Uitlaat pericelen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 23:25 #1088663 door V700 register
Uitlaat pericelen is gemaakt door V700 register
Hallo Volvisten,Binnenkort zal ik mijn uitlaat moeten vervangen. De midden demper scheurt langzaamaan steeds verder open.Nu heb ik wel een poging gedaan om de draadjes te volgen over origineel, Ferrita versus Simons, maar ik kom er niet uit.Er wordt gesproken over behoorlijke toename van geluid bij een Ferrita uitlaat, maar mij is niet duidelijk of dit een sportuitlaat betreft ofwel een standaard uitlaat RVS van Ferrita.Heeft iemand ervaring met de standaard uitlaat van Ferrita ( VOK94003 )?Onder mijn 245 heb ik vorig jaar een standaard RVS uitlaat gemonteerd van Ferrita en die bevalt me eigenlijk heel goed. Wel iets ander geluid dan origineel, maar zeker niet onaangenaam of luider.Ik wil eigenlijk mijn 940 met lpt zo stil mogelijk hebben. En natuurlijk zo goedkoop mogelijk.Een originele kost bij Wytze (inclusief montage klemmen) €220,--, Een complete  Simons (024H6) kost bij Scandcar €239,-- en de bovengenoemde Ferrita kost daar €359,--. Graag ervaringen. Groet, Veertje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 23:36 #1327717 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ferrita = niet zo goed?
Begrijp ik dat jouw ferrita na een jaar al stuk is? of is dat ene typfout.
Anyway, gezien de problemen met de pasvorm van de Ferrita  die mensen in een groupbuy hadden zou ik die never nooit kopen
Standaard is het stilste natuurlijk dus als je dat wil moet je dat doen.
Ik heb onder mijn 740 Turbo een Simons liggen en die bevalt uit de kunst. Ook het monteren was een droom, zo gewledig goed de pasvorm was (en is.)
Ook na 3 jaar nog geen spatje roest te zien.
Dus dat is mijn advies

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2011 23:43 #1327719 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaat pericelen
He Jeroen,
Misschien niet helemaal duidelijk, maar mijn 940 is aan een andere uitlaat toe. De pasvorm van de Ferrita voor de 245 is ook perfect en ziet er na 30.000 km nog steeds als nieuw uit. (ook de binnenkant van de pijp)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 08:17 #1327730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
jij een uitlaat onder je auto liggen Jeroen? Kan je niet beter een uitlaat eronder hangen?
Ferrita is het beste wat je onder je auto kan hebben alleen is het iets duurder en dàt schijnt voor de meesten hier een probleem te zijn. Ferrita....ik zeg doen!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 08:56 #1327732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier
Hier wordt vooral over pasvorm gesproken, mi een terechte reden om het wel of niet voor een merk te kiezen. Blijkbaar kan het per model (245 vs 700 serie) verschillen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 09:10 #1327733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stiller
Natuurlijk zijn er ook mensen blij met Ferrita. maar of ze de beste zijn?
Ik zou deze draadjes eerst lezen voordat je over gaat tot aanschaf Zeker als je GEEN herrie wil. Dat was voor veel mensen anders dan ze dachten.  
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/24846 "> www.volvo700vereniging.nl/node/24846
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/23756 "> www.volvo700vereniging.nl/node/23756
Ik citeer<div class="quote-author">Miquelangelo1969 schreef:</div>Wat het geluid betreft is het nog steeds wennen, en ik denk (en hoop eerlijk gezegd) dat ie ergens nog een beetje lekt, want ik vind het geluid eigenlijk een beetje té.....
Ik blijf alleen de afwerking wel slordig vinden, maar goed, hij hangt onder de wagen en daar hoef ik gelukkig niet zo vaak te zijn!
jsnijder schreef:
ik ben vandaag bij European Tuning geweest en heb ter plaatse de demper gepast. Die is dus niet goed want je kunt niet bij de 960 Phase 2 en s/v90 met een recht eindstuk werken. Was geen probleem. De man van European Tuning was heel begripvol. Volgens hem heeft Ferrita alleen naar de bodemplaat gekeken en die is natuurlijk wel identiek aan de 940. En was er uiteraard niet blij mee dat Ferrita zijn werk maar half heeft gedaan. , de downpipe met cat heeft de goede diameter van 2,5". Heeft ET zelf naar gekeken ter plekke bij mijn auto.
Marco schreef
Met de huidige Ferrita oplossing past dit nooit zonder zaagwerk in de bestaande bumperhoes. Dat ben ik niet van plan. Ferrita biedt of een 960/90 waardige zonder gefreubel passende oplossing of ze hebben het gewoon niet in het assortiment.
holzken schreef
Waar ik tegen aanloop is een nare brom tussen de 100 en 140 km/h, laat dit nou net de snelheid zijn waar ik het meest mee rij.
Aaldert jan schreef
Inderdaad de communicatie die laat heel wat te wensen over bij Ferrita. Marc van ET bied ook zijn excuses aan voor deze vervelende situatie maar ze zijn nu echt onderweg tennminste dat is wat Ferrita zegt

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 09:12 #1327735 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic benieuwd
Zelf ben ik ook benieuwd of er bij Ferrita sprake is van 1 model of dat er bijvoorbeeld een standaard en een sportversie is.
Zelf had ik een Ferrrita onder de 940, die heb ik eronder vandaan gehaald ivm de (on)behoorlijke geluidsdruk bij 120 tot 130 km/u, waarbij je harder met elkaar moest gaan praten. Ook op andere snelheden was de uitlaat niet echt stil te noemen.
Veel mensen zullen dat fijn vinden en genieten van het geluid. Voor mij is de 940 bovenal een reisauto en daarnaast vind ik het prettig om wat meer vermogen te hebben.
Als er dus ook een "stille" RVS uitlaat verkrijgbaar is dan komt die zeker op het lijstje terecht.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 14:46 #1327759 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaat pericelen
Hoi allemaal,
Er blijkt toch verwarring te bestaan over de uitlaten van ferrita. Jeroen, volgens gaan de draatjes over sportuitlaten ( recht stuk buis uit de demper?)
De ferrita waar ik graag wat over wil weten is een standaard, dus ook met standaard gebogen eindpijp.
ferrita.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PA...&$22301=VOK94003
Dan heeft Ferrita een sprtuitlaat voor de LPT en die ziet er zo uit:
ferrita.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PA...amp;$22301=VOK94003S
En als je helmaal in je met je elleboog op straat wilt hangen kan je ook deze nog kiezen.
ferrita.e-line.nu/servlet/us_pyra?wts.PA...amp;$22301=VOK94004S
Hopelijk is het dan begrijpelijk dat ik uit de draadjes niet wijs word; over welke uitlaat van Ferrita wordt er geschreven?

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 14:57 #1327768 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Wat denk je van een RVS uitlaat op maat laten maken? Kost misschien ietsje meer maar dan is de pasvorm perfect (wel een goede uitlatenboer zoeken), het geluid zelf te kiezen en het sierstuk naar wens te laten maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 15:05 #1327770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de Ferrita op de 745 die we
de Ferrita op de 745 die we hebben zit erg goed, pasvorm is goed. Wel voor een gewone B230F, de turbo versies geen ervaring mee. Geluid is ongeveer als standaard, de uitlaat is wel ietsje vrijer lijkt het. Toename aan geluid (als die er al is) schrijf ik toe aan het spaghettie spruitstuk dat er ook bij is gekomen bij installatie uitlaat.

Moderators: Jerry Stam