achteruit-rij-lampen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-07-2011 08:37 #1325074
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ABS
Kreeg ooit een keer een CX niet door de keuring omdat het ABS-lampjes brandde. Als het erop zit, moet het werken, was de feedback (heb ik nagezocht en klopte in dit geval). Ik kán me logischerwijs voorstellen dat dit voor iets basics als achteruitrijlampen ook geldt. Ben net mijn kleuter, die te klein is om in de spiegels te zien, aan het leren dat hij nooit achter een auto langs moet lopen waar de witte lampen van aanzijn.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-07-2011 09:45 #1325083
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic APK eisen...
Tja, ze zijn niet duidelijk en eenduidig, dus het ligt aan de keurmeester.
De officiele regel m.b.t. de achteruitrijverlichting is dat deze, indien de wagen voor gegeven datum is, niet mogen branden als de achteruit niet is ingeschakeld. (Je mag geen wit licht naar achteren uitstralen) Er wordt niets gezegd over doen als de achteruit is ingeschakeld, wat er dan gebeurt is volledig de verantwoordelijkheid van de bestuurder, al is het wel handig dat die ziet waar deze heen rijdt.
Wat erop zit moet het doen is de 'catch all' die bedoeld is voor alles wat niet benoemd is.
Veel garages gebruiken de catch all echter om reparaties uit te voeren die wel 'nuttig' zijn, maar niet vereist. Ik ben erg blij met m'n apk station dat alleen keurt, scheelt discussies. (en ik weet hoe de reparatie gedaan is
)
Ik ben het er ook mee eens dat je ze wel werkend wil hebben, maar de wagen mag er niet op afgekeurd worden. (De 780 diesel heeft het zelfde euvel en no way dat ik de weg op ga voordat dat gerepareerd is... samen met de niet werkende OD
)
De officiele regel m.b.t. de achteruitrijverlichting is dat deze, indien de wagen voor gegeven datum is, niet mogen branden als de achteruit niet is ingeschakeld. (Je mag geen wit licht naar achteren uitstralen) Er wordt niets gezegd over doen als de achteruit is ingeschakeld, wat er dan gebeurt is volledig de verantwoordelijkheid van de bestuurder, al is het wel handig dat die ziet waar deze heen rijdt.
Wat erop zit moet het doen is de 'catch all' die bedoeld is voor alles wat niet benoemd is.
Veel garages gebruiken de catch all echter om reparaties uit te voeren die wel 'nuttig' zijn, maar niet vereist. Ik ben erg blij met m'n apk station dat alleen keurt, scheelt discussies. (en ik weet hoe de reparatie gedaan is
Ik ben het er ook mee eens dat je ze wel werkend wil hebben, maar de wagen mag er niet op afgekeurd worden. (De 780 diesel heeft het zelfde euvel en no way dat ik de weg op ga voordat dat gerepareerd is... samen met de niet werkende OD
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam