Meten is weten (welke meters plaatsen)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eén van de dingen waar ik aan denk is de temperatuur van de motor olie en automaatbakolie. Aangezien beide met een electronisch signaal de bestuurders kant op moeten zit ik eraan te denken om beide op één meter aan te sluiten middels een keuze schakelaar. Dit heb ik al eens eerder gezien en werkt perfect.
Mijn vraag is echter: hoe, waar en waarmee kan ik de olie van de automaat meten? Wie heeft enig idee?
m.vr.gr. Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ben zelf ook nog met zo'n projectje aan het stoeien.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een keuze schakelaar kan wel, maar aangezien de schakelaar ook een bepaalde weerstand heeft is het de vraag of de waardes ook wel accuraat zijn.
Dat het werkt geloof ik wel
Dus ik zeg; VDO meter bestellen, een extra sensor (met hetzelfde meetbereik) en knutselen.
Waar je de sensor plaatst blijft altijd een beetje het discussie punt.
Persoonlijk zou ik ook in het carter van de automaat meten, de temp meten als ie net door de koeler is gegaan is mooi, maar geeft geen weergave van de olie die zich IN de bak bevind.
Voor en Na de oliekoeler meten geeft alleen maar aan hoe (in)efficiënt je oliekoeler werkt, wel handige data natuurlijk, maar niet iets wat je tijdens het rijden wilt weten.
klopt maar ik wil een org. buitentemperatuurmeter vermaken en rechts onderin bouwen.Jelmar86 schreef : Zo lastig is het niet, je moet wel zorgen dat je 2 dezelfde sensoren hebt. Een keuze schakelaar kan wel..
en de normale temp gaat tot 55 graden (uit mijn hoofd) dus deze (print) moet aangepast worden en de behuising moet in spiegelbeeld gemaakt worden
ook wil ik als een van de temperaturen te hoog wordt dat het deforst lampje aangaat (ongeacht de stand van de display).
en ik heb nog een temperatuur omschakelaar van een 740 liggen ook die moet vermaakt worden.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die verkoopt dual-gauges, oftewel, meters met dubbele functie en ook losse senders, dus kan je zelfds, met schakelaar, drie of meer dingen op het scherm zetten.
<a href=" www.rspec.co.uk/index.php?main_page=prod...&products_id=474 " target="_blank">Zoals deze bijvoorbeeld.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Dan heb je geen invloeden van verschillende weerstand in kabels en schakelaars..etc
Groeten,Gerben
persoonlijk vind ik die spuug lelijk en helaas rijdt ik geen VW golf of honda civic want die zouden er missschien mooier van worden.Baseman schreef : Ik heb al eens zitten neuzen bij mijn MBC leverancier, zal ik maar zeggen.
Die verkoopt dual-gauges, oftewel, meters met dubbele functie en ook losse senders, dus kan je zelfds, met schakelaar, drie of meer dingen op het scherm zetten.
<a href=" www.rspec.co.uk/index.php?main_page=prod...&products_id=474 " target="_blank">Zoals deze bijvoorbeeld.
maar het zou een optie kunnen zijn
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat betreft de meters zoek ik liever VDO meters zoals hier vermeld: <a href=" www.vdonl.nl/Products.aspx?id=1734 "> www.vdonl.nl/Products.aspx?id=1734 en dan 3 stuks onder de radio lijkt me het mooiste (afgezien van het idee om de kachelknoppen daar te plaatsen, maar dat lijkt me erg veel werk). Sorry Bas maar die dingen vind ik ook spuuglelijk.
Zijn er grote temp verschillen tussen de motor olie en de ATF olie?
m.vr.gr. Henk
- V700 register
- Nieuw lid
-