen achter het stuur ingespoten; geen verschil. Verder zat er teveel aangesloten (hendels en airbag enzo) om even lekker schuimend in te sprayen. Dat komt nog wel bij het vervangen van het stuur.
Toen op de parkeerplaats de onderste kruiskoppeling weer ingespoten, maar nu beter, lekker schuimend: TADAAAA. Alle knakken weg. Na 60km snelweg gingen de bochten nog steed soepel! Benieuwd hoe het na een nachtje stilstand is.
Eigenlijk net als bij lekkage dus: daar waar je het geluid denkt te horen is niet per definitie de bron van het geluid (of zoiets). Massieve kolom kraakt buiten en je denkt dat het van binnen komt.
Maar goed: opgelost!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2011 15:03 #1336802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soepel, ik zeg: doen!
Hallo weer,
Moet ik nog even kwijt: het draait allemaal weer ONGELOOFLIJK soepel. Geen enkel knakje, strubbelingetje of tegenwerkinkje, alles op alle plekken supersoepel.
Dus ik zou zeggen: DOEN!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam