vermogen V90 3.0
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2011 21:34 #1316480
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sportstand en losrijden..?
Natuurlijk maakt de sportstand uit. Schakeltijden kunnen iets omlaag gaan en vooral kan de motor iets beter op toeren gehouden worden. Het is echter geen groot verschil en meer gevoel dan absolute snelheid meestal. Mijn 740 zonder sportstand kan ook fel op het gas reageren als je er op het juiste moment vol op gaat staan.
Verder heb ik bij mijn B234f gemerkt dat die aardig los moest komen. Vaak 100-110km/u rijden is betrekkelijk zuinig maar de auto kakt volledig in. De auto goed warmrijden en daarna regelmatig laten werken/optrekken/130+ rijden doet qua snelheid erg veel goed. Enkel blijft bij de viercilinder het 2700-3100tpm gebied wat tam.
Los van versnellingsbakken/wiellagers/banden etc... houden de motoren er erg van prestatie te moeten leveren en goed op temperatuur te werken. Een ronde autobahn na 150.000km 'oude man' zal de V90 vast goed doen. Wees niet verrast als er achteraf een keerring of twee vervangen moeten worden
Hou er trouwens ook rekening mee dat de echte snelheid tussen de 4000 en de 6000 toeren moet zitten. (max koppel @4300 en max vermogen @ 6000)
Verder heb ik bij mijn B234f gemerkt dat die aardig los moest komen. Vaak 100-110km/u rijden is betrekkelijk zuinig maar de auto kakt volledig in. De auto goed warmrijden en daarna regelmatig laten werken/optrekken/130+ rijden doet qua snelheid erg veel goed. Enkel blijft bij de viercilinder het 2700-3100tpm gebied wat tam.
Los van versnellingsbakken/wiellagers/banden etc... houden de motoren er erg van prestatie te moeten leveren en goed op temperatuur te werken. Een ronde autobahn na 150.000km 'oude man' zal de V90 vast goed doen. Wees niet verrast als er achteraf een keerring of twee vervangen moeten worden
Hou er trouwens ook rekening mee dat de echte snelheid tussen de 4000 en de 6000 toeren moet zitten. (max koppel @4300 en max vermogen @ 6000)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 10:15 #1316850
door V700 register
Opzich dus niet langzaam maar om het nou een beest te noemen, eerder een 'powerreserve' zoals ze dat bij Rolls Royce zo mooi noemen.
Ik heb mijn 0-100 tijd ook eens geklokt...ruim 14 seconden Mjah das een 2.3 met bijna 500k achter de kiezen.
gr Alex
Beantwoord door V700 register in topic wellicht
Als ik de sprinttijd van een V90 3.0l 24v bekijk zie een 0-100km/u tijd van ruim 9 seconden, een oude golf GTI (type 3) doet 't in minder dan 9 seconden. Zal mekaar dus niet veel ontlopen tenzij de GTI een omgelabelde 1.4 isJohnPlayerSpecial schreef : Zet de handle inderdaad maar eens in de Sportstand. Laatst nog gedaan en een paar pubers met petjes in een Golf GTI versteld doen staan. Tjsa jongens; het mag dan een oude bak zijn en misschien een suf uiterlijk hebben, maar onder het voetje rust echt een beest.
Opzich dus niet langzaam maar om het nou een beest te noemen, eerder een 'powerreserve' zoals ze dat bij Rolls Royce zo mooi noemen.
Ik heb mijn 0-100 tijd ook eens geklokt...ruim 14 seconden Mjah das een 2.3 met bijna 500k achter de kiezen.
gr Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-05-2011 10:41 #1316852
door V700 register
Volvo geeft voor de B230F (estate, handbak) een 0-100 accelaratie van 12,8 sec. op. Die sprint van jou is helemaal zo slecht nog niet, dus.
Beantwoord door V700 register in topic Niet slecht
Hoewel een (klassieke) automaat op papier vanwege de verliezen in de bak altijd langzamer is, is hij in de praktijk doorgaans sneller, domweg doordat hij het beste schakelmoment kiest. Ondanks het geloof in eigen kunnen wil het daar bij het gemiddelde petje in een Golf nogal eens aan schorten. Ik zou mijn kaarten dus altijd op de V90 automaat zetten in het bovenstaande voorbeeld.alexvanbemmel schreef : Als ik de sprinttijd van een V90 3.0l 24v bekijk zie een 0-100km/u tijd van ruim 9 seconden, een oude golf GTI (type 3) doet 't in minder dan 9 seconden....Ik heb mijn 0-100 tijd ook eens geklokt...ruim 14 seconden
Mjah das een 2.3 met bijna 500k achter de kiezen.
Volvo geeft voor de B230F (estate, handbak) een 0-100 accelaratie van 12,8 sec. op. Die sprint van jou is helemaal zo slecht nog niet, dus.
Moderators: Jerry Stam