Koppeling verbrand
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 21:49 #1087125
door V700 register
Koppeling verbrand is gemaakt door V700 register
Ik weet niet of dit mag, maar ik heb een vraag over een Fiat Hymer camper:
Min ouders hebben hem 2e hands gekocht. 2,3 diesel, 40.000km, 3500kg.
Ik rijden en bij vol gas in de 4...hup vliegt het toerental omhoog; die heeft dus een slippende koppeling. Later op de handrem gezet, in de 3 en koppeling met wat gas omhoog laten komen en hij blijft doorlopen. Die is dus wel versleten.
Nu heeft ie een chiptuning gehad en dus meer vermogen. Nu blijkt dat de koppeling verbrand is. Mijn vader heeft er 80 km mee gereden.De verkoper zegt dat het door die tuning komt.
Dit is toch onzin? Je hebt toch geen 100pk extra of zo. Ik zeg dat ie al versleten was.
Min ouders hebben hem 2e hands gekocht. 2,3 diesel, 40.000km, 3500kg.
Ik rijden en bij vol gas in de 4...hup vliegt het toerental omhoog; die heeft dus een slippende koppeling. Later op de handrem gezet, in de 3 en koppeling met wat gas omhoog laten komen en hij blijft doorlopen. Die is dus wel versleten.
Nu heeft ie een chiptuning gehad en dus meer vermogen. Nu blijkt dat de koppeling verbrand is. Mijn vader heeft er 80 km mee gereden.De verkoper zegt dat het door die tuning komt.
Dit is toch onzin? Je hebt toch geen 100pk extra of zo. Ik zeg dat ie al versleten was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2011 21:57 #1317227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor elkaar!
Werk aan de winkel..
De verkoper lult het van zich af, maar hij heeft niets te maken met de staat (van onderhoud) van de koppeling, lijkt mij..
Dus,,, Rolf
De verkoper lult het van zich af, maar hij heeft niets te maken met de staat (van onderhoud) van de koppeling, lijkt mij..
Dus,,, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-05-2011 11:45 #1317289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bakken en koppelingen zijn
Bakken en koppelingen zijn een zeer zwak punt bij deze Ducato's. Eigenlijk is het rotzooi van de bovenste plank, vind het altijd jammer dat ze van die mooie campers bouwen op zo'n slecht chassis.
Pas op met chiptuning bij deze blokken, met het standaard vermogen zijn ze al niet duurzaam dus houd hem standaard. Met chiptuning krijg je last met de de krap bemeten koeling in de bergen.
Groet Paul (10 jaar werkzaam in de bedrijfswagens -
)
Pas op met chiptuning bij deze blokken, met het standaard vermogen zijn ze al niet duurzaam dus houd hem standaard. Met chiptuning krijg je last met de de krap bemeten koeling in de bergen.
Groet Paul (10 jaar werkzaam in de bedrijfswagens -
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 09:13 #1317467
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, dat zijn geen vrolijke
Hmm, dat zijn geen vrolijke berichten.
Maar kun je een koppeling binnen 80km (normaal gebruik) naar z'n mallemoeren helpen als je een chiptuning hebt? Dat lijkt me toch onzin. En hoeveel meer vermogen zul je er mee winnen?
Maar kun je een koppeling binnen 80km (normaal gebruik) naar z'n mallemoeren helpen als je een chiptuning hebt? Dat lijkt me toch onzin. En hoeveel meer vermogen zul je er mee winnen?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 10:28 #1317478
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Sneller kan ook
Dat lukt ook wel binnen de 80 DKM hoor 
Groeten,Gerben
Groeten,Gerben
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 11:21 #1317488
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Tachtig kilometer Gerben,
Tachtig kilometer Gerben, geen tachtigduizend. En dat jij alles binnen no-time kapot krijgt is wel duidelijk geloof ik
Met vriendelijke groet, Ziko
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 11:38 #1317490
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic romeinse koppeling
Die koppelingen hebben geen prijzen gewonnen als het gaat om duurzaamheid maar ik hoop dat de verkopende partij een bedrijf is en er normale garantie regelingen zijn overeengekomen? Als de koop particulier heeft plaats gehad vrees ik dat de regel : 'zoals gezien en bereden' van toepassing is. Ik zou in ieder geval de verkopende partij in gebreke stellen door hem dit schriftelijk mede te delen. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 11:41 #1317491
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk
Tuurlijk was die al versleten. Binnen 80 km. al het frictiemateriaal eraf slippen lukt echt niet zomaar.
Zelfs al zou het willen, dan nog zal je extreem je best moeten doen, bijvoorbeeld met een middagje tractorpulling ! !
Zelfs al zou het willen, dan nog zal je extreem je best moeten doen, bijvoorbeeld met een middagje tractorpulling ! !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 13:31 #1317508
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat dacht ik ook! Dat het zo
Dat dacht ik ook! Dat het zo snel kapot kan, leek mij ook onwaarschijnlijk. Maar goed...de man wilhet niet vergoeden. En het was geen goedkope camper! Ze zeggen dus niet dat ie versleten is, maar verbrand.Er komt nu een verzwaarde koppeling in. En die schijnt met de hand gemaakt te moeten worden en dat duurt 3 dagen en kost €1200,-.
Met de hand gemaakt?? Lijkt mij dat je die toch gewoon kunt bestellen?
Met de hand gemaakt?? Lijkt mij dat je die toch gewoon kunt bestellen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-05-2011 14:28 #1317522
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tjonge... een met de hand
Tjonge... een met de hand gemaakte koppelingsplaat voor m'n racer kost ongeveer 300 Euro. Dat betekent dat ze dan 900 Euro vragen voor inbouw? Kortom lekker ergens anders sjoppen...
Moderators: Jerry Stam