Temperatuur motor helemaal in het rood.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vanavond op weg naar mijn werk (70km snelweg) stond ik even stil om te bellen (ca. 10 min.), in een ooghoek zag ik de temperatuurmeter helemaal in het rood staan.
Motor uit gezet en onder de motorkap gaan kijken, viel me op dat de accu nat gespetterd was en dat er van onder de dop erg siste. Na mijn inziens leek het te koken, wat laten afkoelen en ruim een halve liter koelvloeistof erin gedaan. Koelvloeistof verdween, waarschijnlijk te weinig.
- Wat me eerder was opgevallen was dat ik de kachel maar een beetje hoef open te zetten of het word al behoorlijk warm in de auto.
- Met regelmaat, 1 keer in de maand de koelvloeistof moet bijvullen (halve liter), rij zo'n 5000km per maand.
- Aantal maanden terug ontdekte dat er koelvloeistof onder de mat van de bestuurdersstoel lag, toen dat leak spul erin gedaan en nooit meer last van gehad.
Maar nu dus reservoir helemaal leeg, meter in het rode en ruim een halve liter koelvloeistof was niet voldoende om het zichtbaar te doen worden in het reservoir. Wat zou het kunnen zijn. Koppakking is zo'n 55.000 km geleden (14 maanden) vervangen.
Gr. Roelf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Is even een rotklus maar valt te doen.
en ook hier zal ik weer zeggen, gooi er AUB niet van dat leak-stop spul in...
Dat dicht en verstopt en doet meer ellende dan je lief is.
(Radiatoren verstoppen, kanaaltjes verstoppen...etc) koelcapaciteit neemt af.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onderstaande gaat over de 700 serie (en eigen ervaring)
Roelf zo te horen lijkt me de kachelkraan de boosdoener , die wil na wat jaartjes wel eens gaan lekken .
DE schopplaat aan bestuurderskant loshalen en dan zie je als je bij gaspedaal iets naar rechts kijkt de kachelkraan zitten tegen een blank metalen plaat.
Als je op die plaat kijkt zie dan ook bij lekkage de strepen zitten van het water/koelvloeistof .
Ook op de harde zwarte plastic plaat die rechts naast je gaspedaal zit zie je dan misschien wat sporen waarlangs het water/koelvloeistof heeft gedruppeld.
Wel even je vloerbedekking eruithalen en ook de schuimrubbervloerbedekking eens oplichten , daar gaan heel wat liters vocht inzitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat leak-stop geeft toch alleen problemen als het met zuurstof in aanraking komt.
En dan maakt het toch mooi het gaatje of haarschuurtje dicht?
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
(Hoe overleeft anders een vis in stilstaand water, als er geen zuurstof in het water zit?)
Ook zijn vaak de koelkanalen veroest, hoe kan dit? als er geen zuurstof is..?
Roest = Ijzer+water+zuurstof.
In geval van 'nood', sta stil je in Afrika o.i.d, pleur het er dan in, maar hier voor de deur..nee...het is zoals Henk al zei, uitstel van Executie.
Pak het probleem bij de bron aan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor nu goed dacht ik, op de A12 naar Arnhem lekker aan het cruisen op de linkerbaan toen er in een keer gigantische witte rookpluimen achter de auto en onder de motorkap verschenen.
Weg gesleept door de anwb, garage en anwb zijn ervan overtuigd dat het een lekke koppakking is. Nu heb ik een donor met een benzine blok welke ca. 300.000 km heeft gelopen. Vanmiddag de kop eraf gehaald en de garage gaat hem morgen er weer opzetten.
Nu is alleen 1,5 jaar geleden de koppakking ook al eens vervangen, ondertussen wel zo'n 60.000 km gereden. Lekkage bij de kachelkraan is aanwezig vandaar dat leak spul, daarna lekte hij niet meer.
De druk is te hoog geworden gaf de garage aan. Kan het dan toch liggen aan de kachelkraan?
Nog een ander vraagje, hoe kan ik een melding krijgen bij een nieuwe reactie?
Roelf
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
CONTROLEER DUS ALLE LEIDINGEN EN VERVANG DE KACHELKRAAN.(anders heb je misschien strax gelijk ook je nieuwe koppakking weer lek)
<div class="content">Dat is uitgeschakeld op onze website op het moment, omdat het niet goed functioneerde.RoelfM schreef : Nog een ander vraagje, hoe kan ik een melding krijgen bij een nieuwe reactie?
Roelf
Groeten,Gerben</div>
RoelfM schreef : De druk is te hoog geworden gaf de garage aan. Kan het dan toch liggen aan de kachelkraan?
dop van het expantie vat kan door lekstop ook verstopt gaan zitten
dus laat ook de dop testen of vervang deze voor de zekerheid.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm