740 turbo bouwpakket
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
overbrengings verhouding is de verhouding tussen de aandrijfas en de achteras.
dit betekend dan als een cardanas 3,54 omwenteling heeft gemaakt de achteras 1 (3.54:1)
verandering van de achteras zal dus alleen een variatie op de toren/min-km/Uur combinatie geven.
zou eerst een kijken welke bandenmaat je hebt en of dit de juiste is.
en anders is er een fout in de sneilheids meter/ unit.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar daarom vraag ik het toch maar. Wat is je banden/wielenmaat?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
80 : 90 = 0,8889thijsb schreef : Bij aanduiding 80km/h rij ik 90, bij 100 is het 120 en bij 110 op de teller ga ik 145 !
Kortom het is geen lineaire afwijking. Dat ding is echt gek.
100 : 120 = 0,8333
110 : 145 = 0,7586
De afwijking is dus, zoals Thijs al aangeeft, niet linear en kan dus niet aan de achterasverhouding of de grootte van de banden liggen. Deze fout moet in de elektronica zitten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha Thijs , je hebt nu al gedoe met de teller, wat misschien nog wel eenvoudig op te lossen is. Maar ben je niet bang dat er , gezien bovenstaande meer dingen aan het licht gaan komen ? Voor je het weet ben je dan een x aantal euri verder voor het goed is. Ik weet niet of het een optie is, maar je zou kunnen overwegen met deze auto terug te gaan en de koop ongedaan te maken. Je hebt tenslotte toch iets anders gekocht dan dat je dacht , lees ik althans. Als je er verder wel vertrouwen in hebt is het een ander verhaal natuurlijk , maar bij verkoop van je auto word je er wel wéér opnieuw mee geconfronteerd natuurlijk.thijsb schreef : Enkele weken geleden heb ik er een 740 turbo automaat '86 gekocht.
..............
Nu blijkt echter, ahv chassis nr, dat de auto van oorsprong geen turbo automaat is maar een normaal blok met handbak had.
...........
Het interieur en de klokken zijn wel 'turbo'. Het is dus een bouwpakketje,
........
Wie heeft hier iets zinvols over te melden ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tuurlijk is ook zo . Is de afgeleide functie ook lineair trouwens?Mathy schreef : Hallo Volvisti
80 : 90 = 0,8889thijsb schreef : Bij aanduiding 80km/h rij ik 90, bij 100 is het 120 en bij 110 op de teller ga ik 145 !
Kortom het is geen lineaire afwijking. Dat ding is echt gek.
100 : 120 = 0,8333
110 : 145 = 0,7586
De afwijking is dus, zoals Thijs al aangeeft, niet linear en kan dus niet aan de achterasverhouding of de grootte van de banden liggen. Deze fout moet in de elektronica zitten.
groetjes
Mathy
Maar het kan een leesfout zijn, en banden checken kost 1 minuut max. En is verder gratis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Co.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Was de afgeleide van de snelheid niet de versnelling? Wat wil je met de versnelling?Jeroen schreef : Is de afgeleide functie ook lineair trouwens?
groetjes
Mathy
- Matthijs Burger
- Nieuw lid
-
De bandenmaat is 195/65-R15, dus niet iets extreems.
De overbrengverhouding vd as heeft hier verder niets mee te maken is me duidelijk.
Waarschijnlijk heeft Mathy gelijk.
De afwijking is dermate niet lineair dat ik ook denk dat er iets mis is met de tellerunit.
Ik zal hem eerdaags eens openhalen en inspecteren. isschien een dooie spin op de verkeerde plek.
Overigens staat er momenteel ook nog een 745 16v op het pad waarvan ik de tellerunit kan overzetten om te kijken of eea dan wel goed werkt. Zal hem niet laten zitten; staat op meer dan 712 duizend km!
De auto terugbrengen wil ik niet. Z'n turbo automaat rijdt wel lekker en een stuk beter dan de 244 automaat met b21a waarin ik nu rij. Bovendien wist ik dat er het eea aan mankeert maar dat sleutel ik er de komende tijd wel uit.
Iedereen bedankt voor het meedenken en reageren.
Wat mij betreft mag dit onderwerp afgesloten worden.