centrale deurvergrendeling werkt niet meer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 12:30 #1086726
door V700 register
centrale deurvergrendeling werkt niet meer is gemaakt door V700 register
Goedemiddag allemaal,
Gisteren werkte van onze net aangeschafte Volvo 940 estate de centrale deurvergrendeling plots niet meer.
We hebben nog de soort van sleutel in de deur en draaien en dan gaat alles open of dicht. Nu hoor ik niets klikken of schakelen. Na een halve nacht het forum door te hebben gelezen ben ik er achter dat er ergens een schakelrelais zit.
Wie kan/wil mij vertellen waar dat relais zit. Alle zekeringen gecontroleerd en die zijn allemaal goed bevonden...
Mijn dank alvast....
Gisteren werkte van onze net aangeschafte Volvo 940 estate de centrale deurvergrendeling plots niet meer.
We hebben nog de soort van sleutel in de deur en draaien en dan gaat alles open of dicht. Nu hoor ik niets klikken of schakelen. Na een halve nacht het forum door te hebben gelezen ben ik er achter dat er ergens een schakelrelais zit.
Wie kan/wil mij vertellen waar dat relais zit. Alle zekeringen gecontroleerd en die zijn allemaal goed bevonden...
Mijn dank alvast....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 13:37 #1314544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets verder
Ik ben inmiddels iets verder, als ik in de auto zit en ik doe de deur op slot, haal de deuropener heen en weer dan hoor ikde schakelaar klikken, dus in mijn bescheiden mening is het relais in orde....
Dus nu op zoek naar verdere aard van storing., Ik heb de polen al van de accu gehaald en dat biedt ook geen soelaas....
Wie heeft er nog tips...
Dus nu op zoek naar verdere aard van storing., Ik heb de polen al van de accu gehaald en dat biedt ook geen soelaas....
Wie heeft er nog tips...
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 13:38 #1314545
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Juiste deur?
Hoi Jasper,
Misschien overbodig, je weet dat de bijrijdersdeur/kofferklep niet de cv aanstuurt? Bij de 940 gaan alle deuren alleen open en dicht als je de bestuurderdeur gebruikt.
Mocht het niet zo'n open deur zijn dan blijven er een paar dingen over. Relais, bedrading of de schakelaar in het slot. In de dikke draadboom tussen deur en auto (bij het scharnier) wil door ouderdom wel eens een draadje scheuren, had dit euvel bij twee 940's. Kwestie van draadboom open prutsen en kijken. Andere mogelijkheid zijn de twee stekkertjes die in de deur zitten. (achter paneel, onder handgreep).
Schakelaar in de deur is meer werk, daarvoor moet je ook het deurpaneel erafhalen en dan het slot er even uit pakken. (Is lastig klusje.) De schakelaar zit in een zwart rechthoekig kastje bij het slot
Relais kan ik je niets over vertellen, misschien dat iemand anders mij daar even op kan aanvullen.
Hopelijk je hier iets aan. Succes met zoeken.
Chris
Misschien overbodig, je weet dat de bijrijdersdeur/kofferklep niet de cv aanstuurt? Bij de 940 gaan alle deuren alleen open en dicht als je de bestuurderdeur gebruikt.
Mocht het niet zo'n open deur zijn dan blijven er een paar dingen over. Relais, bedrading of de schakelaar in het slot. In de dikke draadboom tussen deur en auto (bij het scharnier) wil door ouderdom wel eens een draadje scheuren, had dit euvel bij twee 940's. Kwestie van draadboom open prutsen en kijken. Andere mogelijkheid zijn de twee stekkertjes die in de deur zitten. (achter paneel, onder handgreep).
Schakelaar in de deur is meer werk, daarvoor moet je ook het deurpaneel erafhalen en dan het slot er even uit pakken. (Is lastig klusje.) De schakelaar zit in een zwart rechthoekig kastje bij het slot
Relais kan ik je niets over vertellen, misschien dat iemand anders mij daar even op kan aanvullen.
Hopelijk je hier iets aan. Succes met zoeken.
Chris
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 14:05 #1314546
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Batterij
Jasper,
Heb je het probleem met de afstandsbediening en is dat dan een grijze of een zwarte? Het kan dan natuurlijk gewoon de batterij zijn.
Het relais zit achter het handschoenenvakje, maar daar kan je niet heel veel mee
Heb je het probleem met de afstandsbediening en is dat dan een grijze of een zwarte? Het kan dan natuurlijk gewoon de batterij zijn.
Het relais zit achter het handschoenenvakje, maar daar kan je niet heel veel mee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 14:24 #1314547
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank voor de hulp
Ok... bedankt alvast hiervoor. Ik heb een centrale vergrendeling zonder afstandbediening. Dus gewoon sleutel in de deur, draaien en alles gaat open en dicht.
Ik ga nu de kabelboom controleren, dan voorzichtig de panelen loshalen en dan de stekkertjes controleren...
Handig dit forum... Hoop dat ik genoeg ervaring op kan doen om jullie ook te helpen...
bij voorbaat dank.
Jasper..
Ik ga nu de kabelboom controleren, dan voorzichtig de panelen loshalen en dan de stekkertjes controleren...
Handig dit forum... Hoop dat ik genoeg ervaring op kan doen om jullie ook te helpen...
bij voorbaat dank.
Jasper..
30-04-2011 14:26 #1314548
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic heisterkamp?
toch niet van het transport bedrijf?? in oldenzaal?/
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2011 16:04 #1314553
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lol.... nee hoor het is wel
lol.... nee hoor het is wel verre familie van mij, maar ik heb er niets mee van doen....
Overigens ben ik een uurtje weze pielen...
deurkap eraf gehaald, alles gedemonteerd, ook onder het stuur... kabelboom gevolgd, alle stekkertjes losgehaald, volgens mij zit er ook voorbereiding in voor elektrische raambediening achter en nog een elektra aansluiting voor een schakelaar in het midden ik moet nog uitvogelen waar die voor is maar dat komt wel.
Nu doet het lampje in de deur het ook niet meer.... ik snap er niets van, alles lijkt goed op zijn plaats te zitten geen breuken in de kabel, als ik nu de handle van de deuropener open druk dan hoor ik ook geen klik meer achter het dashboard vandaan komen, ik heb dus iets gedaan maar weet niet wat...
Als ik dit zoal allemaal bekijk denk ik maar dat een ritje garage handig is.... Of als er iemand in de omgeving van Heiloo iets wil verdienen en mij wilt helpen ben ik ook erg dankbaar....
Jasper.
Overigens ben ik een uurtje weze pielen...
deurkap eraf gehaald, alles gedemonteerd, ook onder het stuur... kabelboom gevolgd, alle stekkertjes losgehaald, volgens mij zit er ook voorbereiding in voor elektrische raambediening achter en nog een elektra aansluiting voor een schakelaar in het midden ik moet nog uitvogelen waar die voor is maar dat komt wel.
Nu doet het lampje in de deur het ook niet meer.... ik snap er niets van, alles lijkt goed op zijn plaats te zitten geen breuken in de kabel, als ik nu de handle van de deuropener open druk dan hoor ik ook geen klik meer achter het dashboard vandaan komen, ik heb dus iets gedaan maar weet niet wat...
Als ik dit zoal allemaal bekijk denk ik maar dat een ritje garage handig is.... Of als er iemand in de omgeving van Heiloo iets wil verdienen en mij wilt helpen ben ik ook erg dankbaar....
Jasper.
30-04-2011 17:13 #1314558
door Alexander Satter
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic in de buurt.
zie pb
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 12:15 #1314615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic cdv motor ruilen
Nog even een vraagje,
Toen ik de auto kocht hebben ze aan het rechterportier een nieuw motortje erin gezet. Zou ik die kunnen ruilen met het linkerportier, of is dat een heel ander motortje.....
Gezien het feit natuurlijk dat je alleen links alles kan openen en dichten....
Tips blijven uiteraard welkom.. Ik ga zo weer verder proberen, kan het niet loslaten....
Thanks
Toen ik de auto kocht hebben ze aan het rechterportier een nieuw motortje erin gezet. Zou ik die kunnen ruilen met het linkerportier, of is dat een heel ander motortje.....
Gezien het feit natuurlijk dat je alleen links alles kan openen en dichten....
Tips blijven uiteraard welkom.. Ik ga zo weer verder proberen, kan het niet loslaten....
Thanks
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-05-2011 13:10 #1314621
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kan opzich
Kan opzich maar is niet makkelijk, moet je een hoop klooien.
Links zit of een 5 draads combi motortje en schakelaar of een 3 draads schakelaar en 2 draads motortje eraan vast gekoppeld via een constructie.
Rechts zit gewoon een heel simpel 2 draads motortje aan de slotstang.
En in de rechterdeur zit ook de benodigde bekabeling richting het relais niet.
Je zou dan dus 3 kabels moeten trekken vanaf de relaisbak de rechterdeur in, een schakelaar in de deur moeten zien te bouwen, en een motortje zodat hij nog wel met CV open en dicht kan.
En de boel aansluiten.
Dan zou het kunnen.
Maar dan je wel even bezig!
Over je topicstart probleem:
Een mogelijke kabelbreuk in de kabelboom vanaf de linkerdeur de het casco in (dat kleine zwarte stukkie tussen deur en casco)
Dit stukkie moet je er even uit halen en openknippen om te kunnen zien of er een kabelbreuk is.
De kabels zitten hier zo in samengeperst dat je 'trekken' aan kabels niks doet.
Je kunt het alleen zien door de mantel open te knippen.
Daarna de boel goed in de zwarte electro-tape wikkelen en terug plaatsen.
Andere mogelijkheid: 3 draads schakelaar defect.
Dan geeft de schakelaar bijvoorbeeld alleen signaal bij deur open, of alleen bij deur dicht, en niet meer bij allebei.
Andere mogelijkheid: relais defect.
Dat je het relais hoort klikken hoeft nog niet te betekenen dat hij goed functioneert!!
Test:
Haal de middenconsole eruit, en trek de relais bak eruit.Haal het CV relais uit de relaisbak (het is de lage-rechthoekige-zwarte voorraan)
In de 2 middelste connectoren in de relaisbak komen de kabels samen vanaf alle deurmotortjes.
Zet in de ene 12V en in de andere massa, nu zouden alle deuren moeten omschakelen, (op slot bijvoorbeeld) wissel nu de massa en de 12V om, de deuren moeten weer omschakelen, maar nu de andere kant op (van slot)
Zo kan je testen of bv het relais de boosdoener is.
Groeten,Gerben
Links zit of een 5 draads combi motortje en schakelaar of een 3 draads schakelaar en 2 draads motortje eraan vast gekoppeld via een constructie.
Rechts zit gewoon een heel simpel 2 draads motortje aan de slotstang.
En in de rechterdeur zit ook de benodigde bekabeling richting het relais niet.
Je zou dan dus 3 kabels moeten trekken vanaf de relaisbak de rechterdeur in, een schakelaar in de deur moeten zien te bouwen, en een motortje zodat hij nog wel met CV open en dicht kan.
En de boel aansluiten.
Dan zou het kunnen.
Maar dan je wel even bezig!
Over je topicstart probleem:
Een mogelijke kabelbreuk in de kabelboom vanaf de linkerdeur de het casco in (dat kleine zwarte stukkie tussen deur en casco)
Dit stukkie moet je er even uit halen en openknippen om te kunnen zien of er een kabelbreuk is.
De kabels zitten hier zo in samengeperst dat je 'trekken' aan kabels niks doet.
Je kunt het alleen zien door de mantel open te knippen.
Daarna de boel goed in de zwarte electro-tape wikkelen en terug plaatsen.
Andere mogelijkheid: 3 draads schakelaar defect.
Dan geeft de schakelaar bijvoorbeeld alleen signaal bij deur open, of alleen bij deur dicht, en niet meer bij allebei.
Andere mogelijkheid: relais defect.
Dat je het relais hoort klikken hoeft nog niet te betekenen dat hij goed functioneert!!
Test:
Haal de middenconsole eruit, en trek de relais bak eruit.Haal het CV relais uit de relaisbak (het is de lage-rechthoekige-zwarte voorraan)
In de 2 middelste connectoren in de relaisbak komen de kabels samen vanaf alle deurmotortjes.
Zet in de ene 12V en in de andere massa, nu zouden alle deuren moeten omschakelen, (op slot bijvoorbeeld) wissel nu de massa en de 12V om, de deuren moeten weer omschakelen, maar nu de andere kant op (van slot)
Zo kan je testen of bv het relais de boosdoener is.
Groeten,Gerben
Moderators: Jerry Stam