Goodyear...grrrrr

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 14:02 #1089089 door V700 register
Goodyear...grrrrr is gemaakt door V700 register
Onlangs 4 stuks nieuwe Goodyear Eff-grip 205-55R16 laten monteren op m'n wonderschone Hydra-'s. Merkbaar verschil met de Michelin-'s die erop lagen : meer trillingen, meer geluid. De sporing klopte ook niet maar dat heeft Timen verholpen. De auto is rechts-georienteerd net als de bestuurder dus dat zal wel wennen denk ik. Nog geen hondenrek gevonden overiegsn.
Zappa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 14:36 #1330908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijp
Begrijp ik het nu goed dat de Michelins beter voldeden ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 14:55 #1330909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag anders ven of ze de
Vraag anders ven of ze de banden fijn balanceren kunnen. Zelf een tijdje bij een bandenboer gewerkt en bij het balanceren had je de keuze uit normaal of fijn balanceren. Banden die met normaal balanceren nog trillingen veroorzaakten werden, als de klant daarom vroeg, fijn gebalanceerd.

Ook zo iets heb je velgen of wieldoppen, niet recht zittende wieldoppen veroorzaken ook een onbalans.

Geluid valt qeinig aan te doen, heeft te maken met zaken als rubbersoort en profiel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 15:24 #1330911 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zo raar.

zappa schreef : ......meer geluid.

Is op zich ook niet zo raar, als ze maar met een matig resultaat door de test van de ANWB komen. (zowel binnen als buiten de auto)Re rest scoort over het algemeen ook maar redelijk, maar da's toch al een stapje beter.Michelin rolt meer, naar mijn idee, Pirelli Cinturato schijnt dat niet te doen (maar nooit op gereden) en de Pirelli P7 ook niet (die heb ik er wel onder gehad, tot dikke tevredenheid.)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 16:19 #1330913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zeker
Ja, de Michelins waren veel en veel stiller en er was geen sprake van onbalans.
Mark, dank voor de tip, had nog nooit gehoord van fijn-balanceren. Geen wieldopen maar Hydra-velgen.

Zappa

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 17:10 #1330916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor mij ook nooit meer!!
Een paar jaar geleden ook 4 goodyear banden onder de 965 gehad. Type weet ik niet meer maar had hele tijd (ruim een jaar) last van enorme trillingen in het stuur en de auto. Uit laten lijnen wat ik wou, maakte niks uit. Bleken twee banden veel hoogteslag te hebben... Ik was het zo zat dat ik maar weer 4 nieuwe Michelin had gekocht. Die gasten van Goodyear hebben dus een kwaliteitsprobleem!! Zo veel hoogteslag in de banden mag niet. Voor mij nooit meer Goodyear. wat een slechte aflevering en controle op kwaliteit zeg.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 18:06 #1330920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vermeld

robertm schreef : Een paar jaar geleden ook 4 goodyear banden onder de 965 gehad. Type weet ik niet meer maar had hele tijd (ruim een jaar) last van enorme trillingen in het stuur en de auto. Uit laten lijnen wat ik wou, maakte niks uit. Bleken twee banden veel hoogteslag te hebben... Ik was het zo zat dat ik maar weer 4 nieuwe Michelin had gekocht. Die gasten van Goodyear hebben dus een kwaliteitsprobleem!! Zo veel hoogteslag in de banden mag niet. Voor mij nooit meer Goodyear. wat een slechte aflevering en controle op kwaliteit zeg.
Robert

En heb je dat vermeld aan de leverancier en producent.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 18:08 #1330921 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Banden boer blind of zo....
Dat ziet tie bandenboer toch ook wel dat er een enorme hoogteslag in de band zit wanneer hij ze monteerd/balanceerd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 18:18 #1330922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoogte slag

volvo-henk schreef :

robertm schreef : Een paar jaar geleden ook 4 goodyear banden onder de 965 gehad. Type weet ik niet meer maar had hele tijd (ruim een jaar) last van enorme trillingen in het stuur en de auto. Uit laten lijnen wat ik wou, maakte niks uit. Bleken twee banden veel hoogteslag te hebben... Ik was het zo zat dat ik maar weer 4 nieuwe Michelin had gekocht. Die gasten van Goodyear hebben dus een kwaliteitsprobleem!! Zo veel hoogteslag in de banden mag niet. Voor mij nooit meer Goodyear. wat een slechte aflevering en controle op kwaliteit zeg.
Robert

En heb je dat vermeld aan de leverancier en producent.
Hoi,
Ik heb ook problemen gehad met de hoogteslag met pirelli banden. <a href="/node/39005">Hier </a>kun je lezen hoe dit toen is opgelost.
Succes gewenst, Rob
Volvo 960 Oxford Estate

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 18:42 #1330925 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Ook
conti heeft het hoogteslagprobleem gehad. Drie verschillende bandenboeren konden het niet verhelpen. Aan de cote d' azur liep de band op een klein hobbeltje direkt leeg. Een Franse bandenboer heeft er toen "weer conti's" omgelegd. En die waren prima.
Mazzel

Moderators: Jerry Stam