automaat 960 2.5 97
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 19:38 #1318690
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Koppelomvormer
Heb je de kopPelomvormer ook vervangen?
Je verhaal lijkt erop dat die kapot is.
Groeten,
Gerben
Je verhaal lijkt erop dat die kapot is.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 21:45 #1318696
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja tesamen met automaat uit andere volvo
Ja en als je de motor laat draaien hoor je een zingend geluid net zoals je een servostuur hoort draaien zonder olie en ik heb zojuist nog de radiator ook vervangen en blijft hetzelfde
kzal dan maar weer op zoek gaan naar ander oplossing
ik heb hier nog een 940 2.3 benzine met versnellingsbak zou ik dat kunnen omvorm op mijn 2.5 960 dan heb ik geen problemen meer met de automaat want heb er nu mijn buik van vol
kzal dan maar weer op zoek gaan naar ander oplossing
ik heb hier nog een 940 2.3 benzine met versnellingsbak zou ik dat kunnen omvorm op mijn 2.5 960 dan heb ik geen problemen meer met de automaat want heb er nu mijn buik van vol
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 22:59 #1318700
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Achter de 940 en de 960 zitten automaatbakken van andere types, de kans dat dat past lijkt me klein. De hele bak van de 4 cilinder achter het 6 cilinder blok past ook niet, de achterkant van de blokken verschilt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 23:11 #1318703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt nee?
past de handbak van de 940 niet op de 960? (ik denk dat hij die heeft liggen nl).
Overigens vind ik het vreemd dat de donor-automaat dezelfde kuren heeft. In hoeverre heb je andere opties bekeken? (ECU automaat, PNP-schakelaar, koeling, leidingen, filters, doorstroming olie, weetikhet). Omdat je schrijft dat hij het in het begin wel deed (maar dan met bonken) kan er ook iets anders zijn waardoor de automaatbakken overlijden.
Overigens vind ik het vreemd dat de donor-automaat dezelfde kuren heeft. In hoeverre heb je andere opties bekeken? (ECU automaat, PNP-schakelaar, koeling, leidingen, filters, doorstroming olie, weetikhet). Omdat je schrijft dat hij het in het begin wel deed (maar dan met bonken) kan er ook iets anders zijn waardoor de automaatbakken overlijden.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-06-2011 23:13 #1318704
door Gerben Mol
Gaat never nimmer nooit passen.
Groeten,Gerben</div>
Beantwoord door Gerben Mol in topic 850 stijl whiteblock
<div class="content">Nee, 940 heeft een RedBlock, 960 een WhiteBlock, met heel andere blok-bak aansluitingen en versnellingsbakken.mbroeren schreef : past de handbak van de 940 niet op de 960? (ik denk dat hij die heeft liggen nl)
Gaat never nimmer nooit passen.
Gaan rijden met te weinig ATF olie in je bak en koeler :)Koppelomvormer zal dat ook niet zo fijn vinden.mbroeren schreef : Omdat je schrijft dat hij het in het begin wel deed (maar dan met bonken) kan er ook iets anders zijn waardoor de automaatbakken overlijden.
Groeten,Gerben</div>
Moderators: Jerry Stam