Goodyear...grrrrr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 19:02 #1330928 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apart..
Dag Rob,
Dat draaien van de banden zoals ik las in je link die je toevoegde, is voor mij ook volstrekt nieuw. Mann lernnt nie aus......... Haarlem is mij een fiks eind te ver en ik ga eens zien naar een bedrijf in de regio die er ervaring mee heeft. Zeer bedankt voor de link en de raad !
Zappa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 19:08 #1330931 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic banden

zappa schreef : Ja, de Michelins waren veel en veel stiller en er was geen sprake van onbalans.
Mark, dank voor de tip, had nog nooit gehoord van fijn-balanceren. Geen wieldopen maar Hydra-velgen.

Zappa

Zelf ook nieuwe Mischelins onder de 740 turbo.
Onder de T-5R maar kort met nieuwe mischelins gereden, veel herry en net of je met kapote wiellagers rondree en veel te stug en trillen. Op advies good year eronder en dit was een hele verbetering. Veel stiller en trillingsvrij.
Kies ook altijd voor michelins maar onder de T-5R pakte dit verkeerd uit.
Ook eens banden gekocht die het best waren getest, maar wat waren die een drama onder mijn toyota advensis.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2011 14:31 #1330967 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pirelli versus Michelin
Ik heb op mijn 480GTII jarenlang Pirelli 7000 (o.i.d.) gehad, op zich een prima band maar door de zachtere compound (ja,ik leer nog eens wat) slijten ze sneller. Met de Michelins reed ik aanmerkelijk (tegen de 10.000 km aan) langer. Verschil in weggedrag heb ik niet kunnen vaststellen.
Alle wagens staan bij mij op Michelin Energy, de ouwetjes op Michelin XZX radiaal, een échte langloper. Eentje op een Zweeds merk waar ik de naam even kwijt ben (ja ja we wordenouder)
Momenteel beraad ik me op winterbanden, voor de C70 en de 164 aantal jaren naar tevredenheid de Vredensteijn Wintracs onder de 9 serie gehad, begrijp dat de Michelin Pilot er ook goed uitkomt voor RWD aangedreven Volvo's 7/9 serie.
Wat is jullie ervaring bij de RWD's en (durf het bijna niet te zeggen) VWD volvo's

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2011 23:01 #1331039 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Alpin
Ik ben zeer tevreden met Michelin Alpin als winterband. Heeft niet de hoogste beoordeling op sneeuw en ijs, maar voor de hollandse winters is het een prima band. In winters Luxemburg heb ik er prima mee kunnen rijden. Voldoen ook prima op mijn Amazon die op brede velgen staat.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 01:27 #1331048 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Geen problemen
Alle negatieve ervaringen ten spijt; nooit problemen gehad met Good-Year, op diverse auto's.
Nog even een grapje; hoe lang gaan die banden nou mee, een goed jaar, dat staat er toch op!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2011 20:37 #1331120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic merk

dutchdoc schreef :  
Alle wagens staan bij mij op Michelin Energy, de ouwetjes op Michelin XZX radiaal, een échte langloper. Eentje op een Zweeds merk waar ik de naam even kwijt ben (ja ja we wordenouder)

Gislaved misschien?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 00:27 #1331160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, Arthur, zat ik ook aan
Ja, Arthur, zat ik ook aan te denken, had ze ooit op een Saab 900 en beviel meer dan goed.
Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 19:39 #1331221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuanceringen
Kan natuurlijk ook zijn, dat de aangeschafte Hydra-'s of 1-2 ervan, ietsje schade hadden en dan zal het zo zijn dat de nieuw gemonteerde GoodYear-banden geen blaam treft. kent iemand in straal van 50 km. rond Sevenum Nrd- Limburg een vakman op gebied wielen ( fijn-balanceren, uitlijnen, schokbreker-testen e.d.). Heb geen behoefte om naar reguliere adressen te gaan, veel slechte referenties gelezen namelijk.
Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 20:21 #1331227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier ook
geen enkel probleem met Good Year
vader heeft ook jaren met NCT's gereden, die liggen nu ook op de Multi-X velgen van de 780, wel 15" dus maar nog geen half probleem mee gehad

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 02:32 #1331272 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kijk....
Daar gaan we al !
Alles moet natuurlijk wel 100% in orde zijn voordat de band de schuld krijgt.
Bedoel je met "fijn-balanceren", het lichtste punt van de velg, op de plaats van het zwaarste punt van de band?
Dat kan met elk modern balanceer apparaat.
Uitlijnen heeft niets met trillen te maken
Schokdempers kan je zelf testen, enige ervaring vereist, test machines zijn ervoor dempers af te keuren, de investering moet eruit komen...........

Moderators: Jerry Stam