olie in luchtfilterhuis 740 Turbo B200ET 1985
- A en J De Man
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2011 16:36 #1318079
door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic carterontluchting
Hallo allemaal,
even een update, ik ben er inmiddels achter gekomen dat er bijna geen carterdruk is, dus dat is positief. Daarmee vervalt ook de theorie van het flushen. Het kan natuurlijk zijn dat er iets verstopt zit in de leiding of klepje of filtertje of iets dergelijks van de carterontluchting. Heeft iemand een idee waar ik het best kan kijken?
groetjes,
Jac
even een update, ik ben er inmiddels achter gekomen dat er bijna geen carterdruk is, dus dat is positief. Daarmee vervalt ook de theorie van het flushen. Het kan natuurlijk zijn dat er iets verstopt zit in de leiding of klepje of filtertje of iets dergelijks van de carterontluchting. Heeft iemand een idee waar ik het best kan kijken?
groetjes,
Jac
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A en J De Man
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 09:58 #1321171
door A en J De Man
Beantwoord door A en J De Man in topic olie
Hallo allemaal,
wilde nog even laten weten dat het probleem zich heeft opgelost nadat ik er een stuk mee heb gereden.
groetjes,
Jac
wilde nog even laten weten dat het probleem zich heeft opgelost nadat ik er een stuk mee heb gereden.
groetjes,
Jac
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2011 21:14 #1321234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja ?
En wat heeft u gedaan dat het nu wel goed is? Ik ben eigenlijk benieuwd wat er mis was.
- Frans de Grood
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2011 23:00 #1337688
door Frans de Grood
Beantwoord door Frans de Grood in topic Hoe
ben je erachter gekomen dat de ontluchting ok was? Ik heb een 230ET waarvan de slang van de pcv los in de motorruimte tegen de oliekoeler hangt en een beetje olie morst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2011 07:14 #1337711
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die slang zou niet los moeten hangen, zou ik denken. Normaal gesproken zou je de vuldop op het klepdeksel los op de opening moeten leggen, als je dan een beetje gasgeeft moet de dop "vastgezogen" worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2011 08:55 #1337714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic filters ect
ik heb bij al mijn auto`s alles vervangen olie,filters,rotor,biugies & kabels ect ect en daarna kachelen maar !
bij de gle van mijn vrouw die een echt 118.000 heeft gereden duurde het 8000 km eer ie echt los was .
en nu heb je bij de 135 km per uur het gevoel dat je eens naar zijn 2 moet schakelen zo mooi loopt die auto nu :}
maar de eerste 4000 ging de stuurbekrachtiging (ben de naam kwijt van de tube toevoeging die het verhielp) hoekig en liep echt stroef en her en der wat plekjes die er niet thuis horen ect
maar na een volbeladen alpentour afgelopen zomer en daarna reed ze er 80km iedere dag mee naar het werk en is onze reisauto is de beer echt los :}
maar vind je het gek een 85er met zo weinig km`s is niet eens ingereden.
en nu echt waar hij schakelt traploos over (automaat) in het begin wiplash style :} ect ect
kortom goed gebruiken (niet misbruiken) en komt alles goed en ook de kleine gebreken komen naar voren maar een redblok kun je je nooit aan miskopen :}
groet will
bij de gle van mijn vrouw die een echt 118.000 heeft gereden duurde het 8000 km eer ie echt los was .
en nu heb je bij de 135 km per uur het gevoel dat je eens naar zijn 2 moet schakelen zo mooi loopt die auto nu :}
maar de eerste 4000 ging de stuurbekrachtiging (ben de naam kwijt van de tube toevoeging die het verhielp) hoekig en liep echt stroef en her en der wat plekjes die er niet thuis horen ect
maar na een volbeladen alpentour afgelopen zomer en daarna reed ze er 80km iedere dag mee naar het werk en is onze reisauto is de beer echt los :}
maar vind je het gek een 85er met zo weinig km`s is niet eens ingereden.
en nu echt waar hij schakelt traploos over (automaat) in het begin wiplash style :} ect ect
kortom goed gebruiken (niet misbruiken) en komt alles goed en ook de kleine gebreken komen naar voren maar een redblok kun je je nooit aan miskopen :}
groet will
- Frans de Grood
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2011 18:27 #1337797
door Frans de Grood
Beantwoord door Frans de Grood in topic pcv
De vorige eigenaar heeft dat waarschijnlijk veranderd om geen olie in luchtinlaat te krijgen, ik lees hier
www.volvo700vereniging.nl/node/40574
en in andere forums over oilcatchtanks. Is het normaal dat er iets olie morst of is het een ouderdomsverschijsel?
Volvo 745 turbo intercooler, B230ET, 1986.
Volvo 745 turbo intercooler, B230ET, 1986.
Moderators: Jerry Stam