centrale deurvergrendeling werkt niet meer

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 13:12 #1314622 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Helaas
Hallo Jasper
Als ze de goeie erin gestopt hebben, werkt het niet.  Rechts zit namelijk een motortje en links in de meeste gevallen alleen een schakelaar.  De kastjes van motor en schakelaar ziet er overigens hetzelfde uit.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 13:16 #1314623 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet knippen!
Hallo Gerben
Ik heb je lap tekst nog niet helemaal gelezen, maar je hoeft de rubber niet door te knippen.  Als je de stekker in de deurstijl losmaakt, kun je rubber plus deurkabelboom een stuk uit de stijl trekken.  Als je dan de rubber iets opdraait (zoals je ook mouwen opdraait als ze te lang zijn) kun je er al bij.  Maar meten kan natuurlijk al aan de stekker.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2011 13:20 #1314624 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Minimaal verschil

Mathy schreef : Als ze de goeie erin gestopt hebben, werkt het niet.  Rechts zit namelijk een motortje en links in de meeste gevallen alleen een schakelaar.  De kastjes van motor en schakelaar ziet er overigens hetzelfde uit.

Maar in geval van een Volvo Alarm systeem, zit er vaak wel een motortje aan vast geknutseld via een constructie. of zit er een 5 draads combi in.
Verschil tussen schakelaar en motortje is er wel degelijk.
De kabelhoes van een schakelaar is zwart, en de kabelhoes van een motortje is babyblauw, ook heeft een schakelaar 3 kabeltjes, en een motortje 2 kabeltjes.
Ook is het witte stuk werkdoenend plastic van de schakelaar vaak ietsjes anders van vorm dan die van een motortje (bij een schakelaar vaak uitbollend en bij een motortje vaak vlak of inbollend)

Mathy schreef : Hallo Gerben
Ik heb je lap tekst nog niet helemaal gelezen, maar je hoeft de rubber niet door te knippen.  Als je de stekker in de deurstijl losmaakt, kun je rubber plus deurkabelboom een stuk uit de stijl trekken.  Als je dan de rubber iets opdraait (zoals je ook mouwen opdraait als ze te lang zijn) kun je er al bij.  Maar meten kan natuurlijk al aan de stekker.

Dat is zo, om te zien -meten of er een kabelbreuk is kan je het ook zo doen, of gewoon simpelweg meten bij alle contacten.
Maar wil je de kabelbreuk herstellen, zal je alsnog de rubber moeten doorknippen...of (erg lelijk) een 2e kabeltje erlangs moeten trekken.
Als ik dus een kabelbreuk vermoed, ga ik niet lopen meten maar knip ik de boel gewoon al standaard open. :)
Maaaar vooraf meten is zeker 'the way to do it'
(En ieder zijn ding)
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 13:32 #1314629 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Gerben
Jasper heeft aangegeven dat ie geen afstandsbediening heeft, maar de CV alleen kan bedienen met de sleutel.  Dat zit er in de meeste gevallen geen vijfdraadskastje.
Er zal best verschil zitten tussen de schakelaar en het motortje.  Maar het kastje (want daar had ik het over) is het zelfde.  En dat is wat de meeste mensen als eerste opvalt.
De rubber kun je gewoon van de kabelboom halen door hem eraf te rollen.  Die rubber houdt vuil en vocht buiten de kabelboom en dus ook buiten de deur en deurstijl.  Die zou ik dus zo veel mogelijk heel laten.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2011 14:10 #1314631 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Deurrubbers
Hey Mathy,
Mogelijk dat we een kleine miscommunicatie hebben.
Er zitten 2 rubbers om de kabelboom, eentje drukt in de deur en eentje in het casco.
Deze moet je natuurlijk zekerdeweeten heel laten, en niet doorknippen.
Die zitten ook volstrekt niet in de weg, lekker laten zitten dus.
Mogelijk dat jij dit bedoelde.
Maar wat ik bedoelde is de zwarte kunstof kabelboom ommanteling van zo'n 5-7 cm. tussen de deuren en de deurrubbers in.
Die kan je er niet 1,2,3 afschuiven, en die moet je doorknippen bedoelde ik dus, niet de deurrubbers.
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 14:18 #1314634 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gaat d'r zeker af
Hallo Gerben
Ik bedoel de deels harmonicavormige ommanteling tussen deur en deurstijl.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2011 14:24 #1314636 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Andere constructie

Mathy schreef : Ik bedoel de deels harmonicavormige ommanteling tussen deur en deurstijl.

<div class="content">Dat is nieuw voor mij..harmonicavormig bij de bestuurdersdeur?
Ik heb alleen de harmonicarubber bij de achterdeuren, bij de voordeuren is het gewoon een zwart omhusel wat om de kabelboom is heen geperst/gesmolten.
(Bij mijn 740 En 940)
En dat ga je er echt niet afschuiven.
Ik heb trouwens nog bij geen enkele 7 en 9 een harmonicarubber bij de bestuurdersdeur gezien..
Groeten,Gerben</div>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 14:41 #1314639 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stropen
Hallo Gerben
Zou kunnen dat die niet overal harmonicavormig is.  Maar eraf stropen moet overal lukken als het niet te koud is.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2011 22:26 #1314682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verder gepield
Ok mannen, bedankt voor deze aanvullingen. We zijn even weggeweest vanmiddag...

Morgen ga ik jullie raad opvolgen en eerst de relais testen... Daarna horen jullie mij wel weer.

Bedankt..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2015 18:36 #1416851 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic centrale deurvergrendeling
Hallo mijn cv doet het niet meer van mijn 940 estate.
Heb cv alleen met sleutel in de deur kan alleen bestuurderskant openen.
Maar als ik de achterklep van slot draai kan ik hem wel sluiten aan
de bestuurderskant.
Kan iemand mij een tip geven.
Bij voorbaat dank.

Moderators: Jerry Stam