Afgebroken bout verwijderen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 09:06 #1330880 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
eigenlijk is het paravan!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 09:36 #1330884 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neen.

Tomaat schreef : eigenlijk is het paravan!!

Neen.Dat kun je wel willen en omdat ik het zo vaak zo hoorde, dacht ik het ook, maar paravan bestaat helemaal niet in mijn editie van de VanDale.
Paravaan (Paravane): onder water gesleept torpedovormiglichaam, waarmee onderzeese mijnen van de kabels worden losgesneden
Paravent: tochtscherm, windscherm.

Dus, het moet paravent, zijn, vrij vertaald: tegen de wind, wat inderdaad klopt.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 10:05 #1330887 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic stukkie opschuiven
Dat euveltje dat de paravent (jaja, zit op te letten!) en motorkap iets te dicht op elkaars lip zitten heb ik bij de mijne opgelost door de motorkap een heel klein stukje op te schuiven. Na pielen en het goed zetten van de paravent bleef het namelijk steeds maar weer terugkomen, vandaar dat ik de motorkap maar een paar millimeter verhuis heb.
Groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 10:12 #1330889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smeren

Chris B schreef : Dat euveltje dat de paravent en motorkap iets te dicht op elkaars lip zitten 

Ook het goed gesmeerd houden van het motorkapscharniermechanisme helpt. Als dat mechanisme goed werkt, beweegt de kap n.l. bij het openen ook wat omhoog en naar voren, bij de paravent vandaan dus.
Ik smeer die scharnieren ieder halfjaar met een beetje teflonspray.
Overigens: Vadis noemt het een 'afdekplaat', maar dat is vrij nietszeggend, dus ik stem voor 'paravent' (ook al staat dat bij mij niet in de Van Dale, welke editie heb jij Bas? )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-09-2011 11:31 #1330900 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
ik stem voor paravan. Loop de eerste de beste garage in, hoeft niet van Volvo te zijn, en vraag naar paravent. Vraag daarna, want ze moeten het antwoord schuldig blijven, naar paravan en ze weten waar je het over hebt. Maakt mij niets uit wat er in v.Dale of andere boeken staat PARAVAN is voor iedereen duidelijk.
Dit alles geheel off topic.

Moderators: Jerry Stam