radiateursteunen afgebroken (opgelost!)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelukkig kon ik op tijd stoppen, is de fan niet tegen de radiateur aangekomen, en is er verder niets stuk. Als noodoptie met tie-wraps de radiator aan de bovenste steunen opgehangen zodat ik (voorzichtig) met de auto kan rijden. Als ik eenmaal weer nieuwe radiateur steunen heb, is het toch vast niet moeilijk om deze te monteren?
[update] OPGELOST:
Na deze avond eens even goed gekeken te hebben (bovenste radiatorsteunen verwijderd, carter beschermplaat verwijderd) bleek dat de rubber kussens eigenlijk goed intact waren. De radiateur is er simpelweg uitgevallen. Vraag met niet hoe dat kan. De Radiateur teruggeplaatst in de daarvoor bestemde uitsparing van de rubber kussens. De uiteinden van de kussens blijken omhoog te 'krullen' en precies in een uitsparing te passen op de hoeken van de radiateur. Daarmee wordt het ding dus gefixeerd! Voor alle zekerheid een extra tie-wrap geplaatst die radiator en het metalen dwarsbalkje fixeert. Bovenste steunen weer vastgemaakt, carter beschermplaat, en hoppekee: nog net voor het écht donker werd alles gefixt!
Dank allemaal voor het meedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
RVL schreef : Volgens mij zit er alleen boven steunen en onder een ophangrubber wat weer in een kussen valt. Kan zijn dat in de ophangrubber metaal zit, maar dat weet ik niet. Is de bovenste ophanging niet kapot waardoor de boel gezakt is?
Wouter
Ik merk dat je bericht me wat in verwarring brengt. Voor alle duidelijkheid: de radiateur steunt onder op voetjes, en wordt aan de bovenkant door een metalen beugel vastgehouden, die er voor zorgt dat de radiateur niet kantelt. Het gaat me dus om de onderste rubberen voetjes, waar de radiateur met zijn onderzijde dus op steunt. Daar zit ik niets dat op een kussen lijkt. Ik zie ook niets dat aan de omschrijving 'ophangrubber' voldoet. Vermoedelijk bedoel jij daar de rubberen bekleding mee die aan de bovenste metalen beugel zit, ter bescherming van de bovenkant van de radiateur. Ik heb het over de steunen aan de onderkant van de radiateur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij de diesel's zit het net weer anders (bij de 9 Zeker) want daar steekt de radiateur door die dwars balk/strip heen en staat er niet op zoals bij de benzine blokken. maar bij alle radiatoren is het zo dat ze aan de bovenkant vast zitten aan 2 steuntjes die er om klemmen met de zelfde rubbers als die onder op de radiateur.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zonder deze rubbers past de radiateur precies in de uitsparing van de tussenbalk (en valt dus naarbenden..
Aan de bovenkant zorgen de klampen voor de afsluiting/ inklemming.
Tja, de rubbers dus..en niet meer (tenzij de tussenbalk verroest blijkt te zijn)
Mvg, Rolf