Uitlaat pericelen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2011 01:27 #1328019 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ferrita
Hallo Volvisti
Onder die van mij (B234F) hangt ook een Ferrita pijp uit de groupbuy bij ET.  Zonder dB-killer (20 euro) klinkt ie als een sjonnie-bak.  Met dB-killer is ie een stuk stiller, maar eigenlijk bevalt me het geluid nog steeds niet.  Pasvorm is volgens mij ook niet je-van-het, waardoor ie ook ergens lekt.  Zo klinkt het tenminste.  En het is RVS, dus dat heb je ook nog niet zo 1-2-3 dicht.  Laatst heb ik voor een vriendin een bank van de Ikea vervoert.  Paste net niet met omgeklapte achterbank (en zittingen alleen opgeklapt i.p.v. verwijderd) in de auto, dus heb ik met iets geopende achterklep gereden (wel met touw vastgezet uiteraard).  Dan hoor je beter welk geluid je uitlaat maakt.  En wat ik hoorde beviel me niet.  Net als overigens het laswerk.  Goed, het hangt onder je auto dus je ziet het niet.  Maar een pijp die zoveel geld kost, mag echt wel beter gelast worden.  Mocht ik een manier vinden om de pijp toch dicht te krijgen en het geluid wordt niet beter of ik vind helemaal geen manier om de pijp dicht te krijgen, dan gaat de pijp er te zijner tijd weer onderuit.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-08-2011 11:23 #1328036 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic 6 jaar
M'n Ferrita zit er nu zo'n 6 jaar onder (de achterpijp dus)
- lassen zien er niet uit vanaf nieuw, maar de uitlaat is nog net zo mooi/lelijk als toen ik hem eronder hing.
- geluid; smaken verschillen, ik vind het mooi! Niet hinderlijk op lange ritten.
- Lekkage en pasvorm; Geen lekkage, past perfect.
Tis wel een kwestie van goed monteren, dat is denk ik het probleem.........

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-08-2011 16:55 #1328069 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Simons
Ga dan lekker voor een Simons pijpje.
Paste PERFECT, geen gedoe of ander gefrunnik, pijp is helemaal dicht, is van een RVS achtige alike Aluminium gemaakt (ziet er nog steeds hetzelfde uit als toen ik hem er meer dan een jaar geleden onder hing)
Geluid is Netjes, stationair een leuke "brom" maar niet asociaal, in de lage toeren is het geluid mij wel ietwat te hard, maar eenmaal op snelheid of op de snelweg hoor je hem totaal niet meer. Fluisterstil.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam