Moment aandraaien nokkenas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2011 20:54 #1333007
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Ja, dat kan ook anders. Staat wel in de Haynes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2011 19:23 #1333136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de nokkenas net
Ik heb de nokkenas net gecontroleerd en er staat VX3 in.
In de orginele staat een L en deze heb ik weer gemonteerd. Met de orginele nokkenas meet ik hetzelfde. Uitlaatkleppen hebben geen speling. Inlaat meet ik ongeveer 0,05 minder speling dan de VX3 as.
Conclusie is denk ik toch dat de kop klaar is. Ik heb niet eens 3000km met de auto gereden en de vorige eigenaar zei dat het blok gereviseerd was.
Ik ben er gelijk helemaal klaar mee.
In de orginele staat een L en deze heb ik weer gemonteerd. Met de orginele nokkenas meet ik hetzelfde. Uitlaatkleppen hebben geen speling. Inlaat meet ik ongeveer 0,05 minder speling dan de VX3 as.
Conclusie is denk ik toch dat de kop klaar is. Ik heb niet eens 3000km met de auto gereden en de vorige eigenaar zei dat het blok gereviseerd was.
Ik ben er gelijk helemaal klaar mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2011 22:22 #1333165
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic L ?
Ik heb nooit van een L nokkenas gehoord. Kan het geen T zijn ?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2011 22:44 #1333172
door Timen Smit
Het ziet er echter niet goed uit voor de klepspeling want een VX3- en de T nokkenas hebben dezelfde basiscirkel. De cilinderkop: daar zal wel wat aan gedaan moeten worden.
Beantwoord door Timen Smit in topic Natuurlijk
Vast is dat een T-nokkenas. Soms is het wat moeilijk te lezen. De motor is immers een B230FK!henk 940LPT schreef : Ik heb nooit van een L nokkenas gehoord. Kan het geen T zijn ?
Het ziet er echter niet goed uit voor de klepspeling want een VX3- en de T nokkenas hebben dezelfde basiscirkel. De cilinderkop: daar zal wel wat aan gedaan moeten worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 18:38 #1333244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is inderdaad een
Het is inderdaad een T.
Motor heeft gewoon op gas gelopen en dus heeft de vorige eigenaar OOK daar over GELOGEN.
Alles is op te lossen alleen zijn dit kosten die ik absoluut niet had verwacht.
Auto staat voorlopig stil dat weet ik wel.
Motor heeft gewoon op gas gelopen en dus heeft de vorige eigenaar OOK daar over GELOGEN.
Alles is op te lossen alleen zijn dit kosten die ik absoluut niet had verwacht.
Auto staat voorlopig stil dat weet ik wel.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 18:57 #1333248
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Brammetje?
Ding komt toch bij Brammetje vandaan?
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 19:08 #1333249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja volgens mij wel in eerste
Ja volgens mij wel in eerste instanties. Ik heb hem daarna bij een particulier gekocht.
Die vent heeft echt een heel smerig spelletje gespeeld.
Na een paar weken kwam ik erachter dat de sleutels niet paste. Had dit niet geporbeerd, omdat die centrale deurvergendeling heeft. Waren nog meer dingen, maar dit komt er nu ook weer bij. Heb toen wel een bedrag terug gehad en vorige eigenaar wilde toen geen verantwoordelijkheid meer over gebreken. Daar ben ik toen mee akkoord gegaan, omdat ik toen nog dat bedrag terug kreeg.
Nu ik dit ontdek, kom ik erachter dat die mij heeft voor gelogen over veel meer dingen. Ik moet nu ook nog bedenken wat ik ga doen, want dit slaat echt helemaal nergens op. Hij met ze broer zitten zelfs hier nog op het forum ook.
Echt gewoon te triest voor woorden.
Die vent heeft echt een heel smerig spelletje gespeeld.
Na een paar weken kwam ik erachter dat de sleutels niet paste. Had dit niet geporbeerd, omdat die centrale deurvergendeling heeft. Waren nog meer dingen, maar dit komt er nu ook weer bij. Heb toen wel een bedrag terug gehad en vorige eigenaar wilde toen geen verantwoordelijkheid meer over gebreken. Daar ben ik toen mee akkoord gegaan, omdat ik toen nog dat bedrag terug kreeg.
Nu ik dit ontdek, kom ik erachter dat die mij heeft voor gelogen over veel meer dingen. Ik moet nu ook nog bedenken wat ik ga doen, want dit slaat echt helemaal nergens op. Hij met ze broer zitten zelfs hier nog op het forum ook.
Echt gewoon te triest voor woorden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-10-2011 19:39 #1333253
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Mooi balen allemaal!
Mocht je zover zijn, laat me even wat weten dan kan ik je wel helpen met de cilinderkop etc.
Mocht je zover zijn, laat me even wat weten dan kan ik je wel helpen met de cilinderkop etc.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 17:57 #1333700
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb diverse stelplaatjes
Ik heb diverse stelplaatjes besteld en die ga ik eerst proberen. Meet nu geen speling dus het is lastig te bepalen welke maat ik nodig heb.
Dan moet ik goed gaan kijken of het nog gaat allemaal. Hopen dat de nokkenas in ieder geval speling krijgt, zodat ik verder kan. Als ik dan weet welke maat ik nodig heb moet ik de stelplaatjes laten vlakken naar de juiste maat.
Dan moet ik goed gaan kijken of het nog gaat allemaal. Hopen dat de nokkenas in ieder geval speling krijgt, zodat ik verder kan. Als ik dan weet welke maat ik nodig heb moet ik de stelplaatjes laten vlakken naar de juiste maat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2011 18:02 #1333702
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik de ervaringen van Timen goed onthouden heb en ze hier weer goed weergeef, kun je met dunnere plaatjes tot minimaal 2.7 komen. Dunner kan niet, en bij dergelijke dunne plaatjes moet je goed opletten of de nokken niet tegen andere delen van de kop komen. Bij sommige motoren is 2.7 te dun, maar dit moet je proefondervindelijk vaststellen. Tot 3.0 mm kan (vrijwel) altijd.
Moderators: Jerry Stam