vermogen V90 3.0

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 19:18 #1086952 door V700 register
vermogen V90 3.0 is gemaakt door V700 register
Alvast mijn dank voor de opmerkingen en fotoos voor het demonteren van de aircokoppeling

Nu ik toch bezig ben, ik mis wel een beetje de gang in mijn v90 3.0 (204 pk), misschien omdat ik 8 jaar verwend ben geweest met een 406 V6, maar ik had toch meer verwacht.
Nu heb ik met een aantal exemplaren gereden , ik vind ze allemaal wat traag.
Is hier iets aan te doen? Ik kom op internet wel zaken tegen als het blokkeren van de luchtinlaart warm tot  het monteren van K&N tapse filters omdat de motor echt te weinig lucht zou krijgen.
Dit is overigens ook een probleem bij de 406 V6, die zuigt zijn/haar lucht helemaal via een onmogelijke route aan.

Ik ga iig het blok nog spoelen met Forte, verse bougies erin (Beru multi electrode)en maar eens kijken of dat scheelt.

Oh ja eerste eigenaar (150.000km) was wat ouder en reed zeer rustig, aan alles te zien, ook aan banden en remblokken verbruik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 19:43 #1316114 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder turbo zijn alle

Zonder turbo zijn alle volvo,s traag, beter voor een turbo kiezen en dan kun je nog leuk opvoeren ook.

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 21:40 #1316127 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Allemaal automaat of ook de
Allemaal automaat of ook de handbak geprobeerd. Een V90 is erg zwaar de motor zelf is best aardig

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 21:48 #1316129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic factoren
Het gewicht speelt een rol, het koppel, bakverhoudingen etc. kortom bijna appels met peren vergelijken.
Ik heb wel eens een discussie met een journalist van de Autoweek gehad over de 80-120km/h-tijden Deze zijn totaal nutteloos en vaak zijn ze onder verschillende omstandigheden gemeten. Zo kan het zijn dat acceleratietijden van de nieuwe guiletta 1.4 turbo vergelijkbaar zijn met die van de 850 T5 en dat de accelaratie van de Alfa omschreven worden als niet echt snel. Zo kan het ook gebeuren dat een journalist de Alfa GTA omschrijft als "laagvliegen" terwijl een simpele Mini CooperS sneller is op de eerdergenoemde acceleratiemetingen. Tja, het zit dus allemaal voor een deel tussen de oren en de beleving.
Gewoon genieten van de V90...als dat nog kan tenminste;-)

groet,

Jacow

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2011 22:04 #1316130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vind eerder de van 0 naar 100 metingen zinloos
Van 80 naar 120 versnellen komt zeer vaak voor en het is dus wel prettig als de auto dat een beetje kan. De 3.0 scoort daar niet eens zo dramatisch overigens (gezien het gewicht en weerstand van de auto) maar gaat wel de toeren in helaas en een 90pk tdi Golf houd je niet bij met je AW-automaat. Accept it.
Verder valt er niet zo heel veel te tunen op een eenvoudige manier.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 08:15 #1316153 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Automaat
En bij een automaat maakt het een fors verschil als je 'm in de sportstand zet. Eerste keer met een 960 dacht ik ook: waar zijn die 204 paarden heen? Totdat ik de automaat naar sport zette, toen had ik iets van: aha, daar dus!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 11:29 #1316133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is traag/snel
wat een auto gevoelsmatig presteert is vaak niet een rationele graadmeter. Je hoort vaak zat van die verjaardagsverhalen van mensen die brallen dat hun opel zafira 1.8 echt wel heel snel is en dat ze bij een stoplicht als eerste weg zijn: tsja...
Ik twee jaar terug een rit gemaakt met een audi S5 en dat is echt een vlotte wagen. Toch heb je niet het gevoel dat het allemaal zo hard gaat. Pure beleving dus; die auto is stil, carrosserie beweegt nauwelijks en de automaat haalt de scherpe randjes eraf.
Een v90 voelt wellicht niet zo snel aan; een meting (0-100 50-80 etc) laat pas echt zien of hij nog doet wat hij zou moeten doen. Misschien valt het mee dan.
Ik heb een paar jaar een Opel Senator 3.0i 24v gereden en die had een beetje dezelfde eigenschap; het voelt wat loom en pas bij echt hoge toeren heb je het idee dat er wat gebeurt. De stopwatch liet echter zien dat de auto rond de 8sec op de 100 zat dus lang niet slecht voor een automaat uit 1990. (had trouwens ook 204pk). Dat ding liep op de autobahn naar de 260km/u toe op de (digitale) teller.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 14:05 #1316170 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad Willem; zet 'm maar eens in de sportstand!
Zet de handle inderdaad maar eens in de Sportstand. Laatst nog gedaan en een paar pubers met petjes in een Golf GTI versteld doen staan. Tjsa jongens; het mag dan een oude bak zijn en misschien een suf uiterlijk hebben, maar onder het voetje rust echt een beest.
Zat zelf nog minuten vol met adrenaline en na te genieten van die bepeuterde gezichten van die jongens. Ze bleven vervolgens op een flink eind achter me rijden. Respekt!?
Groet, JPS

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 19:52 #1316193 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic "sportstand"
vergroot noch vermogen noch koppel, schakelt hooguit sneller. En aangezien je maar 4 versnellingen hebt, ben je er ook zo doorheen.
Maar we doen het ermee.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2011 22:01 #1316204 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic oh
Ohja, ik heb ook nog een sportstand. Nooit gebruikt, haha. Zal eens kijken wat ik er van vindt. Eerst maar eens lekker wassen, klein, poetsen en waxen morgen...

Moderators: Jerry Stam