Goodyear...grrrrr
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat draaien van de banden zoals ik las in je link die je toevoegde, is voor mij ook volstrekt nieuw. Mann lernnt nie aus......... Haarlem is mij een fiks eind te ver en ik ga eens zien naar een bedrijf in de regio die er ervaring mee heeft. Zeer bedankt voor de link en de raad !
Zappa
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zelf ook nieuwe Mischelins onder de 740 turbo.zappa schreef : Ja, de Michelins waren veel en veel stiller en er was geen sprake van onbalans.
Mark, dank voor de tip, had nog nooit gehoord van fijn-balanceren. Geen wieldopen maar Hydra-velgen.
Zappa
Onder de T-5R maar kort met nieuwe mischelins gereden, veel herry en net of je met kapote wiellagers rondree en veel te stug en trillen. Op advies good year eronder en dit was een hele verbetering. Veel stiller en trillingsvrij.
Kies ook altijd voor michelins maar onder de T-5R pakte dit verkeerd uit.
Ook eens banden gekocht die het best waren getest, maar wat waren die een drama onder mijn toyota advensis.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alle wagens staan bij mij op Michelin Energy, de ouwetjes op Michelin XZX radiaal, een échte langloper. Eentje op een Zweeds merk waar ik de naam even kwijt ben (ja ja we wordenouder)
Momenteel beraad ik me op winterbanden, voor de C70 en de 164 aantal jaren naar tevredenheid de Vredensteijn Wintracs onder de 9 serie gehad, begrijp dat de Michelin Pilot er ook goed uitkomt voor RWD aangedreven Volvo's 7/9 serie.
Wat is jullie ervaring bij de RWD's en (durf het bijna niet te zeggen) VWD volvo's
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nog even een grapje; hoe lang gaan die banden nou mee, een goed jaar, dat staat er toch op!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
dutchdoc schreef :
Alle wagens staan bij mij op Michelin Energy, de ouwetjes op Michelin XZX radiaal, een échte langloper. Eentje op een Zweeds merk waar ik de naam even kwijt ben (ja ja we wordenouder)
Gislaved misschien?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
vader heeft ook jaren met NCT's gereden, die liggen nu ook op de Multi-X velgen van de 780, wel 15" dus maar nog geen half probleem mee gehad
- André Struis
- Nieuw lid
-
Alles moet natuurlijk wel 100% in orde zijn voordat de band de schuld krijgt.
Bedoel je met "fijn-balanceren", het lichtste punt van de velg, op de plaats van het zwaarste punt van de band?
Dat kan met elk modern balanceer apparaat.
Uitlijnen heeft niets met trillen te maken
Schokdempers kan je zelf testen, enige ervaring vereist, test machines zijn ervoor dempers af te keuren, de investering moet eruit komen...........